Uppgraderat Playstation Plus släpps i sommar!

Medlem

Säkert bra om man har en PS men inte lika bra om man är PC-spelare tyvärr. Hade hoppas på ett alternativ bara för PC.

Medlem

Mellan 100-200kr/månaden för att få tillgång till fattig p2p-multiplayer, ett urval av gammal skåpmat till spel samt blygsamma rabatter på marknadens dyraste spelbutik. Konsolspelande har verkligen blivit mer skräp för varje generation som gått.

Medlem

Kom ihåg; backwards compability för Sony dog med denna tjänsten nu.. trist.. Ps2 och ps3 kommer hålla värde

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Alla ni som klagar på att inte stora spel släpps dag ett kommer nog bli ledsna när Microsoft gör samma sak.

Att släppa storspel, som ensamt säljer miljoner, dag ett på en tjänst som kostar 100kr är helt enkelt dålig business. Företag gillar pengar, trots allt.

Just det, för vi betalar prenumerationer idag för Adobe, MS Office, gymmet, leasingbilen, mobiltelefonen m.m. för att de ännu inte insett att det är bad business? Eller är det så att de flesta går mot prenumerationer för att de kanske räknat på något som du inte har?

Medlem

Läsvärt för den som är intresserad av hur Sony ser på prenumerationstjänster, microtransaktioner etc.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-03-28-playstation...

"[In terms of] putting our own games into this service, or any of our services, upon their release... as you well know, this is not a road that we've gone down in the past. And it's not a road that we're going to go down with this new service. We feel if we were to do that with the games that we make at PlayStation Studios, that virtuous cycle will be broken. The level of investment that we need to make in our studios would not be possible, and we think the knock-on effect on the quality of the games that we make would not be something that gamers want."

Medlem

Då vi redan idag kör med PS+ för multiplayer och PSNow för alla barnspelen så kommer jag fortsätta med PPP sen och är faktiskt väldigt nöjd med detta.
Blir en liten uppgradering utan att dra iväg i pris.
Och nu har Sony tagit bort allt utom månadsabbonnemang på PSNow med text om att det kommer slåss ihop med PS+.

Medlem

En hel låda med gnällspikar och snåljåpar i den här tråden, vad hade ni egentligen förväntat er?
Sitter med båda tjänsterna nu så att de slås ihop passar mig alldeles utmärkt. PlayStation Plus Premium blir ju alla tiders med retrostreaming och trialversioner.

Medlem

Med tanke på priset så är detta en väldigt bra start. Nu betalar man runt 200 för plus och now, detta ger mer spel för billigare peng. Detta är en bra start och man kan förhoppningsvis förbättra det i framtiden. Oavsett så är detta nya betydligt bättre än nuvarande läge. För att locka nya kunder så är nog detta ett steg i rätt riktining, Sony kan göra det bättre och bättre .

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Läsvärt för den som är intresserad av hur Sony ser på prenumerationstjänster, microtransaktioner etc.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-03-28-playstation...

"[In terms of] putting our own games into this service, or any of our services, upon their release... as you well know, this is not a road that we've gone down in the past. And it's not a road that we're going to go down with this new service. We feel if we were to do that with the games that we make at PlayStation Studios, that virtuous cycle will be broken. The level of investment that we need to make in our studios would not be possible, and we think the knock-on effect on the quality of the games that we make would not be something that gamers want."

Köp inte deras säljsnack Lars. De vill tjäna de större pengarna och därav detta alternativ. Deras senaste spel Gran Turismo 7 och Horizon skriker medelmåttigt trots prislapp på 850kr och ena av dom fylld med MTX.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Precis som förväntat då. En sammanslagning av PS+ och Now med lite gamla spel och nya tiers. Trevligt och mer överskådligt men det har ju inget med Game Pass att göra. @lars_kongo hade rätt

Definerar man Game Pass enbart som en tjänst som ger tillgång till storspel på release, ja då är detta inte Game Pass. Men de har ju rätt stora likheter också - prenumerationstjänster med många spel, online-access, spelsaves i molnet - så jämförelsen måste inte vara helt off om man ser till hela tjänsterna.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Definerar man Game Pass enbart som en tjänst som ger tillgång till storspel på release, ja då är detta inte Game Pass. Men de har ju rätt stora likheter också - prenumerationstjänster med många spel, online-access, spelsaves i molnet - så jämförelsen måste inte vara helt off om man ser till hela tjänsterna.

Visst har det vissa likheter men att alla first party-spel kommer direkt på release (och stannar på tjänsten, inga "spela Spel Y i 3 månader") vilket inkluderar alla spel från Xbox Game Studios, Bethesda och snart Activision/Blizzard är naturligtvis huvudsaken och det som definierar Game Pass som tjänst.

"Spelsaves i molnet" är gratis på Xbox, obegränsat och kräver ingen prenumeration av något.


signatur

Jump in.

Medlem

Eftersom jag redan har båda tjänster så förstod jag på mejlet jag fick att jag automatiskt kommer bli uppgraderad till premium.
Jag är väldigt nöjd med tjänsterna och de kompletterar gamepass väldigt bra. Det som väger över i Sonys favör är helt enkelt de tyngre första parts spelen som ms inte kan konkurrera med i samma utsträckning.

Medlem

Från Sony om man redan har både Plus och Now:

Vad det här innebär för dig
Du behöver inte göra något. Som nuvarande medlem i båda tjänsterna ger vi dig automatiskt ett enda abonnemang för den nya, förbättrade PlayStation Plus-tjänsten – med ett enda återkommande betalningsdatum och pris – om inte en eller båda av dina medlemskap upphör att gälla innan den nya tjänsten lanseras.

Du kan vara säker på följande:
• Du har tillgång till SAMTLIGA fantastiska PlayStation Plus- och PlayStation Now-förmåner som du har idag med ditt nya medlemskap. Alla bra grejer finns kvar – allt från månatliga spel och onlinespel för flera spelare till katalogen med hundratals titlar med möjligheten att strömma och ladda ned spel.

• Kostnaden för ditt medlemskap höjs inte när den nya tjänsten lanseras*, såvida du inte väljer att göra några ändringar i ditt abonnemang.

* Baserat på de kombinerade avgifterna för de två abonnemang du har idag när avgifterna betalas under samma period.

Medlem

Att AAA-titlarna inte skulle släppas dag ett kändes ganska självklart ändå.
Vad för AAA-titlar har släppts dag ett på Gamepass? Nån som har koll?

Skrivet av Lirilesh:

Deras senaste spel Gran Turismo 7 och Horizon skriker medelmåttigt trots prislapp på 850kr och ena av dom fylld med MTX.

GT7 kan jag inte uttala mig om men att Horizon skulle vara medelmåttigt är ju bara så fel så fel. Bland de bättre open world rpgn jag spelat hittills. Magiskt! 739:- kostar det ju dessutom hörrö;).

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Just det, för vi betalar prenumerationer idag för Adobe, MS Office, gymmet, leasingbilen, mobiltelefonen m.m. för att de ännu inte insett att det är bad business? Eller är det så att de flesta går mot prenumerationer för att de kanske räknat på något som du inte har?

"Titta min jämförelse som är så bra att jag måste jämföra spel med helt andra produkter".

Tänk ett varv till så förstår du säkert varför din liknelse inte fungerar.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

"Titta min jämförelse som är så bra att jag måste jämföra spel med helt andra produkter".

Tänk ett varv till så förstår du säkert varför din liknelse inte fungerar.

Fantastiskt argument, tack för det. Jag ska be Microsoft att kontakta dig för tips så de inte gör mer "bad business". Det är ett under att de överlevt så här länge utan affärsråd från Sillgam.

Medlem
Skrivet av Cortex:

En hel låda med gnällspikar och snåljåpar i den här tråden, vad hade ni egentligen förväntat er?
Sitter med båda tjänsterna nu så att de slås ihop passar mig alldeles utmärkt. PlayStation Plus Premium blir ju alla tiders med retrostreaming och trialversioner.

Handlar inte om att vara snål, mer om att värdet i sonys tjänst är bra mycket mindre än microsofts. Inga nya AAA spel på dag 1 kommer skada dem rejält imo

Medlem

Det blir nog en bumpning för mig till Pl.. ..remium.

Det jag allra helst hade sett vore fördelarna på flera konton, så hela familjen kan bakas in i en kostnad.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Handlar inte om att vara snål, mer om att värdet i sonys tjänst är bra mycket mindre än microsofts. Inga nya AAA spel på dag 1 kommer skada dem rejält imo

Med tanke på hur bra deras egna titlar säljer för fullpris tror jag inte att Sony är oroliga. Xbox behöver släppa sina spel på gamepass direkt för att GP är hela deras affärsidé nu, Sony fortsätter med fullpris-spel, vilket har funkat väldigt bra för dem hittills.

Sony hade slängt en massiv mängd pengar i sjön om de släppte t.ex GoW:R på PS+ dag ett, då väldigt många redan är beredda att betala för det.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Läsvärt för den som är intresserad av hur Sony ser på prenumerationstjänster, microtransaktioner etc.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-03-28-playstation...

"[In terms of] putting our own games into this service, or any of our services, upon their release... as you well know, this is not a road that we've gone down in the past. And it's not a road that we're going to go down with this new service. We feel if we were to do that with the games that we make at PlayStation Studios, that virtuous cycle will be broken. The level of investment that we need to make in our studios would not be possible, and we think the knock-on effect on the quality of the games that we make would not be something that gamers want."

Precis detta är vad folk inte verkar förstå, vad Microsoft gör är inte hållbart om man inte är beredd att spendera enorma summor pengar eller dra ner på kvaliteten på spelen. Det är enkel mattematik.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Var såg du vilka titlar som är aktuella?

De nämnde dem i artikeln och även på bloggen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Precis detta är vad folk inte verkar förstå, vad Microsoft gör är inte hållbart om man inte är beredd att spendera enorma summor pengar eller dra ner på kvaliteten på spelen. Det är enkel mattematik.

Vadå inte hållbart? MS gör stora pengar på sin speldivision. Rekordår angående omsättning '21 och genererar vinst.

Skrivet av videogameschronicle.com:

The Xbox division generated its highest ever annual revenue of $16.28 billion during the 2021 calendar year.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Fantastiskt argument, tack för det. Jag ska be Microsoft att kontakta dig för tips så de inte gör mer "bad business". Det är ett under att de överlevt så här länge utan affärsråd från Sillgam.

Microsoft borde snarare be Sony om affärsråd eftersom Sony drar in mer kosing på spel än vad Microsoft gör.

Redaktör
Skrivet av gorbatjov:

Att AAA-titlarna inte skulle släppas dag ett kändes ganska självklart ändå.
Vad för AAA-titlar har släppts dag ett på Gamepass? Nån som har koll?

Samtliga Xbox Game Studios-utgivna spel (dvs Microsoft) har släppts på Game Pass på releasedagen de senaste fem, sex åren eller så (Quantum Break kan ha varit först). Så bl.a. Halo Infinite, ett par Forza, Sea of Thieves, MS Flight Sim, Gears 5, Ori. Lista här.

(@Mortaigne får rätta mig om jag har fel.)


signatur
Medlem

Spännande. Hoppas det blir bra!

It's not a lake, it's an ocean

Nja, inget jag kommer betala för. Jag har Game Pass och kommer använda min PS5 för exklusiva titlar (och enstaka multiformatstitlar som utnyttjar DualSense på ett häftigt sätt).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Tomas Helenius:

Samtliga Xbox Game Studios-utgivna spel (dvs Microsoft) har släppts på Game Pass på releasedagen de senaste fem, sex åren eller så (Quantum Break kan ha varit först). Så bl.a. Halo Infinite, ett par Forza, Sea of Thieves, MS Flight Sim, Gears 5, Ori. Lista här.

(@Mortaigne får rätta mig om jag har fel.)

Quantum Break släpptes 2016 och Game Pass lanserades väl sensommaren 2017, om jag inte missminner mig. Hoppade själv på tåget då och fanns mest äldre spel till en början, och inte särskilt många. Gillade dock ansatsen och blev klar som prenumerant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av maq777:

Vadå inte hållbart? MS gör stora pengar på sin speldivision. Rekordår angående omsättning '21 och genererar vinst.

Revenue är intäkter och inte samma sak som netto-vinst. MS redovisar väl inte utgifter specifikt för speldivisionen så vitt jag vet. Därmed säger siffrorna bara att intäkterna har ökat men ev. vinst för speldivisionen får vi inte veta. Motbevisa mig gärna med siffror, jag hittar inget iaf.

Redaktör
Skrivet av Ruffles:

Quantum Break släpptes 2016 och Game Pass lanserades väl sensommaren 2017, om jag inte missminner mig. Hoppade själv på tåget då och fanns mest äldre spel till en början, och inte särskilt många. Gillade dock ansatsen och blev klar som prenumerant.

Just ja - tack! Jag blandade ihop det med spel de släpper till både Xbox och pc samtidigt.


signatur
Medlem

Nej, inte intressant.


signatur

Ultrazine

Skriv svar