Vinn biobiljetter till Sonic the Hedgehog 2!

Medlem

Grabben har blivit såld på sonic bara efter att ha sett första filmen, nu kollar han på gameplays på Youtube. Kanske får köpa en retro sega 16-bit..

Medlem

Har en 8 åring som älskade första filmen och vi har mitt gamla mega drive uppkopplat hos föräldrarna.

Mitt minne från Sonic är paniken när man missar en luftbubbla och musiken börjar tempoväxla,
kan fortfarande få adrenalinpåslag från den musiken.

PANIK!

Medlem

Mitt bästa Sonic minne är från Sonic Unleashed. Jag hade inte tålamod att klara av det till Xbox 360.
Varje gång jag gick till skolan i gymnasiet så spelade min lillebror på 6 år igenom det i smyg. Till slut så hade han klarat av hela spelet och visade sina skills. Har aldrig varit så stolt som då!

Vore kul att kunna få bjuda ut honom på denna film nu när han är äldre. Älskar dig lillebrorsan <3.

Medlem

Mitt sonicminne är när jag hade en kompis över och spelade TV-spel. Vi var inte så gamla. Det här var en person jag normalt vis inte umgicks med.

Under tiden vi äter mat så kommer han ut från rummet där han spelade och väntade medans vi åt och sa att han var tvungen att åka hem och äta...

OCH den jäveln norpade med sig mitt Sonic till sega megadrive.

Vid konfrontation så säger han att han inte tagit det. Hans föräldrar söker igenom alla hans grejjer och hittade det inte. och idag 25 år senare är det fortfarande borta.

Så snälla FZ, stjäl inte Sonic från mig igen (hehe). Låt mig ta med mig min son och gå och se Sonic 2 på bio. Han skulle också älska leksakerna.

Medlem

Sonic 1 fick jag lira för första gången runt julen 1992, då var jag 10 år gammal. Vi hyrde Sega megadrive 16-bit med 3 spel över en helg och vi barn, jag och min storebror och syster spelade från morgon till kväll. Jag var inte så bra på tvspel på den tiden och kom aldrig genom värld 2 med lava.

Musiken har dock fångats i mitt sinne och jag brukade nynna melodierna när jag vandrade hem från skolan.

När Sonic 2 kom in i videobutiken så var jag en bättre spelare, och spelet är dessutom lättare. Efter 2 helger så kom jag till sista banan och mötte på robot Sonic. Den sista ledaren av dr robotnick förblev dock oavklarad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Sonic tävling

Hej,
Är intresserad av att få hem en blå fluffig nalle per post


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

Jag vill vinna! Tyckte första filmen var väldigt bra och jag ser framemot att få återse Sonic igen i uppföljaren men den här gången med Tails och Knuckles.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Känslan när jag och min kompis, sju år gamla, efter hundratals försök äntligen besegrade den till synes omöjliga Dr Robotnik för första gången i Sonic 1 (på första banan...)

Medlem

9 år, trycker upp-ned-vänster-höger-a+start och väljer Star Light Zone. Bästa musiken och de bästa banorna i sonic 1

Medlem
Vinn bio biljetter

Kommer ihåg känslan av att rusa igenom speed highway i sonic adventures och tycker faktiskt att filmen är väldigt bra vill gärna se 2an och att få mer samlar saker att utvidga nörd hyllan med är inte fel

Medlem

Har en brorsan som fyller år och skulle älska detta

Medlem

Mina bästa sonic minnen är alldeles färska. Sonen spelar sonic mania, och jag undrar hur han ens hinner ta in allt som händer på skärmen

Medlem

Roligt med tävling! Håller tummarna på att man vinner

Medlem

Har spelat Sonic sedan man var liten men det bästa minnet nu är nog faktiskt när första filmen kom ut. Gick och såg den med killen jag delade lägenhet med då (universitetstiden) eftersom de tog sig ann att ändra hur Sonic såg ut. Vi är idag riktigt, riktigt nära vänner även om jag är svensk och han irländsk. Hade jag vunnit biljetterna så kommer jag definitivt flyga hit honom så vi kan se uppföljaren tillsammans.

Medlem

Funderat på att se den på bio så passar bra att vinna dessa biljetter.

Medlem

Som barn var det Nintendo som gällde och jag hörde bara om Sonic från de coola killarna på skolgården. En gång följde jag med och hämtade min storebror hos sin kompis (som var en av de coola killarna) och väl inne på hans rum blev jag golvad när jag såg Sonic rusa fram på Chemical Plant Zone i Sonic the Hedgehog 2. Snabbt, coolt med tuff musik blev jag blixtförälskad.

Tyvärr hade jag inte råd till en Mega Drive utan fick vänta till Dreamcasten släpptes innan jag själv fick styra Sonic för första gången i Sonic Adventure. Det var fullständigt magiskt!

Medlem

Skulle gärna se den på bio

Medlem

Jag är intresserad!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Definitivt intresserad!

Växte upp med sega megadrive så detta skulle ju sitta fint. Sonic 1 och Castle of illusion var de första spelen jag hade till mega drive, sparade sedan ihop till sonic 2 och köpte det så fort närmaste spelbutiken fick in.

Att man ägde en sega megadrive och Sonic var "hundtricket" i början på 90-talet
Om det är något som utmärker Sonic så är det soundtracket som perfekt talar för hur det var att växa upp under 90-talet:

Lycka till alla!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag är intresserad! Tog med tjejen på första Sonic-filmen och trots att hon inte hade någon vidare koll på vem det var blev det en klassiker för oss som vi ofta ser igen

Medlem
Medlem

Jag är intresserad !! Mitt första sonic minne är när jag var 8 år och spelade hos en kompis. Sen kollade jag alltid på barnprogrammet med!

Medlem

Hm ja man vinner ju hellre detta än xboxkontrollerna med röd och blå päls!

Jag är intresserad av att delta i tävlingen förresten!

Medlem

Jag är intresserad (av att vinna alltså). Även om jag aldrig ägde någon SEGA-konsol under ungdomens år så gillade jag Sonic skarpt, såpass till och med så att jag sydde upp loggan för Sonic 2 på en hoodie i syslöjden.

Medlem

Jag är intresserad.
Minns spelsessioner hemma hos kompisen som hade ett sega. Simningen under vattnet mellan bubblorna samt tails snurrande svansar är det som fastnade som starkaste minnena

Medlem

Hade varit fett o få sig 2 biobiljetter! När jag var liten så var vi ute på sjön mycket och tydligen var jag så pass gnällig så mina föräldrar köpte ett sega med Sonic så jag skulle hålla truten. Mina föräldrar kan låtarna från Sonic utantill än idag...

Medlem

Det hade varit kul att vinna och ta med barnen på bio igen. Minns när man var i deras ålder och spelade Sonic om och om igen på Sega Mega Drive

Medlem

Vinner gärna för då slipper jag köpa filmen på Rakuten fast de blir väl att man får köpa ändå då killarna älskar Sonic

Medlem

Jag gillade den första filmen väldigt mycket, fick isekai vibbar fast tvärtom då till vår sketna värld.

Medlem

Har en snart 8-årig son som verkligen älskar sonic! Han brukar springa med armarna bakåt precis som sonic gör

Skriv svar