Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Funderar på om det kommer något ps5 exklusivt AAA spel i år (utöver GT7) . Två år in snart och fortfarande väldigt få exklusiva titlar. Trist.

Edit: nej just ja, GT7 är inte heller ps5 exklusivt.

Skrivet av Freakon:

Har du spelat Ratchet and Clank?

Edit: men håller med. Snålt med dedikerade exklusiva PS5-spel.

Har du spelat Horizon Forbidden West?


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Har du spelat Horizon Forbidden West?

Det har jag inte. Men det är ju inte exklusivt utvecklat för PS5. Blir dock ett inköp en dag, ser grymt ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Pluggar fysik inför tentan på måndag


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av danskung:

Har du spelat Horizon Forbidden West?

Det har jag inte. Men det är ju inte exklusivt till ps5 heller.

Medlem

Iterationsdemo via Skype. så, jobb hemifrån.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Pluggar fysik inför tentan på måndag

Kommer du att klara det? hur känns det?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Funderar på om det kommer något ps5 exklusivt AAA spel i år (utöver GT7) . Två år in snart och fortfarande väldigt få exklusiva titlar. Trist.

Edit: nej just ja, GT7 är inte heller ps5 exklusivt.

Har väl inte ens gått 1,5 år än (PS5 släpptes Nov 2020), så lär troligen dröja lite till innan allt blir PS5-exklusivt (särskilt spel från Sonys egna studios, som släppte en hel del tunga titlar under 2020 till PS4). Finns ju dock en hel del guldkorn redan nu som är helt exklusiva, såsom Demon Souls (Remake), Returnal och Ratchet m.f.l.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av demagog:

Kommer du att klara det? hur känns det?

Känns ok, det är svårt men kommer kämpa på under helgen så ska det förhoppningsvis gå vägen!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

kollar på Deadpool. 😀


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Precis jobbat klart och ska hem och spela vidare på Guardians of the Galaxy.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sitter och svär över den första förkylningen på ~3 år när jag ska provjobba på nytt ställe om några dagar. Eller ja, tror det är förkylning. Kan ju vara covid. Jippi.

Medlem

Har haft smärta i nacke och huvudet hela dagen, polare ringde och väckte mig innan 10 och nu kan jag inte somna. Spelar Fallout 4 för 34 gången.

Medlem

Spelade Phasmophobia med brorsan och sedan testa jag Inscription.

Det sistnämnda är riktigt häftigt! Tufft storybaserat kortspel med mycket mörker. Fick lite Darkest Dungeon-vibbar ifrån hur rå presentationen är. Inscription är dock några strå vassare! Gameplayet och storyn känns helt nytt och fräscht med!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Har haft smärta i nacke och huvudet hela dagen, polare ringde och väckte mig innan 10 och nu kan jag inte somna. Spelar Fallout 4 för 34 gången.

Suttit stilla mycket eller feber på gång?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag är inte bättre då jag inte bara läser den utan besvarar den.

Och jag läser bägge kommentarer och besvarar den senare - mer än en vecka senare…


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Haha, vilken livsviktig tråd Jag häller i mig en skvätt sprit för att försöka komma i läge för sömn efter nattjobb.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Är på gymmet. Känns segt. Sen hem och spela Guardians of the Galaxy och Diablo 3.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Suttit stilla mycket eller feber på gång?

Tandvärk. Du kan nog gissa vad jag tycker om att betala sjukvård för alkoholister, rökare, knarkare och sportmuppar som gör illa sig.

Medlem

Förundras över alla människor som lägger så otroliga mängder energi på r/place.
Äter en tic-tac.
Lyssnar på Star Wars-temat Across the Stars.
Gjort min dagliga Wordle/Ordlig-omgång. Lyckades på svenska, bommade engelska.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Medlem

Jobbar medans min andra dator sitter och tjänar pengar åt polaren i GT7, ett autohotkeyscript som kör samma race om och om igen via remoteplay.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jobbar medans min andra dator sitter och tjänar pengar åt polaren i GT7, ett autohotkeyscript som kör samma race om och om igen via remoteplay.

Ball, hur fixar man sådant och hur mkt cash kan man tjäna? Cash i spelet? eller riktiga?

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kaffe framför TVn med första avsnittet av Varan-tv anno 2022 nu på morgonen. Snart blir det iväg att jobba.

Medlem

Spelar Kena. Är fast på Taro, sjukt svår boss. Har hittills tagit mig fler försök än någon boss i From Software spel. Utöver Orphan of Kos.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Påbörjar mitt påsklov, så jävla skönt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Får tillbaka ett större belopp på skatten. Tänkte först köpa en ny spelburk, men funderar på om jag ska sätta in mer pengar på Ukrainska militärens konto så att slakten på ryssar går fortare.

Medlem

Spanar på nya bilar. Behöver egentligen inte en ny, den jag har kommer att rulla fint i flera år till. Men efter att jag fick en panikattack(?) bakom ratten här om året har jag blivit feg bakom ratten. Vore najs med lite adaptiv farthållare och körfältsassistans. Inte för att jag inte kunde hantera bilen när jag hade ångest, men för att få en liten hjälpande hand. Och Hyundai Bayon är riktigt billig i nypris. Måste nog gå ut och ta en promenad snart så att jag inte gör något ogenomtänkt ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Väntar på att min nästa elev ska dyka upp så vi kan ha körlektion!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Spanar på nya bilar. Behöver egentligen inte en ny, den jag har kommer att rulla fint i flera år till. Men efter att jag fick en panikattack(?) bakom ratten här om året har jag blivit feg bakom ratten. Vore najs med lite adaptiv farthållare och körfältsassistans. Inte för att jag inte kunde hantera bilen när jag hade ångest, men för att få en liten hjälpande hand. Och Hyundai Bayon är riktigt billig i nypris. Måste nog gå ut och ta en promenad snart så att jag inte gör något ogenomtänkt ...

Bil är jobbigt som tusan att välja.
Vara trogen den man varit trogen mot flera gånger innan? Eller har någon annan ett bättre erbjudande eller mer lockande bil?

Adaptiv farthållare är galet nice.

Jag väntar på att få prova Toyotas nya elbil bZ4X. Så får vi se om man eventuellt beställer en sådan eller ej.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Sitter i Helsingör och väntar på smörrebröd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar