Medlem
Smällare

Det är snart påsk och dom har inte börjat sälja fyrverkerier en. Har dom börjat sälja där ni bor en?


signatur

Andreas13

Medlem

Har man smällare till Påsk? Då har jag tydligen missat det.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

31 april har man smällare vad jag vet (1 maj?)

Medlem

På Svea finns det till och med en tabloid för påsken 2009.

Länk här.
http://www.sveafireworks.com/se/extra/default.asp


signatur

Andreas13

Medlem

Vad förvånande att ett företag som enkom inriktat sig på fyrverkerier försöker sälja smällare så fort de kan!

Medlem

Jag har läst nånstans att smällare ska bli lagliga igen.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag har läst nånstans att smällare ska bli lagliga igen.

hu? länka!
När jag fyllde hmm vad det nu var, då man fick köpa smällare så försvan dom.. faan vad sur jag blev
såg fram imot det som tusan ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Smällare skräpar bara ner och skrämmer djur! Sådant klarar man sig utan.

Medlem
Skrivet av kossan12:

Smällare skräpar bara ner och skrämmer djur! Sådant klarar man sig utan.


signatur

I am the liquor

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Pliskin:

Jag har läst nånstans att smällare ska bli lagliga igen.

hu? länka!
När jag fyllde hmm vad det nu var, då man fick köpa smällare så försvan dom.. faan vad sur jag blev
såg fram imot det som tusan ^^

http://www.dn.se/nyheter/sverige/frihandel-gor-smallare-tilla...

Medlem

Ge fan i att skrämma mina katter!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Ge fan i att skrämma mina katter!

Är med dig på just det där, bara nackdelar när de tillåter bara så där


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Pliskin:

Jag har läst nånstans att smällare ska bli lagliga igen.

hu? länka!
När jag fyllde hmm vad det nu var, då man fick köpa smällare så försvan dom.. faan vad sur jag blev
såg fram imot det som tusan ^^

http://www.dn.se/nyheter/sverige/frihandel-gor-smallare-tilla...

ah nice! tackar

här ska det köpas Tiger smällare


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

nej pallar inte massa 12 åringar som ska kasta smällare på min balkong, då blir jag illa tvungen att ta fram min soft air gun .... eller vänta.. soft air gun vs 12 åringar .. woho :D:D:D

Medlem
Skrivet av Aiek:

31 april har man smällare vad jag vet (1 maj?)

Global Intifada kanske kör med smällare på 1 Maj.

Medlem

jag vill ha tillbaka mina tigersmällare


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Håller till viss del om er som är mot smällare. Visst, det kanske skräpar ner och skrämmer en del djur. Men visst var det väl underbart med alla smällare och raketer när man var mindre?

Jag ser smällare som något små barn tycker om, men självklart ska dom tas på allvar, det kan ju gå riktigt illa om något går fel.

Medlem

Jag hade till viss del skitkul med alla dessa tigras osv. Men min akatter uppskattar inte detta. Så jag önskar detta infantila smällande kunde undvikas.

Skrivet av WaltX:

Ge fan i att skrämma mina katter!

Och min hund för bövelen!

Visst, smällare kan man leka med vid nyår men inte vid påsk! Varför ska man ha smällare vid påsk? Ska man fira något stort? Rappakalja, det är allt jag säger... :evil:


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Grejen med smällare/raketer vid påsk är väl att man ska "skrämma häxorna" som är påväg mot blåkulla.
Vet iaf att hos släktingar till mig uppe i dalarNa så säljer dem div raketer osv vid påsk.
Här i Stockholm har jag dock aldrig sett raketförsäljning vid påsk

Medlem

Say what? XD

And jesus took the light, and lit the rörbomb, it was good. The witches flew but could not escape the might of big bertha!

Tror inte det.

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Grejen med smällare/raketer vid påsk är väl att man ska "skrämma häxorna" som är påväg mot blåkulla.
Vet iaf att hos släktingar till mig uppe i dalarNa så säljer dem div raketer osv vid påsk.

Samma där jag bor. Nu för tiden kanske det inte är så mycket men förr såldes det alltid fyverkerier här vid påsk.

Medlem

personligen tycker jag att det är väldigt egoistiskt av djurägare att gnälla över smällare. jag har själv haft hund i åtta år (tills för två månader sedan :'(), och har alltid varit omgiven av djur. mina smällardagar var redan förbi när de förbjöds, men jag har aldrig velat förvägra andra nöjet med smällare bara för att det är obekvämt för mig som djurägare.

detta är bara ännu ett exempel på en tråkig utveckling i sverige, där minoriteter får styra majoriteten i de mest obskyra sammanhang. bortskämda är vi, som inte har något bättre att klaga över.

fotnot 1: jag vet inte hur det är med katter, men hundvalpar kan faktiskt tränas till att inte vara skotträdda. det är inte svårt, och är man medveten om problemet hinner man stävja eventuell medfödd skotträdsla när de är små. själv missade jag den biten när min hund var valp, men lyckades ändå lära honom som vuxen att hantera fyrverkerier och skott relativt bra.

fotnot2: snorungar som kastar smällare mot hundar bör sättas i koncentrationsläger


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Håller med Hwergelmer, en hund vi hade var skott rädd och en katt vi har nu är rädd för allt som för ljud av sig. (dammsugare, elgitarr, hög musik osv) Men särskilt fyrverkerier, då springer den och gömmer sig. Men min familj klarar inte av att klaga på grannarna bara för att de skjuter raketer / barnen smäller smällare någon enstaka gång per år.

Och att de skräpar ner.. :-| Papper och trä blir också ett med naturen, plasten blir ju förvisso inte det.

Medlem

Påsk = SKOTER!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ge fan i att skrämma mina katter!

Ge katten i katten ?
Hundar blir ruskigt rädda också, den jag hade dog nästan varje påsk/nyår.

Medlem

Det är ganska intressant (...) att någon över 10 år fortfarande tycker att det är underhållande med smällare och fyrverkerier.

Medlem

Vem tycker inte att det är roligt !?

Tycker man inte om explosioner är roligt är man ingen man !


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Skrivet av psykotisk:

Det är ganska intressant (...) att någon över 10 år fortfarande tycker att det är underhållande med smällare och fyrverkerier.

Ja för det har ju med mognad att göra, precis som tv-spel och godis. Bra försök att fiska vuxenpoäng!

Medlem

Jag trodde det enbart var gammla tjuriga tanter som var arga på smällaren, men ikke! blev jag förvånad måste jag säga.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar