Kartrotation i CoD: Warzone inte möjligt p.g.a. spelets "vansinniga" storlek

Robot
Kartrotation i CoD: Warzone inte möjligt p.g.a. spelets "vansinniga" storlek

Är 120 GB stort just nu på Playstation 5.

#call-of-duty-warzone


Medlem

Dom har väl årstider, det tycker jag räcker på en så stor karta.

Inaktiv

Bridge tillägger att de märker att spelare försvinner varje gång spelet uppdateras, vilket han förklarar med just installationsstorleken.

Försöker snarare som de hittar på skäl om det är det de tror är huvudanledningen. Finns säkert enstaka fall där folk slutar spela pga storleken men majoriteten? Inte en chans

Medlem

Jag skiter i Warzone, men det skulle vara bra om ni kunde separera det från Modern Warfare så att jag kan få spela igenom kampanjen igen utan att behöva ladda ned 80 gb skräp...

Medlem

Ni menar väl ps4 versionen? Vi väntar ju fortfarande på ps5 versionen

Medlem

Ett dilemma är det ju. Visst tappas det antagligen spelare när uppdateringarna är tunga, men å andra sidan finns det ofta en del spelare som längtar efter nytt innehåll med stora kartor och när det gäller spel som är Battle Royale så tröttnar man ganska enkelt när det är samma karta på repeat (iaf jag. Jag älskar nytt innehåll). Nu var det länge sen jag spelade Warzone, men om spelarbasen är stor nog så att det inte tar för lång stund att hitta games så kan väl en möjlig lösning vara att göra det möjligt för spelarna att ladda ned kartor separat? Då kan spelarna välja vad de vill spela, hur mycket nytt innehåll de vill ta del av samt hur mycket storlek de är villiga att låta Warzone ta upp av hårddisken.

Nu vill jag vara tydlig och säga att jag inte är en expert på sånt här och detta kanske inte var den bästa idén. Det krävs ju att väldigt många spelare ansluter för att ett enda game ska kunna köras i Warzone (och det är väl typ 150 st!), men det var bara en tanke.

Avstängd

ARK 390GB utan mods ringde. PC Härskarras!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skiter i Warzone, men det skulle vara bra om ni kunde separera det från Modern Warfare så att jag kan få spela igenom kampanjen igen utan att behöva ladda ned 80 gb skräp...

Detta går väl sedan 2020? Var ju så man fick ner Warzone-installationen från nästan 200GB till runt 80GB.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Detta går väl sedan 2020? Var ju så man fick ner Warzone-installationen från nästan 200GB till runt 80GB.

Nej, du måste fortfarande ladda ned warzone för att kunna spela SP. Du kan ta bort mp, men inte warzone...

Redaktör
Skrivet av General White:

ARK 390GB utan mods ringde. PC Härskarras!

Jäklar! Och jag som tyckte mina Flight Sim- och DCS-installationer var runda om magen.


signatur
Medlem
Skrivet av General White:

ARK 390GB utan mods ringde. PC Härskarras!

Fast nu är ju inte plattformen nödvändigtvis det största problemet, utan att du inte har insikten i hur många som bor i länder och utgör en GIGANTISK del av kund och spelar-basen, där man inte har obegränsad data att nyttja. Lite som vi har på mobilabonnemang, så är det faktiskt ännu vanligt att man bara har en viss mängd gigabyte some man kan nyttja per månad, innan man antingen får låg hastighet eller inget internet alls.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Jäklar! Och jag som tyckte mina Flight Sim- och DCS-installationer var runda om magen.

Ja det tar en hel del plats! Och ytterligare en expansion släpps i juni, så större blir det!

Medlem

"kartrotation"... Det tog några omläsningar för att förstå vad som stod, haha!

Medlem

Vilket skitsnack, beror snarare på att spelet blir sämre och sämre för varje update.
Idiotin att lägga in Cold War och Vanguard i Warzone är katastrof.
Hade lätt börjat spela igen om de hade gått tillbaka till det ursprungliga BR läget.
Man får hoppas att de börjar om på noll igen med nya spelet till hösten, då kanske det får vara i ca året innan det ska förstöra även det med en massa skit.

Medlem

jag gav upp på grund av det ständiga patchandet.. man kunde ju inte starta spelet utan att de var nått nytt att patcha.. och de ändrade gamemodes heeeela tiden.. skitupplägg på ett i övrigt riktigt bra spel

1
Skriv svar