Starfield-marknadsföringen börjar puttra - Läs utvecklarintervju

Robot
Starfield-marknadsföringen börjar puttra - Läs utvecklarintervju

Emil Pagliarulo är lead deisgner på spelet - ”Players are going to lose their minds”.

#intervju, #starfield


Dex
Medlem

Meh! Vill inte höra fler utvecklare prata om hur bra spelet är då det inte säger något alls eftersom dom så klart inte skulle säga något annat!

Kom med gameplay nu istället! Vill se något från spelet! Börjar bli otålig

PS. Lite kul att det står PC, Xbox och Playstation i under rubriken på hemsidan för artikeln också. Starfield bekräftat till Playstation av FZ!!

Medlem

Har noll hype fram tills dess att vi får se gameplay! Bethesda har bränt många broar med besvikelserna Fallout 4 och 76!

Medlem

Vågar man hoppas på ett Vr-läge/version av spelet? 🤔


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dex
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vågar man hoppas på ett Vr-läge/version av spelet? 🤔

Med tanke på hur Microsofts inställning är till VR så känns det nog ganska osannolikt tyvärr

Medlem
Skrivet av Dex:

Med tanke på hur Microsofts inställning är till VR så känns det nog ganska osannolikt tyvärr

Men bethesda har VR erfarenheter sen tidigare. Tänkte om dom känner för att finslipa vidare på det.
MS sa väll att deras studios skulle få jobba "fritt".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jävligt mysigt stämning med musiken i vilket fall, jag vågar ändå tro på detta, vad nu än detta konkret är för något.

Medlem

Överdrivet mycket snack och lite verkstad just nu från Bethesda. Det är ju bara tröttsamt med alla dessa intervjuer, panelsamtal och concept art. Dags att visa upp något snart!

KoP
Medlem

Hoppas dom visar så lite som möjligt så att hypen håller sig låg, det är då man har störst chans att bli överraskad.

Medlem

Har blivit bränd förut av Bethesda och deras snack, tänker framför allt på Skyrim och Fallout 76, så dom har en hel del att bevisa.

Medlem

Åhh vad jag vill se mera från detta. Finns ingen hype som nytt Bethesdaspelshype!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Frilansare
Skrivet av Dex:

PS. Lite kul att det står PC, Xbox och Playstation i under rubriken på hemsidan för artikeln också. Starfield bekräftat till Playstation av FZ!!

Oops!

Medlem

Hoppar inte på hypekaravanen,väntar med det till dom släppt spelet och det finns lite mer att bita i.
Givetvis hoppas jag väääääldigt mycket på att det blir bra.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Är ett fan av Rymdspel så blir ett köp även om det skulle drabbas av Bethesda förbannelsen och vara skit vid release. Men jag har inte bråttom. Har mängder av andra spel att spela i genren så de får ta den tid de behöver. Tex så släpptes Tides of Avarice expansionen till X4 samt att Distant Worlds 2 släpptes nyligt.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Åhh vad jag vill se mera från detta. Finns ingen hype som nytt Bethesdaspelshype!

hmm för mig är det tvärtom. Jag tar allt Bethesda säger som en lögn numera. Fattar inte hur folk fort kan vara hype:ade för deras spel..

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Åhh vad jag vill se mera från detta. Finns ingen hype som nytt Bethesdaspelshype!

Håller med! Det var hype över Oblivion som att fick mig att köpa Xbox 360 och jag har tyckt om både det, Skyrim och Falloutspelen. Både på PC och konsol. Jag har inte blivit besviken än så klart värt det.

Medlem

Folk är fan alltid så griniga. Åh, nej.. Ett spelföretag gjorde inte som jag ville eller hade problem vid launch, nu ska jag gnälla om detta forever and ever och hata på dem varenda gång jag har chansen!11!1!!

Är aldrig riktigt hypad för något, men Starfield verkar vara intressant.

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

hmm för mig är det tvärtom. Jag tar allt Bethesda säger som en lögn numera. Fattar inte hur folk fort kan vara hype:ade för deras spel..

Enkelt, förutom ett avbrott för ett online-pvp sidospår i form av Fallout 76 så har dom sedan Morrowind stadigt levererat dom bästa spelen jag någonsin spelat. Detta kommer knappast bli ett undantag*

*Om Starfield blir ett floppundantag i klass med Fallout 76 så lovar jag att äta min Ordinatortennfigur (och bifoga bilder) som jag fick med samlarutgåvan av Morrowind.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har blivit bränd förut av Bethesda och deras snack, tänker framför allt på Skyrim och Fallout 76, så dom har en hel del att bevisa.

Skyrim är enligt mig världen s bästa spel hittills.

Medlem
Skrivet av landahl:

Skyrim är enligt mig världen s bästa spel hittills.

Det har du all rätt att tycka. Men jag minns t.ex. hur Todd Howard snackade om hur man skulle kunna bränna ner sågverk i en by och det skulle sedan ha en stor påverkan på just den byns ekonomi. När spelet kom så gick det varken att förstöra saker eller påverka ekonomin på något sätt. Sen tycker jag även att combaten är värdelös då allt man gör är att spamma attacker och sedan när mätarna är tomma så pausar man och mumsar i sig mat och dryck tills mätarna är fulla och sedan återgår man till att spamma attacker. Inte speciellt spännande.

Sen spelade jag även Skyrim för första gången på PS3 och den versionen var ju ett jävla skämt och Bethesda kunde inte ens släppa DLC till den förrän långt senare för dom fick det inte att fungera bra nog. Fast på twitter så hade Pete Hines skrivit att PS3-versionen var så bra så att han hade misstagit den för PC-versionen och även efter release så tweetade han "Skyrim on PS3 is a terrific game and you can't convince me otherwise.".

Så ja, allt det där har satt sina spår och mitt förtroende för Bethesda är inte vad det en gång var.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Enkelt, förutom ett avbrott för ett online-pvp sidospår i form av Fallout 76 så har dom sedan Morrowind stadigt levererat dom bästa spelen jag någonsin spelat. Detta kommer knappast bli ett undantag*

*Om Starfield blir ett floppundantag i klass med Fallout 76 så lovar jag att äta min Ordinatortennfigur (och bifoga bilder) som jag fick med samlarutgåvan av Morrowind.

AJ då. Se till att meddela någon innan bara. Tenn är inte så bra att konsumera för människor.

eld
Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

hmm för mig är det tvärtom. Jag tar allt Bethesda säger som en lögn numera. Fattar inte hur folk fort kan vara hype:ade för deras spel..

Alla dina favoritspel har klippt bort features under utvecklingen som du nog hade blivigt arg över om du visste det, men det är lite mer komplicerat än så.

Lösningen är ju som sagt att inte prata om spelet innan det är nära färdigt.

Responsen från Fallout 4 eller Fallout 76 var ju inte brutna löften men snarare saker som saknade från de tidigare spelen, eller saker som rakt av inte var bra.

Men som med Fallout 3 och Fallout 4 så blev dessa populärt från de som inte visste vad som saknades, dvs de som inte spelade de tidigare spelen.

Starfield är ju både ett nytt spel och ett spel vi inte vet så mycket om, så det som kan hända är ju att spelet inte är bra.

Medlem

Och branschen har lärt sig absolut noll från Cyberpunk debacklet...

Hellre show än tell!

Gnällkuk
Skrivet av Arkaith:

Folk är fan alltid så griniga. Åh, nej.. Ett spelföretag gjorde inte som jag ville eller hade problem vid launch, nu ska jag gnälla om detta forever and ever och hata på dem varenda gång jag har chansen!11!1!!

Är aldrig riktigt hypad för något, men Starfield verkar vara intressant.

Till viss del kan jag hålla med, men det är ju mer regel än undantag att vissa prominenta figurer lovar guld och gröna skogar innan släpp och sen är det någon halvfärdig bajsmacka som man får och det tar ett halvår innan saker och ting är i dugligt skick. Jag känner mig hype på Witcher 4, men samtidigt så är ju förtroendet lågt för CDPR efter lanseringen av CP2077.

F76 hade väl inte direkt någon drömlansering och patcharna i början fixade ett problem och skapade två nya. Spelet i sig kan ju fortfarande vara riktigt bra, men det innebär ju inte att det kan stå någon och tala om hur folk älskade betan (BF 2042) osv när det var rätt klart att så inte var fallet.

Att stortitlar har problem med att hantera en enorm mängd spelare vid släppdatum tror jag är svårt att komma runt då det blir en så orimligt stor belastning som kanske varar en vecka, eller två. Har du spelförstörande buggar eller annat blir det lite mer svårtsmält att vara överseende.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det har du all rätt att tycka. Men jag minns t.ex. hur Todd Howard snackade om hur man skulle kunna bränna ner sågverk i en by och det skulle sedan ha en stor påverkan på just den byns ekonomi.

Är du säker på att du inte tänker på Peter Molyneux? Det låter precis som nåt han sa om visionen för Fable.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Till viss del kan jag hålla med, men det är ju mer regel än undantag att vissa prominenta figurer lovar guld och gröna skogar innan släpp och sen är det någon halvfärdig bajsmacka som man får och det tar ett halvår innan saker och ting är i dugligt skick. Jag känner mig hype på Witcher 4, men samtidigt så är ju förtroendet lågt för CDPR efter lanseringen av CP2077.

F76 hade väl inte direkt någon drömlansering och patcharna i början fixade ett problem och skapade två nya. Spelet i sig kan ju fortfarande vara riktigt bra, men det innebär ju inte att det kan stå någon och tala om hur folk älskade betan (BF 2042) osv när det var rätt klart att så inte var fallet.

Att stortitlar har problem med att hantera en enorm mängd spelare vid släppdatum tror jag är svårt att komma runt då det blir en så orimligt stor belastning som kanske varar en vecka, eller två. Har du spelförstörande buggar eller annat blir det lite mer svårtsmält att vara överseende.

Förstår inte hur ni kan ha en sån grudge för ett misstag eller två? CDPR gör misstag med ett spel, efter flera solklara grejor och ni ger dem skit och förlorar allt tillit bara för detta? Även då Cyberpunk 2077 är ett 5/5 spel? (tog inte ett halvår, nej.)

Spelade F76 sedan start och det är samma där, helt okay spel nu. Och då hade jag inte något problem alls vid launch heller.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Är du säker på att du inte tänker på Peter Molyneux? Det låter precis som nåt han sa om visionen för Fable.

Haha, nej. Todd Howard nämnde det i ett flertal intervjuer, här är ett citat jag hittade på Destructoid:

“[We really want] to get activities on the screen,” says Howard. “Everything you see characters doing, you can do. They work, they have lives, there’s an economy… you can even sabotage the lumber mill, which will affect the local economy.”

Medlem

Fallut 4 var en stor besvikelse och Fallout 76 en katastrof men Oblivion är mitt bästa spel alla tider och jag är helt säker på att Starfield kommer vara mästerligt.

Todd bullshittar en hel del men samtidigt är det nåt väldigt mysigt och ganska genuint med honom. Han lixom uttrycker känslan som många gamers har för gamingmediumet och kicken av att uppslukas av spelvärldar. Tyvärr har han också en tendens att underskatta spelarnas intelligens och intresse för djup och komplexitet, vilket leder till för mycket renodling och förenkling av spelmekaniken ("dumbing down").

Ja ja, i slutänden tror jag Starfield kommer ge oss hundratals timmar av njutning plus att det kommer bli en monstersuccé med norr om 30 miljoner sålda ex.


signatur

Memento Mori

Dex
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Fallut 4 var en stor besvikelse och Fallout 76 en katastrof men Oblivion är mitt bästa spel alla tider och jag är helt säker på att Starfield kommer vara mästerligt.

Todd bullshittar en hel del men samtidigt är det nåt väldigt mysigt och ganska genuint med honom. Han lixom uttrycker känslan som många gamers har för gamingmediumet och kicken av att uppslukas av spelvärldar. Tyvärr har han också en tendens att underskatta spelarnas intelligens och intresse för djup och komplexitet, vilket leder till för mycket renodling och förenkling av spelmekaniken ("dumbing down").

Ja ja, i slutänden tror jag Starfield kommer ge oss hundratals timmar av njutning plus att det kommer bli en monstersuccé med norr om 30 miljoner sålda ex.

Väldigt nyfiken här. Om du tyckte Fallout 4 var en stor besvikelse och F76 en katastrof så varför är du då så helt säker på att Starfield kommer vara mästerligt? Vi har ju inte fått se något alls från spelet än.

Jag tror Starfield kommer vara bra, men knappast säker på något sätt. Dock gillade jag Fallout 4.

Men väldigt nyfiken på varför du är så säker när du tycker dom har gjort så dålig spel dom senaste typ 5-6 åren och det exemplet du gav är väl typ minst 15 år gammalt. Vad är det som gör dig så säker på att Starfield kommer leverera?

Medlem
Skrivet av Dex:

Väldigt nyfiken här. Om du tyckte Fallout 4 var en stor besvikelse och F76 en katastrof så varför är du då så helt säker på att Starfield kommer vara mästerligt? Vi har ju inte fått se något alls från spelet än.

Jag tror Starfield kommer vara bra, men knappast säker på något sätt. Dock gillade jag Fallout 4.

Men väldigt nyfiken på varför du är så säker när du tycker dom har gjort så dålig spel dom senaste typ 5-6 åren och det exemplet du gav är väl typ minst 15 år gammalt. Vad är det som gör dig så säker på att Starfield kommer leverera?

De här videorna som släppts om Starfield ger en så skön känsla. 😅

Nej men jag tycker att i grunden gör Todd bra spel.

Fallout 76 har inget med riktiga Bethesda att göra (ett helt annat team, resten av Bethesda hjälpte bara att slutföra projektet i tid).

Fallout 4 var en besvikelse efter det briljanta Fallout New Vegas, dåTodd valde istället att göra Fallout 4 slätstruket och anpassat till den stora massan. Fallout 4 var dock trots besvikelsen ett bra spel.

Jag tror helt enkelt att Todd lärt sig av misstagen från Fallout 4. Starfield har länge varit hans drömprojekt, hans egen skapelse, hans baby.


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar