Lyssna på när Donkey Kong rappar på svenska

Robot
Lyssna på när Donkey Kong rappar på svenska

DK! DUNKEN KONG! DK-DUNKEN-KONG-ÄR-HÄR!

#Donkey-Kong, #Vocus-Pocus


Medlem
Medlem

2/5 - Tveksamt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Mjaa


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Spelet hade sina stunder, men jämfört med Rares andra plattformsklassiker är det inte mycket att hänga i julgranen. Alldeles för mycket backtracking och samlande.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Dagens bästa nyhet, och då har jag inte ens spelat ett helt Donkey Kong-spel. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tycker ändå den hade sin charm!
Man måste ju jämföra den med originalet, annars är det bara galenskap.

Skribent
Skrivet av lampis:

Spelet hade sina stunder, men jämfört med Rares andra plattformsklassiker är det inte mycket att hänga i julgranen. Alldeles för mycket backtracking och samlande.

Ja jag håller nog med om backtrackingen. Håller nog inte spelet jättehögt idag, men gillade det mycket när det kom. Dock tycker jag det är få N64-spel som åldrats bra idag. Tidiga 3D-spel gör verkligen ont i ögonen och då är jag inte någon direkt en grafik-nörd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag håller nog med om backtrackingen. Håller nog inte spelet jättehögt idag, men gillade det mycket när det kom. Dock tycker jag det är få N64-spel som åldrats bra idag. Tidiga 3D-spel gör verkligen ont i ögonen och då är jag inte någon direkt en grafik-nörd.

Jag gillade spelet relativt mycket jag också back in the days, men med facit i hand var det inte ett speciellt bra spel, i synnerhet inte jämfört med Donkey Kong Country eller Banjo-Kazooie. Det verkade som att Rare ville lite för mycket, och i stället för att göra ett klassiskt DKC goes Banjo-Kazooie valde man att gå all in och göra ett så fullproppat spel som möjligt med mängder av collectibles, multiplayer-lägen och annan utfyllnad. Det fanns inslag jag verkligen gillade (kul med gamla arkadlir, en del roliga bossar m.m.), men samtidigt fanns det mycket att önska (bandesignen var ganska risig, kontrollen var oprecis och kameran var ibland rent hemsk). BK och Conker är ljusår bättre.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv

Jag har fått nog av dunken så får nog avstå

Medlem

Clickbait titel, det var ju inte DK som rappade

Skribent

Översättningen är ju fenomenal: Primatkamraterna Dunken Kong & Kranken vs krokosmaskerna. Som saxat rakt ur en gammal spelmanual.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Översättningen är ju fenomenal: Primatkamraterna Dunken Kong & Kranken vs krokosmaskerna. Som saxat rakt ur en gammal spelmanual.

Hade någon sagt att låten var officiell hade jag trott på't.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Riktigt charmig översättning!

Gillade spelet otroligt mycket när det kom men har försökt spela det igen på senare dagar och då ser man bristerna allt för väl. Enorma mängder samlarobjekt och backtracking..


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Hade onda aningar innan men lät helt okej. Kunde ha gjorts mycket mer pinsamt. Har aldrig spelat Donkey Kong 64, för mig är sången istället förknippat med Super Smash.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skribent
Skrivet av m4gnify:

Clickbait titel, det var ju inte DK som rappade

Haha okey, den tar jag på mig!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag håller nog med om backtrackingen. Håller nog inte spelet jättehögt idag, men gillade det mycket när det kom. Dock tycker jag det är få N64-spel som åldrats bra idag. Tidiga 3D-spel gör verkligen ont i ögonen och då är jag inte någon direkt en grafik-nörd.

Håller med om att mycket av 90-talets 3D-titlar generellt inte var mycket att hänga i granen (undantaget FPS som Doom, Quake, etc. på PC som fortfarande håller än i dag). Var väl först med GC, PS2 och XB OG som det började bli allmänt OK med 3D.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skribent
Skrivet av martinot:

Håller med om att mycket av 90-talets 3D-titlar generellt inte var mycket att hänga i granen (undantaget FPS som Doom, Quake, etc. på PC som fortfarande håller än i dag). Var väl först med GC, PS2 och XB OG som det började bli allmänt OK med 3D.

Playstation 1 funkar faktiskt bättre för även om de hade warpande pixeltexturer så gav det som mer djup i allt. När det blev "riktig" 3D så med lågupplösta texturer ser allt bara väldigt blekt och ut idag.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar