Activision Blizzards anställda protesterar efter företagets slopande av vaccinationsbevis

Robot
Activision Blizzards anställda protesterar efter företagets slopande av vaccinationsbevis

Arbetarna är kritiska till företagets nya vaccinations-policy.

#sickofthis, #gameworkersunite, #Activision-Blizzard


Avstängd

Ok, de anställda vill fortsätta att jobba hemma permanent och har hittat ännu en anledning för att få igenom det kravet. Intressant utveckling det här…

Medlem

Nu ringer nog Bobby Kotick Pinkerton snart.

Medlem

Fritt fram att säga upp sig och söka sig till en arbetsgivare som tvingar en att välja mellan privata medicinska beslut eller inkomst.

Medlem

Bör inte alla anställda där redan ha vaccinerat sig?

Medlem

Att som anställd kräva att företag skall kräva att anställda måste genomgå medicinska åtgärder är lite konstigt. Covid gick väl från att vara"samhälls- och samhällsfarlig", iaf här i Sverige. Om folk inte har vaccinerar sig så är det troligt att det är de själva som drabbas hårt om de insjuknar. Skulle säga att det är viktigare att hålla sig isolerad vid symptom.

Medlem

Jänkarna vill verkligen inte släppa på sina restriktioner. Är alldeles för politiskt för att de ska kunna gå tillbaka till det normala. Sjukt land

Medlem

Det börjar kännas som att folket på AB hittar på alla ursäkter de kan för att slippa jobba och kunna gnälla litegrann på twitter...

Medlem

Hoppas AB är nöjda nu när deras usla beslut äntligen kommer tillbaka och skjuter dem i foten.

Tror det är näst intill omöjligt för AB att få tillbaka sitt rykte. Obligatorisk möte med psykolog är nog vad många på det där företaget behöver.

Medlem

Känns lite bakåfram?
Varför klagar dom anställda? Om det vore nån som klagar är det väll företaget som borde kräva att anställda är vaccinerade så fall?
Jag menar har du vaccinerat dig behöver du väll inte bry dig om nån annan inte gjort det?
Det är ju dom ovaccinerade så fall som borde klaga, men det finns ju enkel fix så fall att bara vaccinera sig.
Nej förstår inte?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vafan klagar dom för har dom tagit sprutorna vad är dom rädda för? får inte ihop det..... vill dom leva förtryckta eller..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vafan klagar dom för har dom tagit sprutorna vad är dom rädda för? får inte ihop det..... vill dom leva förtryckta eller..

Man har dock lov att ibland tänka lite längre än näsan pekar, vilket ingen här i tråden verkar kunna göra.

Jag har full förståelse för dem att inte vilja arbeta med ovaccinerade.

Som en som har flera ovaccinerade kollegor som blivit hemma från jobbet i ett par veckor, och längre, på grund av COVID (sjukskrivning på grund av total utmattning även efter syptomen är borta), kontra några få dagar för oss som är fullvaccinerade, så hade även jag önskat vaccinationsmandat på mitt jobb.

Den helt undvikbara extra belastningen på oss vaccinerade som blir sittandes med deras arbete som måste göras oavsett skapar mycket negativ stress, oönskad övertid borta från familjen och fritiden. Själviska osolidariska jävlar, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man har dock lov att ibland tänka lite längre än näsan pekar, vilket ingen här i tråden verkar kunna göra.

Jag har full förståelse för dem att inte vilja arbeta med ovaccinerade.

Som en som har flera ovaccinerade kollegor som blivit hemma från jobbet i ett par veckor, och längre, på grund av COVID (sjukskrivning på grund av total utmattning även efter syptomen är borta), kontra några få dagar för oss som är fullvaccinerade, så hade även jag önskat vaccinationsmandat på mitt jobb.

Den helt undvikbara extra belastningen på oss vaccinerade som blir sittandes med deras arbete som måste göras oavsett skapar mycket negativ stress, oönskad övertid borta från familjen och fritiden. Själviska osolidariska jävlar, helt enkelt.

Ja det är tråkigt men det låter som ni är minioritet.
Dom flesta fall är det nog arbetsgivarna som borde kräva vaccination om någon ska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är tråkigt men det låter som ni är minioritet.

Det är vi inte.

Skrivet av Molotov:

Dom flesta fall är det nog arbetsgivarna som borde kräva vaccination om någon ska

Är inte det det som den här nyhetsartikeln handlar om då?

Medlem

När man trodde nyheter om corona var passé...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är vi inte.

Är inte det det som den här nyhetsartikeln handlar om då?

Nej dom anställda vill att arbetsgivaren kräver


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej dom anställda vill att arbetsgivaren kräver

Jo, men jag tycker vi klyver lite hår här. Det handlar ju fortfarande om huruvida en arbetsgivare kräver eller inte kräver vaccination. Det är ju inte något fel med att anställda visar missnöje med något på jobbet och försöker göra ändringar, för det är ju nästan en mänsklig rättighet att få göra det. Om arbetsgivaren hör på dem eller inte är ju en annan femma.

Skrivet av Molotov:

Nja, den senaste varianten kanske.
Jag hade corona för lite mer ön ett år sen, det car nog den värsta sjuka jag haft på länge.
Värsta huvudvärken, tappade all smak och lukt och kondisen försvann.
Så ditt 99% 3 dagars förkylning stämmer inte

Jag är helt enig där. En av kollegorna som jag snackade om är fortfarande borta nu en månad efter han fick Omicron-varianten, och min 18-åriga dotter som inte fick chans att ta boostern innan hon fick Omicron säger även hon att det är långt från en vanlig förkylning. Hon har astma, och käkar vanligtvis förkyliningar till frukost, men det här fick henne att vara borta från skolan i nästan två veckor.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast nu pratar vi ju inte nödvändigtvis om att "vara rädd" för ovaccinerade. Det är vi inte. Som jag skriver i ett annat inlägg ovan handlar det ju mycket om att ovaccinerade blir sjukare, och sjukare längre, än vaccinerade, och det i sig drabbar de vaccinerade negativt på en arbetsplats som måste ta över arbetsuppgifter från de ovaccinerade. Detta är något som i stor grad går att undvika genom att alla på arbetsplatsen är vaccinerade. Hon en spelutvecklare kan du ju inte ringa in vikarier när 30% av arbetskraften är hemma och då drabbas hela företaget negativt.

Igen, detta går att undvika i stor grad om alla är vaccinerade.

Fast det är som jag har förstått det inte därför som folk protesterar. De protesterar för att de är rädda för Covid, inte för att de inte vill ta över andras arbetsuppgifter.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast nu pratar vi ju inte nödvändigtvis om att "vara rädd" för ovaccinerade. Det är vi inte. Som jag skriver i ett annat inlägg ovan handlar det ju mycket om att ovaccinerade blir sjukare, och sjukare längre, än vaccinerade, och det i sig drabbar de vaccinerade negativt på en arbetsplats som måste ta över arbetsuppgifter från de ovaccinerade. Detta är något som i stor grad går att undvika genom att alla på arbetsplatsen är vaccinerade. Hon en spelutvecklare kan du ju inte ringa in vikarier när 30% av arbetskraften är hemma och då drabbas hela företaget negativt.

Igen, detta går att undvika i stor grad om alla är vaccinerade.

Tycker vi kan utveckla den logiken. Kanske arbetsgivare kan börja officiellt nedprioritera kvinnliga anställda i vissa åldersgrupper i och med att graviditet och medföljande frånvaro är "obekvämt" för arbetsplatsen. Kanske man ska kräva att medarbetarna är barnlösa i och med att VAB-säsongen medför otrolig belastning på andra anställda. Kanske arbetsgivaren ska kräva körkort och egen bil så man inte har medarbetare som konstant utsätter sig för smitthärden som är kollektivtrafik.

Eller så låter man bli att använda folks nödvändiga inkomst till att försöka tvinga dem till vad som ska vara privata beslut. Du gör ett bra jobb att försöka sminka upp vad som egentligen inte är mer än "Så här kan vi tvinga folk".

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker vi kan utveckla den logiken. Kanske arbetsgivare kan börja officiellt nedprioritera kvinnliga anställda i vissa åldersgrupper i och med att graviditet och medföljande frånvaro är "obekvämt" för arbetsplatsen. Kanske man ska kräva att medarbetarna är barnlösa i och med att VAB-säsongen medför otrolig belastning på andra anställda. Kanske arbetsgivaren ska kräva körkort och egen bil så man inte har medarbetare som konstant utsätter sig för smitthärden som är kollektivtrafik.

Eller så låter man bli att använda folks nödvändiga inkomst till att försöka tvinga dem till vad som ska vara privata beslut. Du gör ett bra jobb att försöka sminka upp vad som egentligen inte är mer än "Så här kan vi tvinga folk".

Väl talat!

Skrämmande hur vissa resonerar. Intressant dock att tråden fortfarande är kvar. Hade det varit för ett halvår sedan hade den blivit låst illa kvickt. Märks att det skett en förskjutning i debatten vilket är bra.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man har dock lov att ibland tänka lite längre än näsan pekar, vilket ingen här i tråden verkar kunna göra.

Jag har full förståelse för dem att inte vilja arbeta med ovaccinerade.

Som en som har flera ovaccinerade kollegor som blivit hemma från jobbet i ett par veckor, och längre, på grund av COVID (sjukskrivning på grund av total utmattning även efter syptomen är borta), kontra några få dagar för oss som är fullvaccinerade, så hade även jag önskat vaccinationsmandat på mitt jobb.

Den helt undvikbara extra belastningen på oss vaccinerade som blir sittandes med deras arbete som måste göras oavsett skapar mycket negativ stress, oönskad övertid borta från familjen och fritiden. Själviska osolidariska jävlar, helt enkelt.

Men det här typen av anekdotisk bevisföring väger ju inte speciellt tugnt. Jag är själv ovaccinerad (och har klarat mig utan sjukdom *peppar peppar*) och på min arbetsplats har flera av de som vaccinerat sig blivit sjuka i samband med spruta. Det är dock inget argument som går att använda i debatten - lika lite som ditt "några jag känner har varit sjuka länge och därför ska vi kräva att alla vaccinerar sig". Det faktum att du eller jag har sett saker i vår omedelbara närhet gör det inte till en sanning.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker vi kan utveckla den logiken. Kanske arbetsgivare kan börja officiellt nedprioritera kvinnliga anställda i vissa åldersgrupper i och med att graviditet och medföljande frånvaro är "obekvämt" för arbetsplatsen. Kanske man ska kräva att medarbetarna är barnlösa i och med att VAB-säsongen medför otrolig belastning på andra anställda. Kanske arbetsgivaren ska kräva körkort och egen bil så man inte har medarbetare som konstant utsätter sig för smitthärden som är kollektivtrafik.

Eller så låter man bli att använda folks nödvändiga inkomst till att försöka tvinga dem till vad som ska vara privata beslut. Du gör ett bra jobb att försöka sminka upp vad som egentligen inte är mer än "Så här kan vi tvinga folk".

Jag tycker man borde dra en gräns någonstans för annars kan man ju utveckla logiken tills den faller helt där man själv personligen vill ha den, och det är rätt så uppenbart var jag tycker den gränsen ska gå. T.ex. föder ju inte 30% av kvinnorna på en arbetsplats spontant helt utan varsel och blir borta i månadsvis utan förvarning med stor belastning för de andra, utan man har tid att träna/hitta vikarier. Men visst, vi kan ju utveckla vidare och konstatera att människor på arbetsplatser helt borde ersättas med robotar för att helt undvika alla problem med människor.

Skrivet av 4skin:

Men det här typen av anekdotisk bevisföring väger ju inte speciellt tugnt. Jag är själv ovaccinerad (och har klarat mig utan sjukdom *peppar peppar*) och på min arbetsplats har flera av de som vaccinerat sig blivit sjuka i samband med spruta. Det är dock inget argument som går att använda i debatten - lika lite som ditt "några jag känner har varit sjuka länge och därför ska vi kräva att alla vaccinerar sig". Det faktum att du eller jag har sett saker i vår omedelbara närhet gör det inte till en sanning.

Vi har då bägge kommit med helt onödvändiga kommentarer som inte går att använda i en debatt. De får väl helt enkelt stå här i tråden för sig själva

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi har då bägge kommit med helt onödvändiga kommentarer som inte går att använda i en debatt. De får väl helt enkelt stå här i tråden för sig själva

Haha ja, jag fnissade lite när jag insåg det Trevlig kväll!


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Väl talat!

Skrämmande hur vissa resonerar. Intressant dock att tråden fortfarande är kvar. Hade det varit för ett halvår sedan hade den blivit låst illa kvickt. Märks att det skett en förskjutning i debatten vilket är bra.

Jag tycker absolut det är bra att det går att diskutera ämnet, även om man har helt skilda åsikter, annars är ju något fundamentalt trasigt

Det är ganska normalt att folk blivit trötta på allt kring COVID, och det var ju ganska väntat att när pandemin börjar närma sig något som kan kallas ett "slut", att folk börjar tänka tankar i stil med "6+ miljoner döda var ju inte så farligt egentligen, de snackade ju om tiotals fler döda, så det är nog sant att det hela var lite hystiskt och vi överdrev en massa," utan att tänka på att det relativt låga antalet döda förmodligen hade varit tiodubblat om vi inte var lite "hysteriska och överdrev en del" i början och köpte tid att utveckla och få ut vacciner, och utveckla övriga behandlingar.

Hur som helst, nu är vi ju inne på ren COVID-diskussion, vilket inte var mer än väntat

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, de anställda vill fortsätta att jobba hemma permanent och har hittat ännu en anledning för att få igenom det kravet. Intressant utveckling det här…

Eller så vill de anställda kunna jobba utan att utsätta sig för risker att bli sjuka alternativt döda?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Eller så vill de anställda kunna jobba utan att utsätta sig för risker att bli sjuka alternativt döda?

Om de är rädda kan de vaccinera sig och bära mask resten av sin arbetstid då.

Ambassadör
Xbox

Det känns som om det vore bra om Microsofts köp gick igenom snart så de kan styra upp det här lite. Verkar saknas vett både uppifrån och nedifrån i många olika frågor.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas nån köper upp dom och ersätter hela ledningen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man har dock lov att ibland tänka lite längre än näsan pekar, vilket ingen här i tråden verkar kunna göra.

Jag har full förståelse för dem att inte vilja arbeta med ovaccinerade.

Som en som har flera ovaccinerade kollegor som blivit hemma från jobbet i ett par veckor, och längre, på grund av COVID (sjukskrivning på grund av total utmattning även efter syptomen är borta), kontra några få dagar för oss som är fullvaccinerade, så hade även jag önskat vaccinationsmandat på mitt jobb.

Den helt undvikbara extra belastningen på oss vaccinerade som blir sittandes med deras arbete som måste göras oavsett skapar mycket negativ stress, oönskad övertid borta från familjen och fritiden. Själviska osolidariska jävlar, helt enkelt.

Hatar du också folk som dricker, röker, kör motorcyklar, är överviktiga, inte håller en bra kost, inte tränar osv? Är nog säker på att folk som lever ett ohälsosamt liv är oändligt mycket mer utav en "belastning" än vad de få människor som du har sett som inte tagit sprutar har varit, att leva ohälsosamt är också en valfri sak så jag antar att folk kommer nu vara skitförbannade på alla överviktiga person.....eller?

MEG
Medlem

Ska de alltid agera så här när det varje år kommer en flunsa?
Detta låter overkill


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar