Uppgraderat Playstation Plus släpps i sommar!

Robot
Uppgraderat Playstation Plus släpps i sommar!

Det blir tre prisnivåer - men storspelen ser inte ut att ingå vid premiären.

#game-pass, #playstation-5, #playstation-plus, #ps-plus, #sony


Medlem

Spännande! Ska bli intressant att se hur det blir för sådana som jag som redan köpt ett år, antar att det är den lägsta versionen som ingår i det fallet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Härligt, hoppas det kommer nåt till PC med.

Medlem

Låter intressant. Såg ett par titlar nämnas som jag aldrig kommer köpa, men gärna hade provat.


signatur

I drank what?

Medlem

Det va rett bra beslut att flytta upp streaming och retro spel till Plus Premium tier. Det är funktioner som gemene spelare inte bryr sig om.

Medlem

Så det kommer inte till PC (verkar bara vara streaming?) och kostar 170 kr i månaden och försöker locka med 3 år gamla spel.

Vet inte hur @FZ lyckas få detta till "kontrar game pass" när det inte ens är i närheten av samma tjänst. Clickbait som vanligt antar jag.

Medlem

Håller med Noreason. Det är absolut en bra idé och kommer ge mervärde för de som vill spela gamla spel. Men kontra gamepass gör dem inte överhuvudtaget. Här betalar man i princip bara för gamla spel, vill Sony "tävla" mot Microsoft behöver de släppa sina nya AAA och AA titlar dag 1 till playstationplus vilket dem redan sagt att dem inte kommer göra. Jag själv skulle aldrig betala upp emot 170 spänn i månaden för att spela spel från 2005

Medlem
Skrivet av noreason:

Så det kommer inte till PC (verkar bara vara streaming?) och kostar 170 kr i månaden och försöker locka med 3 år gamla spel.

Vet inte hur @FZ lyckas få detta till "kontrar game pass" när det inte ens är i närheten av samma tjänst. Clickbait som vanligt antar jag.

Skrivet av DieZe:

Håller med Noreason. Det är absolut en bra idé och kommer ge mervärde för de som vill spela gamla spel. Men kontra gamepass gör dem inte överhuvudtaget. Här betalar man i princip bara för gamla spel, vill Sony "tävla" mot Microsoft behöver de släppa sina nya AAA och AA titlar dag 1 till playstationplus vilket dem redan sagt att dem inte kommer göra. Jag själv skulle aldrig betala upp emot 170 spänn i månaden för att spela spel från 2005

Playstation Plus Essentiell 60/12= €5/mån
Playstation Plus Extra 100/12= €8,3/mån
Playstation Plus Premium 120/12= €10/mån

Medlem

Nja detta ser jag inte som en utmanare till game pass. Streaming, rabatter och äldre spel är absolut en trevlig bonus men huvudanledningen att man prenumerar på gp är ju nya spel från 1:a part och i viss mån 3:e part.

Detta var förvisso inte överraskande men ändå en besvikelse. Och priset var ju inte direkt trevligt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Så nu har Sony och PlayStation presenterat deras vision. För vad man får är det väl bra? Eller? Men Microsoft och Xbox kan känna sig lugna. Tror att det skulle kunna vara sant det Pachter sa.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Playstation Plus Essentiell 60/12= €5/mån
Playstation Plus Extra 100/12= €8,3/mån
Playstation Plus Premium 120/12= €10/mån

är väl inte helt orimligt att betala månadsvis? finns en anledning att det står först.

17.99eur = 175,51 sek

Medlem

Blir väl samma gamla skräpsamling med några få undantag precis som på gamepass. Står över fast månadskostnad och köper dom AAA spel jag vill spela istället.

Tror gamepass är populärt för att man kan få konsol på avbetalning tillsammans med gamepass, och då intalar sig många att det är bättre än det egentligen är.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Spännande absolut, men inget jag kommer hoppa på så länge Sony inte ändrar sig och lägger till deras grymma AAA-spel dag ett.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Playstation Plus Essentiell 60/12= €5/mån
Playstation Plus Extra 100/12= €8,3/mån
Playstation Plus Premium 120/12= €10/mån

Syftar på om du betalar månadsvis. Oavsett, så betalar du fortfarande huvudsakligen för gamla spel. Värdet är bra mycket lägre för Sonys nya tjänst jämfört med Gamepass, och det kommer från någon som äger båda konsoler men som huvudsakligen spelar PS5. Jag vill att Sony skall göra en bra tjänst som kan konkurrera med Gamepass, det här är inte en sådan tjänst.

Medlem
Skrivet av superlim:

är väl inte helt orimligt att betala månadsvis? finns en anledning att det står först.

17.99eur = 175,51 sek

"It is a fact -- for our services at least -- that the great majority of people subscribe through a 12-month subscription," Ryan explains. "It's more than two thirds who subscribe that way. That is an area of value proposition that we have looked at very hard."

2/3 av alla kunder betalar årsvis

Medlem
Skrivet av DieZe:

Syftar på om du betalar månadsvis. Oavsett, så betalar du fortfarande huvudsakligen för gamla spel. Värdet är bra mycket lägre för Sonys nya tjänst jämfört med Gamepass, och det kommer från någon som äger båda konsoler men som huvudsakligen spelar PS5. Jag vill att Sony skall göra en bra tjänst som kan konkurrera med Gamepass, det här är inte en sådan tjänst.

"Vid premiären kan du se fram mot titlar som Death Stranding, God of War, Returnal, Spider-Man och Miles Morales, Mortal Kombat 11, med flera."

Medlem
Skrivet av noreason:

Så det kommer inte till PC (verkar bara vara streaming?) och kostar 170 kr i månaden och försöker locka med 3 år gamla spel.

Vet inte hur @FZ lyckas få detta till "kontrar game pass" när det inte ens är i närheten av samma tjänst. Clickbait som vanligt antar jag.

Skrivet av DieZe:

Håller med Noreason. Det är absolut en bra idé och kommer ge mervärde för de som vill spela gamla spel. Men kontra gamepass gör dem inte överhuvudtaget. Här betalar man i princip bara för gamla spel, vill Sony "tävla" mot Microsoft behöver de släppa sina nya AAA och AA titlar dag 1 till playstationplus vilket dem redan sagt att dem inte kommer göra. Jag själv skulle aldrig betala upp emot 170 spänn i månaden för att spela spel från 2005

Hur är det inte en kontring? Det är deras svar på GP, därav en kontring av GP. Det behöver inte betyda att deras version är bättre.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

"Vid premiären kan du se fram mot titlar som Death Stranding, God of War, Returnal, Spider-Man och Miles Morales, Mortal Kombat 11, med flera."

Gamla spel, som i att dem släppts förut. Min poäng är att Sony inte kommer släppa NYA titlar från deras studios dag 1 till playstationplus och därmed minskar värdet rejält för mig (och för många andra skulle jag kunna tro). Charmen med gamepass är det faktum att man knappt behöver köpa spel, förutsatt att man gillar de spel som släpps på tjänsten

Medlem

Skönt att basnivån kommer vara samma som Playstation Plus idag. Är inte intresserad av att "få" en massa extra spel jag aldrig spelar.
Och att det ska vara en utmanare till Game Pass har väl aldrig Sony gått ut med vad jag vet utan snarare ett sätt för dem att slå ihop två tjänster de redan har till en. Playstation Now har ju levt en ganska anonym tillvaro för sig själv. Deras storspel kommer de inte släppa på den tjänsten dag 1 av den enkla anledningen att man köper de ändå. Däremot lär de med all sannolikhet dyka upp där efter x antal månader.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jag måste vara trög - Kommer man kunna streama allt detta till PC om man köper det dyraste alternativet då?

Medlem

Allt precis som förväntat. Bra att ps plus finns kvar med exakt samma pris som idag, det övriga lockar inte mig. Men med lite marknadsföring så ska det nog kunna dra in lite mer kosing än vad ps now gjorde.

Sony kommer nu också få skit för att det "minsann inte är som gamepass!", trots att det bara varit en önskedröm/påhitt av journalister och influencers.

Medlem

Rättning till texten:
För baspaketet PlayStation Plus Essential ska det alltså vara €59.99 yearly

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig en månad då och då för att få spela ps3-spel då min gamla ps3 har gått sönder, annars så är det inte så intressant för egen del.

Jag hade hoppats att de skulle bredda lite till och erbjuda deras enorma film- och anime-arkiv i de olika nivåerna. Då hade det varit riktigt intressant!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Gamla spel, som i att dem släppts förut. Min poäng är att Sony inte kommer släppa NYA titlar från deras studios dag 1 till playstationplus och därmed minskar värdet rejält för mig (och för många andra skulle jag kunna tro). Charmen med gamepass är det faktum att man knappt behöver köpa spel, förutsatt att man gillar de spel som släpps på tjänsten

Sony jobbar nära sina spelutvecklare och satsar på kvalitetsspel. AAA studion tjänar inte bra på prenumerationer. Det är samma visa i musik och filmbranschen. Det är bra för indiemusikern och indie tv-serien, men inte för AAA studion. Musiker och filmskapare tjänar sina pengar på konserter och filmbiografer; men det finns inget motsvarande för spel. Så de hade kört över AAA-spelutvecklarna om de släppte dem dag 1 och det hade blivit en förlust för alla partner.
Så genom Playstation Plus får du chansen att spela tidigare hits som jag nämnde ovan, indiespel och demo-spela innan du köper till ett rabatterat pris.

Redaktör
Skrivet av noreason:

Så det kommer inte till PC (verkar bara vara streaming?) och kostar 170 kr i månaden och försöker locka med 3 år gamla spel.

Vet inte hur @FZ lyckas få detta till "kontrar game pass" när det inte ens är i närheten av samma tjänst. Clickbait som vanligt antar jag.

Nyheten uppdaterad med mer info - pc-streaming ingår i dyraste alternativet.

Vad är clickbait - att det är Sonys svar på Game Pass? Båda är prenumerationstjänster som ger dig hundratals spel. Den stora skillnaden är att Sony (vad vi vet) inte lägger ut de egna storspelen förrän senare, och att de tar mer för att köra äldre titlar också. Vilket väl ligger i linje med att de generellt tar mer än MS för spel nu - storspel i PS Store kostar ju 850 spänn, medan MS tar 600 för sina.


signatur
Medlem

100:- / månaden för premium-tjänsten är ju riktigt bra och billigare än Game Pass Ultimate. Let's go.
Kanske blir lite rea framöver också? PS+ är ju rabatterat lite då och då med 30 - 50%. Köpte ett år för halva priset i höstas.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

....
Sony kommer nu också få skit för att det "minsann inte är som gamepass!", trots att det bara varit en önskedröm/påhitt av journalister och influencers.

Ja, rätt intressant hur hårt spelmedia försökt vinkla nyheten (både tidigare och nu) om att det är Sonys variant av Game Pass, när det sedan veckor tillbaka varit rätt uppenbart att det enbart handlar om en sammanslagning av två, redan existerande, tjänster under ett nytt namn.

För övrigt positivt att denna sammanslagning nu verkar bli en billigare lösning för de som tidigare prenumererade på båda tjänsterna.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Gnällkuk

Nu har jag inte ägt en PS på ett bra tag, men trodde faktiskt att cloud saves ingick även utan abbonemang. Lite trist kan jag tycka att det inte ingår gratis. Kanske är samma sak med Xbox (har ingen heller).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

200 kr månaden för det där 😕 Trials och demos känns inte som något som lockar till en premiumtjänst direkt.

Medlem

Finns ingen anledning för Sony att släppa deras stortitlar dag 1 på tjänsten, dom tjänar helt enkelt för bra på att INTE göra det.
Alla vet varför MS gör det på Gamepass då det är det dom satsar på som #1 annars skulle xbox vara utraderat vid det här laget.

Gamepass är Xbox högsta prioritet medans PS motsvarighet inte är det.

Jag hoppas att Playstation addar ett PSVR2 bibliotek då kan det bli intressant för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar