Amazon Game Studios överhuvud Mike Frazzini hoppar av

Robot
Amazon Game Studios överhuvud Mike Frazzini hoppar av

Mike Frazzini lämnar sin post.

#Amazon, #new-world


Medlem

Från 900.000 samtidiga spelare vid release till dagens siffror på ca 30k enligt steamcharts. Det var kul så länge det varade, nu var det ett tag sedan jag lirade. Någon som spelar fortfarande som kan ge input hur spelet är idag?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

New World hade SÅ stor potential men de kvaddade det. Försökte köra vid release men med jobb var det bara att glömma så blev refund. Därefter inväntade jag vad folk tyckte om spelet ur ett längre perspektiv och det blev ganska tydligt att det saknades endgame innehåll och det fanns många dupes, buggar och ett udda system för att hantera bans. Förstod inte heller vissa design val. Varför skulle alla kunna utföra alla "professions"? Det satte käpparna i hjulet för en intressant spelardriven ekonomi.

Man kanske skulle kunna ge spelet en chans i framtiden men jag har valt att avstå än så länge.

Medlem

Han lämnar för en ny värld.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Han lämnar för en ny värld.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av DitroX:

Från 900.000 samtidiga spelare vid release till dagens siffror på ca 30k enligt steamcharts. Det var kul så länge det varade, nu var det ett tag sedan jag lirade. Någon som spelar fortfarande som kan ge input hur spelet är idag?

Ja jäklar. Kollade precis och strax över 21k i snitt de senaste 30 dagarna. Gått skapligt utför minst sagt.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Från 900.000 samtidiga spelare vid release till dagens siffror på ca 30k enligt steamcharts. Det var kul så länge det varade, nu var det ett tag sedan jag lirade. Någon som spelar fortfarande som kan ge input hur spelet är idag?

Det är katastrof när spelet ibland har 1800 spelare totalt på alla eu servrar samtidigt... som mest brukar det ligga på 10k ungefär.

Medlem

Vad jag hört från olika källor angående Mike så var han otroligt opopulär bland utvecklarna. Han hade ingen erfarenhet, kunskap eller förstående för spelutveckling och han kunde göra beslut utan att veta vad det innebar.

Tydligen kunde han läsa artiklar om de spelen som tjänade stora pengar eller fick mycket spelare vid släpp och säga att utvecklarna ska göra likadant utan att faktiskt förstå vad det innebar. Han skulle också ha sista ordet om stora delar av utvecklingen så inget kunde godkännas och genomföras utan att han fick godkänna det.

Jag har personligt inget intresse eller förtroende i Amazon eller deras spel så det är skönt att vad verkar vara en sådan inkompetent person nu lämnar branschen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

New World är verkligen ett spel jag aldrig förstått mig på. Men har tappat lusten för MMOn överlag så det har säkert bidragit. Att det kommer från Amazon är inte direkt ett plus heller.

Medlem

De kanske borde rekryterat externt istället för att plocka in någon från bokavdelningen? Både New World och Lost Ark fick kämpa i motvind p g a amatörmässiga tabbar vid lansering.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Endgame

Jag gillade spelet men endgame grind att göra samma saker hela tiden tröttna man snabbt på. Men Pvp gillade jag mycket med spelet

Medlem

Så många konstiga design val i New World, märks att dom bytte fokus mitt i produktion.
PVE delen är inte alls igenom tänkt, aja hoppas dom tar in nån som kan spelutveckling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Glad att man aldrig hoppa på det tåget.

Medlem

hade en granne som hette frantz öfverhuvud, och han hade en hund som han hade döpt till frantz också när han blev 85 fick han någon slags ålderskris och bytte namn till erik svensson


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

hade en granne som hette frantz öfverhuvud, och han hade en hund som han hade döpt till frantz också när han blev 85 fick han någon slags ålderskris och bytte namn till erik svensson

Så min fråga...bytte han namn på hunden också? haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hade en granne som hette frantz öfverhuvud, och han hade en hund som han hade döpt till frantz också när han blev 85 fick han någon slags ålderskris och bytte namn till erik svensson

Jag ger upp. Har försökt hitta en koppling mellan ditt inlägg och artikeln, men hittar inget samband. Har jag missat något? 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"lämna för att fokusera på familjen"

Låter som PR snack för att han fick tillräckligt mycket intern kritik från högre uppsatta människor att hans post hamnade i riskzonen.

Medlem
Skrivet av Striva:

"lämna för att fokusera på familjen"

Låter som PR snack för att han fick tillräckligt mycket intern kritik från högre uppsatta människor att hans post hamnade i riskzonen.

Så är det alltid. När det går bra så är det ingen som lämnar för att ta hand om någon familj.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag ger upp. Har försökt hitta en koppling mellan ditt inlägg och artikeln, men hittar inget samband. Har jag missat något? 🤔

"Amazon Game Studios Överhuvud Mike Frazzini hoppar av" =>


signatur

//monster

1
Skriv svar