10 färska PS5-minuter från Forspoken fokuserar på strider

Robot
10 färska PS5-minuter från Forspoken fokuserar på strider

Spelet försenades nyligen till hösten.

#forspoken


FM-guru
F.d. Sisyr

En massa flashiga moves för att göra 0,2% skada på bullet sponges som stapplar runt...

Första gången dom visade upp det såg det intressant ut, men blir värre för varje nytt klipp. Står det verkligen "sårbar" när man slåss mot fienden? UI:et är det värsta jag sett sedan Herr Hs mustasch.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kunde man inte kombinera spells eller element förut för få olika spells, nu ser det ut som det är förutbestämda attacker.

Avstängd

Nej, nää... Nej, jag tror inte det nej.

Medlem

Jag håller med, det ser ju inget vidare ut. Världen ser ju helt livlös ut dessutom. Mer av en techdemokänsla tyvärr.

Inaktiv

Såg rent ut sagt skittråkigt ut. Inget jag tänker spela ens om jag fick det gratis.

Medlem

Måste nog tyvärr instämma. Ser rätt trist ut. :-/ Klottrig och påträngande UI, stela och trista fiender samt en hopplöst intetsägande spelvärld. Och det kommer från en som ääääälskar open world-spel som inkluderar stor rörelsefrihet (Infamous, Just Cause, Spider-Man etc.). Ska mycket till innan jag finner ett spel inom den här subgenren ointressant, men Forspoken har hittills lyckats.

Medlem

Hahaha, vilket spektakel. 😅 Skrattretande. Inte bara för att de tror fyrverkeri, bomber och granater ska imponera på oss, men rörelser är så felsynkat och spattigt också.

Nu är det bekräftat att det här blir ett mediokert spel som inte exalterar någon. Vad har den här studion för omdöme och kvalitetskontroll som inte fattar att det här är skit?


signatur

Memento Mori

Medlem

ser nice ut,, not.. ser ut som spellwheel the game

Medlem

Märks att det är teamet bakom Final Fantasy XV som ligger bakom spelet, då striderna har många moment som påminner om det spelet (exempelvis att det står ord såsom "Vulnerable" jämte skadesiffrorna i striderna). Ser helt klart intressant ut, särskilt de intensiva magi-effekterna, och hoppas de kan putsa till det ytterligare innan släpp. De borde dock tona ned effekten som visas när huvudfiguren rör sig fram i världen (virvlen), vilket i nuvarande skick enbart bidrar till irritation.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

1
Skriv svar