Fortnite får ett permanent spelläge där man inte kan bygga

Robot
Fortnite får ett permanent spelläge där man inte kan bygga
Medlem

Kul.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Byggandet i Battle Royale läget har alltid känts out of place, IMO, och som att det bara var där därför att grundspelet hade massa byggande i sig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kul, känns som ett steg i rätt riktning!

Eller jag gillar egentligen byggandet, men i vanliga Fortnite har det blivit för mycket av det goda. Tyckte det var coolt de första månaderna (2017? Långt innan Tilted Towers) då folk sällan slängde upp mer än en vägg eller två att skydda sig med, men det blev snabb trist när allt började kretsa kring att bygga i raketfart.

Tror spelet skulle vara perfekt (för mig) om de ökade byggtiden med x5 och reducerade mängden material man kan bära med sig till 1/4-del. Då skulle det handla med om strategi och mindre om spam-bygge.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag har alltid hatat byggandet vilket var en av de största anledningarna till att jag inte spelade särskilt mycket.
Kul för de som lyckades bemästra det konststycket minsta lilla men för mig blev det kaos.

Kanske värt att prova det utan byggandet och se om det går lika illa ändå


signatur

Halo kompis!

Medlem

Från början var ju Fortnite ett spel där man skulle försvara sig mot en massa zombies eller något bakom ett fort som man byggde, det var 2010-11 typ, det var då Epic fortfarande hade en själ och ville jobba med Unreal igen, sedan började Fortnite sälja som fan, då la man bara ner Unreal =D=D=D=D=D=D=D=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Från början var ju Fortnite ett spel där man skulle försvara sig mot en massa zombies eller något bakom ett fort som man byggde, det var 2010-11 typ, det var då Epic fortfarande hade en själ och ville jobba med Unreal igen, sedan började Fortnite sälja som fan, då la man bara ner Unreal =D=D=D=D=D=D=D=D

Fortnite är den bästa testplatformen för nya funktioner i Unreal som Epic kunde önska sig. Miljontals spelare på allt ifrån telefoner till high end PCs.

Medlem
Skrivet av Thane:

Fortnite är den bästa testplatformen för nya funktioner i Unreal som Epic kunde önska sig. Miljontals spelare på allt ifrån telefoner till high end PCs.

Visst, jag pratar om hur det var en gång, inte hur det blev eller är. Det är väl troligen det bästa Epic gjort enligt folk som gillar Unreal Motorn, Fortnite och mer val om hur man köper spel.

Själv hade jag gärna sett ett riktigt Unreal Tournament, men eftersom jag bara delvis lever under en sten så vet jag att det inte finns en marknad för ett sådant spel, på den nivån som det en gång var.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Erkänn att ni helt enkelt sög på att bygga i spelet

Folk jublar väll för att det sorterade agnarna från vetet.

Jag gillar själv inte fortnite, stor anledning pga byggandet och att jag aldrig behärskade det särskillt bra då jag spelade det med barnen.
Men, dom som är duktiga på det är det av en anledning, dom klarar av att göra det i stressiga situationer när det hettar till.
Folk som inte besitter denna skill säger på ett nedlåtande sätt ord som "spamma byggen" mm men i själva verket handlar det om att man är dålig på det.

Så ja detta är för att göra en viss del av publiken nöjda och hoppas locka in fler spelare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Chefredaktör
Skrivet av Molotov:

Erkänn att ni helt enkelt sög på att bygga i spelet

Folk jublar väll för att det sorterade agnarna från vetet.

Jag gillar själv inte fortnite, stor anledning pga byggandet och att jag aldrig behärskade det särskillt bra då jag spelade det med barnen.
Men, dom som är duktiga på det är det av en anledning, dom klarar av att göra det i stressiga situationer när det hettar till.
Folk som inte besitter denna skill säger på ett nedlåtande sätt ord som "spamma byggen" mm men i själva verket handlar det om att man är dålig på det.

Så ja detta är för att göra en viss del av publiken nöjda och hoppas locka in fler spelare.

Erkänner!

Jag tyckte det var kul i början, sedan aptrist. Skönt att det blir ett permanent "obygg-läge". Tänk om Apex hade börjat med FTP


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oavsett om det är för att man sög på byggandet eller inte så är det väl bara positivt att man nu har ett val. Jag finner det underligt att så många utvecklare har ett "antingen eller"-tänk så att man som spelare inte får ett alternativ.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Visst, jag pratar om hur det var en gång, inte hur det blev eller är. Det är väl troligen det bästa Epic gjort enligt folk som gillar Unreal Motorn, Fortnite och mer val om hur man köper spel.

Själv hade jag gärna sett ett riktigt Unreal Tournament, men eftersom jag bara delvis lever under en sten så vet jag att det inte finns en marknad för ett sådant spel, på den nivån som det en gång var.

Din signatur passade bra under detta inlägg

Medlem
Skrivet av Molotov:

Erkänn att ni helt enkelt sög på att bygga i spelet

Folk jublar väll för att det sorterade agnarna från vetet.

Jag gillar själv inte fortnite, stor anledning pga byggandet och att jag aldrig behärskade det särskillt bra då jag spelade det med barnen.
Men, dom som är duktiga på det är det av en anledning, dom klarar av att göra det i stressiga situationer när det hettar till.
Folk som inte besitter denna skill säger på ett nedlåtande sätt ord som "spamma byggen" mm men i själva verket handlar det om att man är dålig på det.

Så ja detta är för att göra en viss del av publiken nöjda och hoppas locka in fler spelare.

Alltså, du har ju en poäng. Absolut. Men jag måste försvara mitt spam-uttalande lite ...

Nog för att jag är/var dålig på att bygga, men jag tror inte att det var för skon klämde. För jag var fullständigt bedrövlig på att sikta med vapnen, men tyckte ändå om att skjuta

Upplevde samma problem med byggandet när jag tittade på streams. Innan det blev byggbonanza varje match tittade jag på Fortnite-streams flera gånger i veckan. Men ju mer det byggdes desto mindre tittade jag. Det tilltalade liksom inte. Trots att byggena i sig var imponerande.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Din signatur passade bra under detta inlägg

Citatet kommer från Quake Champions, spiken i kistan för en anrik spelserie som har fått se sig förbisprungen av massa glättiga karaktärsdrivna spel som fyllt marknaden de senaste 20 åren. Det är som när Fantomen svär eden hållandes i skallen av den man som mördade hans fader.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Byggandet är det största skälet till varför jag aldrig fastnat för Fortnite. När jag väl lirade spelet så byggde jag aldrig utan gömde mig i buskar och hus. Kanske dags att ge spelet en ny chans.

Medlem

bästa som hänt inom spelvärlden

Medlem

Ja det låter verkligen som en utveckling åt rätt håll även om det bara är ett spelläge. Antar att det kommer locka folk som faktiskt gillar FPS och inte dessa defensiva jävlar som smäller upp slottet Camelot på 5 sekunder med dörrar fönster och hela fadderullan och som brukar vara de som vinner varenda match för att dom bygger ihjäl motståndarna

Medlem

Jag gillar ju byggandet till en viss grad, inte bara i strid utan det hjälper ju också mycket när man bara vill förflytta sig i världen då man kan bygga trappor, broar osv. Lite orolig att alla som kör byggläget nu kommer vara grymma på det och att man inte kommer ha en chans när det blir fight, men vi får se.

Medlem

Hatar mer när alla hoppar som en känguru i närstrid åt alla håll, då är jag rökt och vill bara slänga dosan genom fönstret, men spelar alltid med barnen så måste sköta mig😄

Skribent
Skrivet av Molotov:

Erkänn att ni helt enkelt sög på att bygga i spelet

Folk jublar väll för att det sorterade agnarna från vetet.

Jag gillar själv inte fortnite, stor anledning pga byggandet och att jag aldrig behärskade det särskillt bra då jag spelade det med barnen.
Men, dom som är duktiga på det är det av en anledning, dom klarar av att göra det i stressiga situationer när det hettar till.
Folk som inte besitter denna skill säger på ett nedlåtande sätt ord som "spamma byggen" mm men i själva verket handlar det om att man är dålig på det.

Så ja detta är för att göra en viss del av publiken nöjda och hoppas locka in fler spelare.

Japp jag sög monkey-fuck på bygga!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Från början var ju Fortnite ett spel där man skulle försvara sig mot en massa zombies eller något bakom ett fort som man byggde, det var 2010-11 typ, det var då Epic fortfarande hade en själ och ville jobba med Unreal igen, sedan började Fortnite sälja som fan, då la man bara ner Unreal =D=D=D=D=D=D=D=D

Jo men det blev hundra gånger större senare när de ändrade allt.

Medlem

Blev mycket roligare utan byggandet, det negativa är att det kan bli lite svårt att ta sig fram i vissa områden på kartan då den är designad för att du måste bygga för att ta dig till vissa höga punkter som berg osv. Man får ofta springa runt omvägar på ställen där man bara tidigare kunnat bygga sig upp eller över något.

Men för att ta sig upp för byggnader så ersätter den nya klättrings funktionen det mycket bra.

Medlem

Nu har jag spelat ytterst lite Fortnite, men just byggandet var något som störde mig enormt och med de här nyheterna så kan jag mycket väl hoppa tillbaka in där snart igen.

Medlem

Dom måste ju lägga till så att man kan skifta axel att sikta över, känns rätt derp att det alltid är bäst att kliva ut från skydd åt höger pga hur siktet är placerat.

1
Skriv svar