Xbox-kylskåpet finns nu att köpa i Sverige

Medlem
Skrivet av Frisell:

Bra fundering, det hade jag inte en tanke på. Det blir ju lätt högljutt med mindre fläkt. Distansköplagen är ju såklart trevlig här, men det är ju bök och meck att skicka tillbaka saker.

Det går åt mindre mängd metall i burkarna. Miljömässigt är långburkarna bättre.

Medlem
Skrivet av Gill:

Det går åt mindre mängd metall i burkarna. Miljömässigt är långburkarna bättre.

Det visste jag inte, men i efterkant är det nog ganska självklart att de gör ändringar som kan spara dem pengar Dessutom borde väl mer ytarea på en långburk göra att det går snabbare att kyla dem, vilket även det sparar energi/pengar.

Medlem

Beställde en igår, så får den på torsdag eller fredag

Medlem

Vad menas med att kylen laddas med USB?
Är det batteri i den? Jag har inte läst det någonstans.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Lind

Ambassadör
Xbox

Så fränt, måste köpa!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag ska förbi Elgiganten imorgon. Jag kan scouta åt dig. Citera mig om jag glömmer bort dig. Kan bli ett köp för mig oxå.

King Jag har mailat Elgiganten redan om detta, återkommer när jag får svar Vore lite skevt om man behöver ta bort hyllplanen för att få plats med avlånga 33cl burkar imho.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.

Håller med dig, hatar de nya smala burkarna.

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Vad menas med att kylen laddas med USB?
Är det batteri i den? Jag har inte läst det någonstans.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Lind

Den laddas inte med USB, den har dock USB-uttag så man kan ladda något annat med den... Elgiganten med noll koll som vanligt.

Skribent
Skrivet av JHGBaouns:

Vad menas med att kylen laddas med USB?
Är det batteri i den? Jag har inte läst det någonstans.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Lind

"Minikylen laddas med en USB så att man kan ta med sig den vart man än vill. I Sverige säljs produkten bara på Elgiganten och den kommer kosta 1299 kr."

Står det i beskrivning i länken från artikeln, sen om det är felaktig beskrivning det vet jag inte?


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det har vad jag läst endast med trender att göra. Alla energidrycker och funktionsdrycker kör ju med dessa långa lite smalare. Dessa säljer ju som smör och Coca-Cola ville hänga på trenden och därför bytte de burkar. Sen gissar jag att andra bolag följer efter vad Coca-Cola gör....

Jobbar på ev de större livsmedelslagren i Sverige pch anledningen till att de har gått över till långsmala snara än de kortare tjockare 33cl:arna har att göra med att de kan producera mer burkar per längd aluminium än tidigare. De flesta av er har säkert märkt att de nya långa är tunnare än de tidigare .kortare. Jag har köpt kylen och inväntar den för leverans om sisådär en 4 dagar.

Medlem

alla som vill ha ”kylen” tänk på att den inte kan kyla dom så att dom är kalla. den kan bara hålla redan kall dryck hyfsat kalla längre än om dom står på bordet. ställer du in rumstempererade läsk i den så kommer dom inte bli mer än ett par grader kallare som bäst. e-waste om man frågar mig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

"Minikylen laddas med en USB så att man kan ta med sig den vart man än vill. I Sverige säljs produkten bara på Elgiganten och den kommer kosta 1299 kr."

Står det i beskrivning i länken från artikeln, sen om det är felaktig beskrivning det vet jag inte?

Från deras sida med produkten, mest troligt samma uttag som många portabla kylboxar som man kan driva på 12V och 240V. Däremot har den en USB fram som man kan ladda andra enheter med.

Kapacitet, förbrukning och strömförsörjning
Nettovolym (liter) 10
Drivs av Eluttag
Ingångsspänning, AC 240
Ingångsspänning, DC 12
Ingångsfrekvens (Hz) 60
Nominell ingångsspänning, AC (A) 64
Nominell ingångsström, AC (W) 42

Medlem
Skrivet av Gill:

Det går åt mindre mängd metall i burkarna. Miljömässigt är långburkarna bättre.

Skrivet av dahlbäckkrome:

Jobbar på ev de större livsmedelslagren i Sverige pch anledningen till att de har gått över till långsmala snara än de kortare tjockare 33cl:arna har att göra med att de kan producera mer burkar per längd aluminium än tidigare. De flesta av er har säkert märkt att de nya långa är tunnare än de tidigare .kortare. Jag har köpt kylen och inväntar den för leverans om sisådär en 4 dagar.

Bäst vore väl fyrkantiga burkar. Minimera dödyta i kylen. Kul att folk i tråden har beställt. Själv gick mitt överskott av lön till däck. Assexigt. Kanske köper en nästa lön. Ska få en bonus av företaget.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Om man syftar på annat än flygplansburkar skulle jag tippa på att det är en utbyggnad i bakkant för fläkt, termostat osv. Om vi utgår ifrån att den utbyggnaden är ett hyllplan högt och brett så blir det med 33or: x6, x4(med utbyggnad bakom) samt x2 liggandes. Om utbyggnaden är plan i toppen kanske man kan ställa x2 33cl bakom 8x50cl

Om du menar att utbyggnaden skulle vara i den bakre innerväggen så ser den ut att vara helt slät på bilder som finns, så kylskåpet är alltså lika djupt hela vägen

Medlem

Sanna mina ord, de förbereder marknaden för verifieringsburkarna!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av dahlbäckkrome:

Jobbar på ev de större livsmedelslagren i Sverige pch anledningen till att de har gått över till långsmala snara än de kortare tjockare 33cl:arna har att göra med att de kan producera mer burkar per längd aluminium än tidigare. De flesta av er har säkert märkt att de nya långa är tunnare än de tidigare .kortare. Jag har köpt kylen och inväntar den för leverans om sisådär en 4 dagar.

ahh! Ja jag läste bara officiella uttalande från Coca-Cola. Men intressant, när du säger det så är burkarna tunnare.

Du får uppdatera (recensera?) när kylen kommer!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Om du menar att utbyggnaden skulle vara i den bakre innerväggen så ser den ut att vara helt slät på bilder som finns, så kylskåpet är alltså lika djupt hela vägen

Ja, det var så jag menade. Har nog sett samma bilder (efter min inlägg som du citerade) som du och håller med. Den ser slät ut. Så, för att klämma in 12x33cl bör det vara 5 burkar per hyllplan som gäller. Goda nyheter för den törstige eftersom det borde betyda 10x50cl.

Medlem

Snyggaste Xbox hittills !


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@JonasT, se det som ett chassi och recensera? =D

EDIT: Pinga jag fel snubbe? Sorry i så fall <3

Medlem

Jag mailade Coca-Cola angående de nya, smalare burkarna och som en del redan varit inne på så går det åt mindre material. Jag mailade dom detta:

Varför har ni gått över till den nyare smalare och högre burktypen? Den passar inte i gamla dryckeshållare och är inte lika utrymmeseffektiva i kylskåpet som de gamla.

Detta fick jag som svar:

Hej!

Tack för att du tog dig tid att kontakta oss. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med det nya formatet på burkar. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. En av orsakerna till förändringen är att avlånga burkar kräver mindre material då den största mängden metall används i botten och toppen. Mindre materialåtgång påverkar miljön till det bättre. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen.

Vi är tacksamma för att du delar med dig av dina synpunkter och värdesätter det högt. Vi ska föra dessa vidare till de produktansvariga.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Håkan
Konsumentkontakt
Coca-Cola Europasific Partners Sverige AB


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Bäst vore väl fyrkantiga burkar. Minimera dödyta i kylen. Kul att folk i tråden har beställt. Själv gick mitt överskott av lön till däck. Assexigt. Kanske köper en nästa lön. Ska få en bonus av företaget.

Fyrkantiga burkar är bäst i logistiskt anseende. Men desto sämre i hållbarhet. De går sönder mycket lättare och kan inte motstå samma tryck som burkarna. Burkarna har en ganska intressant design som gör dem en bra avvägning mellan hållbarhet och logistik.
Jeepdunken, eller "jerrycan" är ett annat exempel på intressant design som både är hållbart och funkar logistiskt.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag såg detta på tiktok för första gången någon vecka sedan eller så! rolig idé med xbox kylskåp!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Fick min idag men lite delade känslor.
Kylen är riktigt fin och ser bra ut men den jag fick har inget ECO-läge, bara on-off.
Ni andra som köpt, har ni det?

Låter lite mycket i mancaven som den är i vanligt läge, tyvärr.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.

Håller med. Helt ostabilt med så höga burkar i bilen mugghållare. Inte bra med högt och smalt.

Varför? Tror det är RedBull och energidrycker som startat en modetrend som alla hängt på.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där är en bra fråga faktiskt, vi har ju rätt nyligen gått till lite mer avlånga smala 33 cl burkar.

Skrivet av Frisell:

Jag var precis inne på hemsidan. Den säljs bara online verkar det som. Dessutom verkar det vara babyburkar.

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002957782/42274...

Skrivet av Nocternity:

På Elgigantens hemsida (via länken i artikeln) så ser man att dom plockat ut hyllorna och ställt in långsmala burkar. Ser dock inte om dom fått in 12st

Skrivet av Frisell:

Sant. Hur som ser det ut som 12x33cl är det optimala. Kanske, kanske att man får i 8x50 och 2x33 för en total av 4,66L. Videon nedan visar långburkar i kylen.
https://www.elgiganten.se/video/DV_Vid_D180001257855/422746/x...

Skrivet av PFC Hudson:

8 långburkar är ändå ok. Efter 4 kan man rotera in nya i samband med pisspaus och på så vis alltid ha kalla nära till hands. Lutar åt ett köp även om jag är besviken på att det inte gick in 12 långburkar.

Fått hem min, och testat precis. Får plats med 14 st (15 om man knör lite) 33cl av den nya smala sorten.

Helt Ok!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Fått hem min, och testat precis. Får plats med 14 st (15 om man knör lite) 33cl av den nya smala sorten.

Helt Ok!

Najs! Hur upplever du ljudnivån?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Najs! Hur upplever du ljudnivån?

Precis som jag väntat mig. Ungefär samma som en typisk 12V kylbox man har i bilar med peltierelement. Faktum är att den är något tystare än vår kylbox med peltierelement som vi hade senast.

Dock låter den mer än vår nuvarande 12V-box med kompressor som vi har i bil/båten (men den kostar å andra sidan 9 papp), men det hade jag som sagt väntat mig.

Inget jag skulle vilja ha i sovrummet, men den fungerar fint i gamingrum eller kontorsrum. I TV/biorum är lite mer gränsfall (man hör den klart i väldigt tysta partier, men inte annars).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skribent
Skrivet av martinot:

Fått hem min, och testat precis. Får plats med 14 st (15 om man knör lite) 33cl av den nya smala sorten.

Helt Ok!

haha bra jobbat! Jag älskar fan den här tråden XD


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar