Fler påstådda bilder från en äldre version av Starfield läcker

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ge er nu, det känns som jag fått en stroke så som ni håller på 😅

Strokefield


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inte nog med att detta kommer släppas i tid, det kommer bli helt jäkla fantastiskt också.

Varför är du så säker på det? Vi har inte sett ett skit till gameplay och det ska släppas om ett halvår så jag skulle säga att detta är önsketänkande.

Jag FÖRSTÅR inte varför folk hypar detta till skyarna när vi har så sjukt lite information om det, speciellt med tanke på Bethesdas senaste track record. Lugna er lite.

Medlem

Trash 🗑


signatur

Specs: PS5

Medlem

Jag har redan förbokat det, så det är klart det blir bra.
Även om 2018 var ett förlorat år.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför är du så säker på det? Vi har inte sett ett skit till gameplay och det ska släppas om ett halvår så jag skulle säga att detta är önsketänkande.

Jag FÖRSTÅR inte varför folk hypar detta till skyarna när vi har så sjukt lite information om det, speciellt med tanke på Bethesdas senaste track record. Lugna er lite.

Vill du köpa andelar i min tidsmaskin?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det var inte mycket för världen. Hoppas trots allt spelet blir bra så man får en anledning att skaffa en konsol till. 😁


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

MEG
Medlem

Förstod att det skulle bli en flopp, kolla in grafiken, värdelöst ; )


signatur

Death is only the beginning

Medlem

tråkigt! här hade man hoppats på att xbox äntligen skulle få ett snyggt spel som var värt att köpa åsså blir det såhär,


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ser ju ut som det är från 2018 eller nått.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd
Skrivet av tuckdragon:

Dom borde ju även göra klart Battlefield först innan dom ens börjar tänka på Starfield...

Håller helt med dig, men det är typiskt Blizzard att göra så här..

Medlem

Fick en 7-dagars kostnadsfri trial på hjärnblödning av den här tråden alltså

Medlem

Apropå grafik varför är det så få spel som görs med nya spelmotorn unreal engine 5?

Ni som har spelat nya Matrix förstår nog vad jag menar men varför går det så trögt för speltillverkarna?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Apropå grafik varför är det så få spel som görs med nya spelmotorn unreal engine 5?

Ni som har spelat nya Matrix förstår nog vad jag menar men varför går det så trögt för speltillverkarna?

Unreal Engine 5 är fortfarande i beta. Den fulla versionen har inte kommit ut ännu. Det tar även väldigt lång tid att göra spel vilket resulterar att det tar ett tag innan spel släpps som använder sig av den.

Medlem
Skrivet av zogez:

Varförs skriver folk. "INGET KÖP" "SER INTE BRA UT" "FULT". "OCH DET SER OFÄRDIGT UT" Men herregud, Om det stämmer att bilderna är från 2018.. Det är ju 4 årsen ju. Händer ju massor med det grafiska/Design på 4 år.

Är starkt övertygad om att du missar humorn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Modigt av dom att släppa ett sci fi spel istället för att jobba på elder scrolls 6 som alla vill ha.

Medlem
Skrivet av eld:

Det kommer från cyberpunk, där punk hade en mening, men sen har det gått vidare genom steampunk, nuclearpunk, dieselpunk osv, vilka inte har så mycket punk i sig, men det är så språket fungerar, inte så mycket att klaga över.

Som med dagens roleplaying games ungefär, som har lite mindre med rollspelande att göra men mer med stats, items och döda monster.

Det betyder väl mer att själva temat går väldigt djupt in i världen, typ allt drivs av ånga i steampunk, eller nuclearpunk där man förställer sig en värld där kärnkraft finns i allt.

Eller om man tar nasapunk, en värld som föreställer sig en framtid mer kopplad till dagens rymdestetik istället för starwars, the expanse, eller liknande.

Så Star Trek är typ NASA-Punk?
Jo, lite larvigt tycker jag nog det blir, eller det kanske är trendigt att kalla allt för punk bara.

Sims spelen är väl typ Barbie-punk, Minecraft är Lego-punk och Zelda är Fantasy-punk?

Men visst utvecklar sig språket och vad som helst kan ju såklart betyda vad som helst.
Jag är nog bara lite gnällig och trött kanske

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så Star Trek är typ NASA-Punk?
Jo, lite larvigt tycker jag nog det blir, eller det kanske är trendigt att kalla allt för punk bara.

Sims spelen är väl typ Barbie-punk, Minecraft är Lego-punk och Zelda är Fantasy-punk?

Men visst utvecklar sig språket och vad som helst kan ju såklart betyda vad som helst.
Jag är nog bara lite gnällig och trött kanske

Det är lite som att roguelikes inte har mycket att göra med spelet rogue nuförtiden.

Startrek saknar ju kopplingen till dagens rymdteknologi, allt är för hightech för att det ska kunna vara just detta, det viktigaste är ju känslan av att det är helt grundat i dagens rymdestetik.

Men för att visa nasapunk grejjen lite:

starfield:

nasa:

starfield:

nasa:

Medlem
Skrivet av eld:

Det är lite som att roguelikes inte har mycket att göra med spelet rogue nuförtiden.

Startrek saknar ju kopplingen till dagens rymdteknologi, allt är för hightech för att det ska kunna vara just detta, det viktigaste är ju känslan av att det är helt grundat i dagens rymdestetik.

Men för att visa nasapunk grejjen lite:

starfield:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UxMJQt9awNrxyXzDTzwmKf-1200...

nasa:
https://www.nasa.gov/images/content/530869main_disc-gc.jpg

starfield:
https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/Ibbquf5ggivbAdoJnw9miZAnDx0=/...

nasa:
https://i.guim.co.uk/img/media/76b68c1898cff510e4749bc302eb96...

Nja, jag tycker att de kopplar ihop det rätt så bra i Star Trek Enterprise.
Tanken är ju att det skulle kunna vara en fortsättning på vår utveckling.

Men visst, Star Trek är ju lite längre fram i utvecklingen.

Googla lite fort och såg nu att Starfield utspelar sig runt år 2310, väldigt märkligt ifall tekniken(bland annat user interface) ser ut typ likadant som nu då.
Men tanken är väl kanske inte att det ska vara realistiskt, utan mer coolt?

Om man kollar på lite annan sci-fi så har du ju Prometheus runt 2090 och Alien 2122.

Nästan 300 år är ju väldigt lång tid, hade det varit lite kortare så kanske man hade kunnat förklara det med att lite mer manuell utrustning är mindre känslig för störningar, men så långt fram i tiden så borde ju skeppen vara rätt bra isolerade eller på något sätt skyddade för detta.

12
Skriv svar