E3-mässan 2022 är helt inställd - ska återkomma nästa år

Robot
E3-mässan 2022 är helt inställd - ska återkomma nästa år

Blir varken digitalt eller live. Är inte ett aprilskämt.

#e3-2022


Medlem

Tråkigt, men det är också minst något decennium sedan E3 gav ståpäls.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Covid är väl fortfarande ett stort problem där borta så kanske inte så oväntat

Medlem

Även om E3 inte alltid levererar så är det ändå jäkla mysigt, tråkigt att det inte blir av. Det känns förövrigt som ESA borde lägga ned istället?

"Summer Game Fest" kommer tillbaka i sommar iallafall, dock så var den showen ingen höjdare sist, den räddades av Elden Ring trailern kan man säga.

"Join us this June for
@SummerGameFest
- an industry wide celebration of video games, featuring a spectacular live kickoff show hosted by
@geoffkeighley

Sign up at http://summergamefest.com to be the first to know details."

https://twitter.com/summergamefest/status/1509605126436098063


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hur ska man nu få reda på att alla spel som skulle göra spelåret 2022 bra har blivit tekniskt nedgraderade och uppskjutna till 2023.

Medlem

varför ställdes det in ens ? corona finns ju inte längre... fattar inte

Medlem

E3 känns ju helt redundant, visst är det kul för att det är en händelse men annars följer ju alla Nintendos Direct koncept ändå. Det är ju ett lika effektivt sätt att introducera nya projekt men utan levande publik då.

Medlem

Mycket tråkigt, får hoppas olika utgivare kör i egen regi istället då så vi får någonting matnyttigt under sommaren. Iofs är ju BoTW2 uppskjutet till 2023 och annat skåpmat läcker väl lite till och från oavsett.

Medlem

Fan vad tråkigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem

Finns det någon anledning till att E3 inte arrangeras i år?

Medlem

Man hade behövt något kul att se fram emot med tanke på allt elände som händer i världen just nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Väldigt trist att höra, brukade vara jäkligt mysigt med en vecka där man körde uppesittarkvällar och dylikt. Kommer även att sakna de klassiska presskonferenserna väldigt mycket.

Jag hoppas att det inte är dött för alltid!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Väldigt trist att höra, brukade vara jäkligt mysigt med en vecka där man körde uppesittarkvällar och dylikt. Kommer även att sakna de klassiska presskonferenserna väldigt mycket.

Jag hoppas att det inte är dött för alltid!

Exakt detta! Årets absoluta höjdpunkt för mig. Älskade att alla trailers och presskonferenser var samlade i ett enda stort reklamjippo.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

digitalt kunde dom kört åtminstone om det inte kan hållas fysiskt av nån anledning... mycket konstigt.

Medlem

Tråkigt, men det känns inte som att E3 behövs längre när så gott som alla företag ändå har övergått till att ha egna digitala event.

Hade varit vettigare att bara lägga ner 2020.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tråkigt, men det är också minst något decennium sedan E3 gav ståpäls.

Samtidigt så får jag inte ståpäls på något av de andra eventen på samma sätt som jag har fått/får utav konferenser som E3 eller Tokyo Game Show. Det finns liksom ingenting som är lika spännande som en årligt återkommande konferens eller ett evenamng där man får se allt som inte synts tills nu.

Alla är hungriga på leaks men... vem orkar med att hålla kolla på dem? "VAR MED OSS NU, FÖRRA SEKUNDEN, NÄSTA MINUT, ALLTING HÄNDER, IFALL DU VILL VETA NÅGOT VIKTIGT MÅSTE DU VARA REDO HELA TIDEN." I'm like... eller så kan jag försöka ta det lite lugnt och se fram emot ett par eller några årligt händelser då communityn går samman för att se vad som händer bakom kulisserna.

Den enda egentliga fördelen med vissa grejer det är att kunna visa upp indie-spel och liknande så de får mer synlighet. Men även sådant hade kunnat göras till något mer specifikt. "Sony/Microosft/Nintendo Indie Showcase" eller något liksom. Är det något alldeles extra så kan även indies få plats på årliga evenemang osv.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vad jag har hört från spelbolag så tar E3 skyhöga priser för en monter eller för att visa upp en trailer. Priset har ökat för varje år. Så indieutvecklare har inte råd. De mellanstora företagen har råd men det är knappt värt det. Det stora företagen som Sony, Microsoft och Nintendo behöver inte E3 för att marknadsföra sina spel. Dålig affärsplan från E3. Sedan så verkar det som att de har behandlat sina anställda rätt dåligt.

Redaktör

Den viktigaste grejen med E3 på senare år har varit som ett namn att samlas runt. Många har ju kört egna shower på senare år, men det har ändå varit i samband med E3 så det har varit lätt att hålla koll på ändå. Förhoppningsvis fortsätter Sony, MS, Ubisoft och de andra med sina egna event, samtidig som en del andra studior kan synas på Summer Game Fest.

Jag tror och hoppas i alla fall på fortsatta spelpresentationer i juni!


signatur
Medlem

Som jag skrev på en annan sida…

Det kändes som det började falera ordentligt när Sony drog ur proppen?

1
Skriv svar