Minns du Gunship? Nu finns AH-64-helikoptern till DCS

Robot
Minns du Gunship? Nu finns AH-64-helikoptern till DCS

Lär vara en utmaning värd namnet.

#ah-64-d, #dcs, #gunship, #nyhetstips


Skribent

Jag spelade ohälsosamt mycket Gunship 2000 back in the days!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mkt bra! Har själv köpt AJS-37 och Christian Eagle. Det som väntar är F-18. Byggt en rigg till kontrollerna och kör vr. Mkt bra upplevelse. Ett stort minus är replay funktionen som buggar sönder.

Medlem

Return to the Gulf...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem

Detta var min Apache-drog som liten snorunge i mellantadiet. Jag var ett egendomligt barn.

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag spelade ohälsosamt mycket Gunship 2000 back in the days!

https://www.youtube.com/watch?v=vL8UfictkQ8

Har Gunship (originalet, ingen piratkopia) till C64, fantastisk sim för sin tid.


signatur
Medlem
Skrivet av Aggur:

Mkt bra! Har själv köpt Ja-37 och Christian Eagle. Det som väntar är F-18. Byggt en rigg till kontrollerna och kör vr. Mkt bra upplevelse. Ett stort minus är replay funktionen som buggar sönder.

Vilket vr-set kör du med ? Nöjd ? Är inne på att förflytta mig till VR i dcs men samtidigt lite vaksam om det kommer något nyare set nu.

Medlem
Skrivet av heady89:

Vilket vr-set kör du med ? Nöjd ? Är inne på att förflytta mig till VR i dcs men samtidigt lite vaksam om det kommer något nyare set nu.

Steam Index, inget att anmärka på. Jag är mkt nöjd :). Om du är nöjd med dcs i detta nu kommer det höja dcs ggr 10 med vr.

DCS VR HOTAS SETUP

Medlem

Gunship var kul men Gunship 2000 gillade jag ännu mer. Blev många timmar på min amiga med det spelet. Det var smidigt att installera på hårddisk med minns jag så man slapp diskettbyten.

Medlem
Skrivet av Aggur:

Mkt bra! Har själv köpt AJS-37 och Christian Eagle. Det som väntar är F-18. Byggt en rigg till kontrollerna och kör vr. Mkt bra upplevelse. Ett stort minus är replay funktionen som buggar sönder.

Gillar du AJS testa F-14, ett riktigt mästerverk från Heatblur.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Gillar du AJS testa F-14, ett riktigt mästerverk från Heatblur.

Japp, den ligger på listan ^^, håller på att övertala en polare till att vara min MSE, mission support element dvs sitta baksits.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag spelade ohälsosamt mycket Gunship 2000 back in the days!

https://www.youtube.com/watch?v=vL8UfictkQ8

Har den på original fortfarande, spelade den på Amiga bara för några månader sedan!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Aggur:

Japp, den ligger på listan ^^, håller på att övertala en polare till att vara min MSE, mission support element dvs sitta baksits.

Baksitsen är där jag spenderat mestadels av tiden. Riktigt skoj med multicrew.

Medlem

Jag minns Gunship på C64.

Väldigt många minuters laddande från kassett innan man kom till själva flygandet och om man kraschade så var det lika mycket laddande igen. Trots detta hade jag extremt roligt.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag minns Gunship på C64.

Väldigt många minuters laddande från kassett innan man kom till själva flygandet och om man kraschade så var det lika mycket laddande igen. Trots detta hade jag extremt roligt.

Originalspel på bandare var ett tålamodstest… Vi fick med spelet när bror köpt floppydisk, lyckligtvis. Minns hur man lärde sig att smyga bakom kullar, snabbt stiga, skjuta och snabbt sjunka i skydd. Fasen vad kul det var.


signatur
Redaktör

Nån här som flyger helikopter i DCS förresten? Jag har bara testat ett par gånger, det är sjukt svårt - helt annan teknik än plan. Blir lätt karusell av det hela, särskilt i vr.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nån här som flyger helikopter i DCS förresten? Jag har bara testat ett par gånger, det är sjukt svårt - helt annan teknik än plan. Blir lätt karusell av det hela, särskilt i vr.

Jag kommer köpa AH-64 i framtiden. Men jag har en gedigen lista framför mig och farkosterna är inte direkt billiga, sen tiden det tar att lära dom olika farkosterna i åtanke. Lagt 100h på AJS-37 och känner att jag inte riktigt är klar där än.

Ja gräddvisp är helt annat än flygplan, som en humla, helt otroligt att den kan flyga….

Medlem
Skrivet av Aggur:

Mkt bra! Har själv köpt AJS-37 och Christian Eagle. Det som väntar är F-18. Byggt en rigg till kontrollerna och kör vr. Mkt bra upplevelse. Ett stort minus är replay funktionen som buggar sönder.

Älskar F/A 18 i DCS. Första full fidelity modulen jag började lära mig men gick snabbare än vad man trodde för att komma upp i luften och lära sig det mest grundläggande som att släppa bomber, skjuta mavs och spamraams.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nån här som flyger helikopter i DCS förresten? Jag har bara testat ett par gånger, det är sjukt svårt - helt annan teknik än plan. Blir lätt karusell av det hela, särskilt i vr.

finns ju numer separata spakar för att ställa in collective till helikoptrar så har man degen kan det bli lite lättare i alla fall.
Annars får man ju binda collective till något rullhjul på HOTAS.
Har black shark men har inte lärt mig den ännu.

Medlem

Instämmer i c64 och Amiga kören när det gäller Gunship och Gunship 2000. Grymt bra båda två för sin tid. Drog igång 2000 i en emulator för ett par år sedan.
Slår ett slag även för ett annat gammalt spel även om det inte riktigt hör till tråden. M1 tank platoon. Det var en jäkla höjdare på Amiga också.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nån här som flyger helikopter i DCS förresten? Jag har bara testat ett par gånger, det är sjukt svårt - helt annan teknik än plan. Blir lätt karusell av det hela, särskilt i vr.

Kunde inte hålla mig. Blev ett köp imorse. Första flygningen var utmanande: mkt karusell, pitch, bank, roll. Men lyckades hovra, lyfta, hitta stabilitet, flyga en runda och landa utan haveri. Det var enbart vid taxi på slutklämmen jag girade lite kraftfullt då topparna på rotorbladen fick markkontakt och brast :).

Erfarenheter änsålänge: arbeta hårt med pedalerna, tillskillnad från AJS-37 då jag knappt använder dom.

Medlem
Skrivet av loerk:

Älskar F/A 18 i DCS. Första full fidelity modulen jag började lära mig men gick snabbare än vad man trodde för att komma upp i luften och lära sig det mest grundläggande som att släppa bomber, skjuta mavs och spamraams.

Kul att höra! Vad tror du om F-14 och A10?

Medlem
Skrivet av Aggur:

Kul att höra! Vad tror du om F-14 och A10?

En polare köpte F-14 när jag köpte F/A 18 och älskar den. Phoenixmissilerna lär vara roliga att använda.
A-10 har jag men har typ inte lagt ner någon tid på att lära mig den plattformen, köpte den för länge sedan och då var jag bara redo för FC3
Ren känsla säger att den är svårare att lära sig än t.ex. F/A 18 eller F-16.

Redaktör
Skrivet av loerk:

finns ju numer separata spakar för att ställa in collective till helikoptrar så har man degen kan det bli lite lättare i alla fall.
Annars får man ju binda collective till något rullhjul på HOTAS.
Har black shark men har inte lärt mig den ännu.

Jo, har sett att det finns. Men hjälper en sån för att "hitta balansen" så att säga? En input tenderar ju att påverka farkosten i flera riktningar, det svåra är att hitta balans och kontroll i de små momenten tycker jag. Men det är förstås träningssak också, jag har verkligen inte flugit mycket DCS-heli.

Skrivet av Aggur:

Kunde inte hålla mig. Blev ett köp imorse. Första flygningen var utmanande: mkt karusell, pitch, bank, roll. Men lyckades hovra, lyfta, hitta stabilitet, flyga en runda och landa utan haveri. Det var enbart vid taxi på slutklämmen jag girade lite kraftfullt då topparna på rotorbladen fick markkontakt och brast :).

Erfarenheter änsålänge: arbeta hårt med pedalerna, tillskillnad från AJS-37 då jag knappt använder dom.

Kul!


signatur
Redaktör
Skrivet av Aggur:

Kul att höra! Vad tror du om F-14 och A10?

F-14 är fenomenal. Enormt bra känsla i planet, det känns verkligen levande. Saker skakar och vibrerar i låg fart inför landning, och man känner hur planet blir allt mer flytande och vingligt. Planet är ju en blandning av gammal och nyare teknik, så det är rött stökig instrumentering. Men oerhört kul att flyga.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, har sett att det finns. Men hjälper en sån för att "hitta balansen" så att säga? En input tenderar ju att påverka farkosten i flera riktningar, det svåra är att hitta balans och kontroll i de små momenten tycker jag. Men det är förstås träningssak också, jag har verkligen inte flugit mycket DCS-heli.

Har för mig att kollektiv påverkar hur helikoptern tenderar att "snurra runt".
Eller så är jag helt fel ute, helikoptrar är rätt avancerade grejor.

Men är rätt säker på att det är ett måste att justera om man ska flyga helikopter.
KA-50 är nog mer förlåtande eftersom de har två huvudrotorer som snurrar i varsin riktning.

Medlem
Skrivet av loerk:

Har för mig att kollektiv påverkar hur helikoptern tenderar att "snurra runt".
Eller så är jag helt fel ute, helikoptrar är rätt avancerade grejor.

Men är rätt säker på att det är ett måste att justera om man ska flyga helikopter.
KA-50 är nog mer förlåtande eftersom de har två huvudrotorer som snurrar i varsin riktning.

Ja det stämmer, mer collective= mer motstånd och då är det trycka pedal som kompensation så stjärtrotorn får jobba lite. Tvärtom om du släpper på collectiv, då blir det till att trycka pedal åt andra hållet ^^

Medlem

Började min sim resa med blandannat Janes Longbow 2 så grymt nöjd med att Apachen äntligen kommit till DCS.

Medlem
Skrivet av loerk:

En polare köpte F-14 när jag köpte F/A 18 och älskar den. Phoenixmissilerna lär vara roliga att använda.
A-10 har jag men har typ inte lagt ner någon tid på att lära mig den plattformen, köpte den för länge sedan och då var jag bara redo för FC3
Ren känsla säger att den är svårare att lära sig än t.ex. F/A 18 eller F-16.

Mycket att hantera i A-10 om det är en av full fidelity maskinerna man börjar med.

Däremot om man väl lärt sig F-16 eller F/A 18 är det lättare att hoppa in i A10an.

F-14 är underbar, nog min absoluta favorit. Särskilt skoj om man är två men funkar även bra med Jester AI.

Gillar själv att sitta i baksätet men tyvärr har det förstört lite för min solo upplevelse då jag gärna hade gjort lite saker annorlunda/Jester ej kan

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Mycket att hantera i A-10 om det är en av full fidelity maskinerna man börjar med.

Däremot om man väl lärt sig F-16 eller F/A 18 är det lättare att hoppa in i A10an.

F-14 är underbar, nog min absoluta favorit. Särskilt skoj om man är två men funkar även bra med Jester AI.

Gillar själv att sitta i baksätet men tyvärr har det förstört lite för min solo upplevelse då jag gärna hade gjort lite saker annorlunda/Jester ej kan

Så är det nog. Men ända sen jag köpte F/A 18 har jag inte känt draget till A-10 längre.
Nu har man inte spelat på längre heller så man kommer väl få lära sig F/A 18 på nytt nästan.

12
Skriv svar