Rykte: Game Pass kan komma att få en familjeprenumeration

Robot
Rykte: Game Pass kan komma att få en familjeprenumeration

Hur mycket mer hade ni varit villiga att pröjsa för en sån prenumeration?

#Game-pass, #Microsoft, #nyhetstips


Medlem

Ja tack.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hoppas att dom inte rör möjligheten att dela med en andra konsol/profil som man kan idag genom att jag har satt damens Xbox som "min" hemma konsol. Fungerar ju perfekt om man bara är två.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag hoppas att dom inte rör möjligheten att dela med en andra konsol/profil som man kan idag genom att jag har satt damens Xbox som "min" hemma konsol. Fungerar ju perfekt om man bara är två.

Kör samma sak.
Lådan i vardagsrummet är den "sekundära" och den som barnen har är min "hemma" konsol.
Det jobbiga är med min dator och äldsta barnet som nu också har en.
det funkar... men jag måste vara med och installera.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag hoppas att dom inte rör möjligheten att dela med en andra konsol/profil som man kan idag genom att jag har satt damens Xbox som "min" hemma konsol. Fungerar ju perfekt om man bara är två.

Om jag får gissa så kommer det bli så att olika användare måste ha familjekonto.
Så nackdel för dom som kör på samma konsol.
Men hos mig där vi har flera speldatorer kommer det gynna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om jag får gissa så kommer det bli så att olika användare måste ha familjekonto.
Så nackdel för dom som kör på samma konsol.
Men hos mig där vi har flera speldatorer kommer det gynna

Mmm, får isf hoppas på en "duo" plan så man slipper köpa för upp till 5 användare eller 2 separata game pass. Men jag har också den känslan att när detta väl lanseras så måste man ha familjekonto eller ett varsitt, även om man bara ska dela med en enda familjemedlen.
Detta är väl det som jag tycker gör 135kr/mån så extremt värt (till skillnad från bara värt), att vi är två som kan nyttja samma subscription samtidigt.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Tack för påminnelsen, sa upp game pass ultimate nu då jag aldrig sitter vid datorn


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inte något jag skulle betala för. Har två barn och vi har inte haft behov av gamepass hos oss till att börja med.

Medlem

Det är perfekt för mig som betalar för två game pass ultimate. Visst kan jag ha mitt konto inloggat överallt men vill gärna kunna begränsa barnets tillgång till olämpliga spel utan att begränsa för mig. Så länge kostnaden blir mindre än för två GPU så ser jag positivt på detta.

Medlem

Kör ett Ultimate idag på min dator och barnens XSX. Funkar ju utmärkt men visst, detta skulle kunna bli aktuellt i framtiden när de blir större och har egna datorer osv.

Nu har jag omvandlad guld till ultimate fram tills sommaren 23 dock.

Medlem

Något jag haft behov av länge så skulle vara perfekt 👌

Medlem

Med 3 personer i hushållet som utnyttjar gamepass så är detta något jag gärna skulle vilja ha. Känns som billigare lösning. Delar stadia kontot med googles familjekonto och det fungerar super. Det kostar inget extra ens. Alla spel jag äger/köper har min son tillgång till om han loggar in med sitt googlekonto

1
Skriv svar