Zelda: Breath of the Wild-uppföljaren försenas till 2023

Robot
Zelda: Breath of the Wild-uppföljaren försenas till 2023
Medlem

Förhoppningsvis lagom i tid till Switch 2 eller Switch Pro. Ökar dock förväntningarna och just nu har de 1 år mer på sig än utvecklingen av Horizon forbidden west.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Förhoppningsvis lagom i tid till Switch 2 eller Switch Pro. Ökar dock förväntningarna och just nu har de 1 år mer på sig än utvecklingen av Horizon forbidden west.

Eller hur, switch 2/PRO behöver finputsas lite till!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Var ju direkt ingen överraskning!

Medlem

Väntat, men man blev ju ledsen! Ett av de spel jag ser mest fram emot. Nåja, har ju Elden Ring, Witcher 3 Next-gen och Hogwarts Legacy innan dess.


signatur
Medlem

Inga problem, ett förmodat mästerverk får gärna ta sin tid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan behövas tanke på hur tråkigt första var.

Medlem

Tjoho! Nu kanske jag hinner klart med elden ring innan det släpps!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av noreason:

Kan behövas tanke på hur tråkigt första var.

Tråkigt? Ett a dom bästa spelen.
Finns en hel del zelda som är betydligt sämre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av noreason:

Kan behövas tanke på hur tråkigt första var.

Hur vet du att det är tråkigt när du inte har spelat det?

Skribent

Hade det på känn när spelet inte nämndes under senaste directen. Men tänkte att de kanske skulle köra ett helt direct senare dedikerat till just BOTW 2.

Nåväl, hoppas det blir bra i slutändan. Bättre att de försenar och släpper ett färdigt spel än att det är ospelbart och stressat. Vi har fått alldeles för mycket av den varan under de senaste åren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade varit givet om man släppte ett litet mindre Zelda spel mellan dessa större spel. På så sätt blir väntan lite kortare

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Hur vet du att det är tråkigt när du inte har spelat det?

Varför tror du att du vet vad jag spelat och inte spelat? Nu gör du bara bort dig lillebror.

Medlem

Switch 2 Confirmed 2023 alltså , Nintendo vägrar släppa ett stort Zelda spel två gånger för enbart en generation

Flakmonkey

Ska bli intressant att se om de på något sätt tar till sig av den kritik som det faktiskt fick (förutom vapen som går sönder) från vissa håll dvs att det inte finns några riktiga dungeons i spelet. Det var imo det enda som jag riktigt saknade. Ja visst man hade shrines och divine beasts men det kompenserade imo inte på långa vägar. Förstår att de ville satsa på öppenheten i BOTW men till tvåan får de gärna krydda med det bästa från klassiska Zelda

Medlem

Då hinner man kanske både inhandla och spela klart föregångaren innan då. Relativt nybliven Switchägare här^^.

Avstängd
Skrivet av noreason:

Varför tror du att du vet vad jag spelat och inte spelat? Nu gör du bara bort dig lillebror.

Kunde utläsa det av ditt inlägg.
En som äger en Switch skulle inte gå in i en tråd om BotW 2 och tycka att det kanske är bra att det blir uppskjutet för att det första var så tråkigt.

BotW-hatare är ofta bara Playstation- och Xbox-spelare som är salty att de inte kunnat spela spelet.

Medlem

Så skyward sword 2 och spaceward sword inbyggt i breath of the wild. Tror dock mer på andra dimensioner och sånt.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Kunde utläsa det av ditt inlägg.
En som äger en Switch skulle inte gå in i en tråd om BotW 2 och tycka att det kanske är bra att det blir uppskjutet för att det första var så tråkigt.

BotW-hatare är ofta bara Playstation- och Xbox-spelare som är salty att de inte kunnat spela spelet.

Du har fel, men jag kan utläsa från dina inlägg det är ett vanligt förekommande.

Jag har spelat, antagligen den bästa versionen av spelet, och har moddat det för att försöka få något kul i utbyte, men det gick inte. Spelet gick inte att rädda, det var för tråkigt.

Medlem

Det var väl inte ens bekräftad release för 2022?

Medlem
Skrivet av noreason:

Du har fel, men jag kan utläsa från dina inlägg det är ett vanligt förekommande.

Jag har spelat, antagligen den bästa versionen av spelet, och har moddat det för att försöka få något kul i utbyte, men det gick inte. Spelet gick inte att rädda, det var för tråkigt.

Du har flera gånger raljerat om hur dåligt BotW är. Att du dessutom häver ur dig saker som att "Nintendo-fans måste ha låg ribba" visar vilken nivå du själv ligger på. Det är inte din typ av spel, vi förstår, men att vara en hater gör dig inte så tuff som du tror.

Medlem

Om det är något jag har förtroende för är det Zelda spelen. Om alla hade optimerat spel som Nintendo hade nya konsolerna haft AAA spel med 4k och 120FPS med Ray tracing.
Det är fan snyggt för att drivas av mobiltelefonhårdvara

Avstängd
Skrivet av noreason:

Du har fel, men jag kan utläsa från dina inlägg det är ett vanligt förekommande.

Jag har spelat, antagligen den bästa versionen av spelet, och har moddat det för att försöka få något kul i utbyte, men det gick inte. Spelet gick inte att rädda, det var för tråkigt.

Hur långt spelade du?

Medlem

Hoppas dem fixar alla problem som fanns i botw 1. Gav spelet flera chanser (la väl cirka 35-40 timmar) men pisstråkiga pussel, copy paste "tempel", vapen som går sönder, en död värld, dålig grafik (grym artstyle) etc etc gjorde så jag aldrig kom in i det. För min del får dem gärna göra mer rpg och mindre pussel simulator i tvåan!

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Det var väl inte ens bekräftad release för 2022?

Jo, det var ju det fram till här om dagen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av danskung:

Förhoppningsvis lagom i tid till Switch 2 eller Switch Pro.

Jo, eller hur? Är ju mer eller mindre givet nu att nästa Switch kommer mars 2023, sex år efter Switch 1, och att nästa Zelda kommer att vara en av lanseringstitlarna till Switch 2 och samtidigt den stora finalen till Switch 1. Precis som fallet var med Breath of the Wild som kom samtidigt till Wii U och Switch.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Hoppas man slipper springa fram och tillbaka för att levla upp samt de tar bort vapen som går sönder och hästar som springer iväg.

Skrivet av DieZe:

Hoppas dem fixar alla problem som fanns i botw 1. Gav spelet flera chanser (la väl cirka 35-40 timmar) men pisstråkiga pussel, copy paste "tempel", vapen som går sönder, en död värld, dålig grafik (grym artstyle) etc etc gjorde så jag aldrig kom in i det. För min del får dem gärna göra mer rpg och mindre pussel simulator i tvåan!

Tycker den snillrika kombinationen av strider och pussel är det som gör Zelda spelen till de bästa inom action-äventyr. Pusslen höll riktigt hög kvalité i Breath of the Wild.

Skrivet av Nosnos:

Ska bli intressant att se om de på något sätt tar till sig av den kritik som det faktiskt fick (förutom vapen som går sönder) från vissa håll dvs att det inte finns några riktiga dungeons i spelet. Det var imo det enda som jag riktigt saknade. Ja visst man hade shrines och divine beasts men det kompenserade imo inte på långa vägar. Förstår att de ville satsa på öppenheten i BOTW men till tvåan får de gärna krydda med det bästa från klassiska Zelda

Håller med, saknade också dungeons.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Håller med, saknade också dungeons.

Jag är nog i minoritet men själv tyckte jag att det var en frisk fläkt att slippa dungeons. Det har nämligen aldrig varit grottorna som lockat mig mest. Typ 90% av allt det roliga i Zelda-spelen har i min mening varit att utforska övervärlden. Breath of the Wild var därmed som skräddarsytt för mig. Minus vapnen som gick sönder på tok för fort och utan möjlighet att stärka eller laga då.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Hoppas man slipper springa fram och tillbaka för att levla upp samt de tar bort vapen som går sönder och hästar som springer iväg.

Tycker den snillrika kombinationen av strider och pussel är det som gör Zelda spelen till de bästa inom action-äventyr. Pusslen höll riktigt hög kvalité i Breath of the Wild.

Håller med, saknade också dungeons.

För mig som inte spelat ngt Zelda spel tidigare (men som var medveten om att pussel var en stor del) så tyckte jag ändå att dem var alldeles för många och för tråkiga. Jag hade hellre sett (det här kommer jag garanterat få skit för) att pussel helt dumpades i princip och att dem tog in mer rpg element hehe. Typ skill points, kanske lite mer "abilities" eller sätt att uppgradera vapen på etc. Det här med pussel tycker jag bara bryter upp flowet av exploration och combat.

Medlem
Tråkigt men förståerligt och värt det såklart!

Ja... lite surt är de ju att få en sådan nyhet, men jag förstår ju helt klart att det är värt det, Supertaggad! hoppas på en större värld! första botw är 10/10 och jag har inga tvivel om att tvåan kommer att vara minst lika bra om inte bättre!!!!

12
Skriv svar