Uppgraderat Playstation Plus släpps i sommar!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Sony köpte först Funimation och sedan nu nyligt köptes även Crunchyroll. De håller i detta nu på att lägga ned alla sina Anime kanaler och flytta allt innehåll till Crunchyroll. All anime kommer således släppas på samma plattform framöver. Det är enorma mängder Anime vilket gör att det kommer ta tid innan allt det äldre finns på samma plattform då de migrerar ett gäng varje vecka. Så ifall de ville slänga in Anime tjänsten i sin prenumerations tjänst så är det nog inte läge just nu. Vi kan säkerligen se det om någon månad. Kanske som ett offer där man får både Crunchyroll och PS Plus i ett till en början. Crunchyroll appen finns redan till konsol.

Det roliga här är att man via Game Pass fick 3månader med Crunchyrolls Mega fan.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Det roliga här är att man via Game Pass fick 3månader med Crunchyrolls Mega fan.

Ja det var lite roligt Det visade sig dock att det var ett avtal som redan var skrivet innan Sony köpte Crunchyroll och var tidsbegränsat så det är således inte konstigt att låta det löpa.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Deekar:

Alltså har de kommit något stort exklusivt spel mer än 2 simulatorer och Halo till GamePass sen 2018? Alltså spel som hade sålt miljontals om de släppt det separat istället?
Lite skillnad på Sony och MS exklusiva titlar mellan 2018-2022.

Att det var tunt 2018-19 från first party är ingen hemlighet Det är också då omorganisationen påbörjades, som nu resulterat i Microsoft Gaming. Det släpptes ändå Sea of Thieves, State of Decay 2, Forza Horizon 4, Crackdown 3 (ha!), Age of Empires II DE och Gears 5 under den tiden.

2020 släpptes en hel del spel: Ori and the Will of the Wisps, Wasteland Remastered, Bleeding Edge, Gears Tactics, Minecraft Dungeons, Microsoft Flight Simulator, Battletoads, Tell Me Why, Wasteland 3 och Age of Empires III DE.

2021 släpptes: Psychonauts 2, MS Flight Sim konsol, Age of Empires IV, Forza Horizon 5 och Halo Infinite. Vilket resulterade i detta, apropå de som pratar strunt om kvalitet:

Vad det gäller 2022 så släpps Redfall och Starfield som vi vet, i övrigt oklart ännu. Därefter brakar det lös ordentligt när omorganisationen börjar ge frukt och Covid ligger bakom oss. Xbox alla studios har mellan 60-70 spel i produktion, varav endast en mindre del avtäckts officiellt. Men de kommande som avtäckts: Avowed, Grounded, The Outer Worlds 2, Hellblade 2, Project Mara, Forza Motorsport, Fable, Everwild, State of Decay 3, Perfect Dark, The Elder Scrolls VI, Indiana Jones, As Dusk Falls, Contraband. Då tillkommer också Activison-Blizzard under perioden med Overwatch 2, Diablo IV, ett och annat Call of Duty m.m.

Skrivet av gundemannen:

Hittar inga exakta siffor på all försäljning. Men båda spelen låg högt upp på försäljningslistor under de första månaderna, där Forza Horizon 5 dessutom sålde riktigt bra innan spelsläppet, där ska det finnas siffor någonstans.

Spelen säljer fortfarande bra, men absolut inte lika mycket som om de inte hade släppts på Game Pass. Det finns fortfarande många som föredrar att köpa sina spel direkt vilket naturligtvis går fint om man vill det. Har man Game Pass så får man dessutom rabatt på alla spel i tjänsten. Xbox-spel säljer riktigt bra på Steam för övrigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Att det var tunt 2018-19 från first party är ingen hemlighet Det är också då omorganisationen påbörjades, som nu resulterat i Microsoft Gaming. Det släpptes ändå Sea of Thieves, State of Decay 2, Forza Horizon 4, Crackdown 3 (ha!), Age of Empires II DE och Gears 5 under den tiden.

2020 släpptes en hel del spel: Ori and the Will of the Wisps, Wasteland Remastered, Bleeding Edge, Gears Tactics, Minecraft Dungeons, Microsoft Flight Simulator, Battletoads, Tell Me Why, Wasteland 3 och Age of Empires III DE.

2021 släpptes: Psychonauts 2, MS Flight Sim konsol, Age of Empires IV, Forza Horizon 5 och Halo Infinite. Vilket resulterade i detta, apropå de som pratar strunt om kvalitet:
https://static.metacritic.com/images/gallery_photos/default/s...

Vad det gäller 2022 så släpps Redfall och Starfield som vi vet, i övrigt oklart ännu. Därefter brakar det lös ordentligt när omorganisationen börjar ge frukt och Covid ligger bakom oss. Xbox alla studios har mellan 60-70 spel i produktion, varav endast en mindre del avtäckts officiellt. Men de kommande som avtäckts: Avowed, Grounded, The Outer Worlds 2, Hellblade 2, Project Mara, Forza Motorsport, Fable, Everwild, State of Decay 3, Perfect Dark, The Elder Scrolls VI, Indiana Jones, As Dusk Falls, Contraband. Då tillkommer också Activison-Blizzard under perioden med Overwatch 2, Diablo IV, ett och annat Call of Duty m.m.

Spelen säljer fortfarande bra, men absolut inte lika mycket som om de inte hade släppts på Game Pass. Det finns fortfarande många som föredrar att köpa sina spel direkt vilket naturligtvis går fint om man vill det. Har man Game Pass så får man dessutom rabatt på alla spel i tjänsten. Xbox-spel säljer riktigt bra på Steam för övrigt.

Mjo, kan ju va den personliga smaken som gör att 80% av spelen är "spel jag aldrig skulle köpt men kan va kul att testa med GamePass".

Sen att det bara är bekräftat typ 2 spel 2022 är ganska oroväckande eller? Om man jämför med Sony då som släppte 2 stora spel bara under en månad nu i början av 2022. Redfall har väl heller inget exakt datum och Starfield känns som jag har gått och väntat på i decennier 😅
Har inte haft GamePass sen Minecraft Dungeons men när Starfield släpps blir det en prenumeration igen!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Deekar:

Mjo, kan ju va den personliga smaken som gör att 80% av spelen är "spel jag aldrig skulle köpt men kan va kul att testa med GamePass".

Sen att det bara är bekräftat typ 2 spel 2022 är ganska oroväckande eller? Om man jämför med Sony då som släppte 2 stora spel bara under en månad nu i början av 2022. Redfall har väl heller inget exakt datum och Starfield känns som jag har gått och väntat på i decennier 😅
Har inte haft GamePass sen Minecraft Dungeons men när Starfield släpps blir det en prenumeration igen!

Inte mer oroväckande än Sony i så fall? De har släppt två spel, har de fler med datum? Kommer säkert bekräftas fler spel från båda två fram emot sommaren.

God of War: Ragnrök från Sony, Forza Motorsport, Grounded, As Dusk Falls från Xbox om jag får gissa lite.

Sony släpper ju iofs MLB The Show 22 också, men...det släpps Dag 1 på Game Pass...


signatur

Jump in.

Medlem

Suck, kan vi avsluta snoppmätartävlingen innan tråden spårar ut helt och hållet till ett fanboykrig?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte mer oroväckande än Sony i så fall? De har släppt två spel, har de fler med datum? Kommer säkert bekräftas fler spel från båda två fram emot sommaren.

God of War: Ragnrök från Sony, Forza Motorsport, Grounded, As Dusk Falls från Xbox om jag får gissa lite.

Sony släpper ju iofs MLB The Show 22 också, men...det släpps Dag 1 på Game Pass...

Forspoken, Stray och God of War: Ragnarök iaf. Sen om man ska räkna med tidsexklusiva Ghostwire också som ägs av MS förvisso;p

Ja, titta. Sony gör inte bara exklusiva titlar;)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jozo:

Suck, kan vi avsluta snoppmätartävlingen innan tråden spårar ut helt och hållet till ett fanboykrig?

Haha, förmodligen bäst så.


signatur

Jump in.

Medlem

Att de inte bara gav tiersen namnen PS Plus Gold, Silver och Platinum… 🤷🏻‍♂️


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Att de inte bara gav tiersen namnen PS Plus Gold, Silver och Platinum… 🤷🏻‍♂️

Haha, verkligen missed opportunity!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Dom slår ihop PS+ och PS Now (som funnits sen 2014).

'Now' är Streaming?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag kommer personligen att köpa premium om listan med retro spel blir bra. Ser fram emot Alundra , silent hill , metal gear solid samt några RPG. Death stranding och Returnal är själ nog för mig peronligen att uppgradera till extra och om man köper årsvis så är priset inte så dyrt. Gamepass är säkert mer prisvärt men jag personligen använder det väldigt lite då Xbox tidigare spelserier inte har tilltalat mig så mycket. Har mest använt mig av Ea delen och den är ju ganska jämnförbar med PS plus då nya fifa inte kommer direkt utan efter ungefär ett år. Framtiden ser ju dock intressant ut för Gamepass då microsoft har ökat sina gamestudios markant.

Är dock svårt att såga eller hylla nya PS plus helt då listan med spel inte har släppts men jag tror att det är viktigt att Sony börjar komma med lite positiva nyheter och gör listan starkare än förväntningarna då det har varit onödigt mycket negativa nyheter på sistone.

Medlem

Sony verkar tycka om bokstaven L. Dem fått många på senaste. Igen hade Pachter rätt.

That Fritanga Guy sucks ass.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

'Now' är Streaming?

Now är mer än bara streaming.
https://www.playstation.com/sv-se/ps-now/

Skriv svar