Få en videogenomgång av Might and Magic-hommagen Songs of Conquest
Icke Populär åsikt kanske men, detta hade jag kunnat tänkt mig lira på mobilen.
Eller spel på PC att dra fram då man sitter i köer på sitt huvudspel och inväntar game, eller inväntar polarna som ska göra något innan nästa game.
Som gammalt Heroes of Might and Magic fanboy så blir det ett köp!
Orkar man inte vänta så rekommenderar jag "Hero's Hour" så länge, kom också ut i early access för inte så längesen. Men ser fram emot Song of Conquest, har haft mitt öga på det i år nu, så det ska bli kul att testa.
Nja, inget som klickar för min del. Ser värre ut än HoMM III (med HD-mod och WoG).
Fyra factions känns också lite snålt. Dom har jobbat i fem år och ska ha ännu ett år på sig, borde dom inte hunnit längre?
Det jag kan hoppas på är bättre AI och färre portaler samt balanserade factions.
Kommer kika lite på det här efter early access när spelet är klart på riktigt.
Nja, inget som klickar för min del. Ser värre ut än HoMM III (med HD-mod och WoG).
Fyra factions känns också lite snålt. Dom har jobbat i fem år och ska ha ännu ett år på sig, borde dom inte hunnit längre?
Det jag kan hoppas på är bättre AI och färre portaler samt balanserade factions.
Kommer kika lite på det här efter early access när spelet är klart på riktigt.
Känner likadant. Trots det lär jag köpa det ändå xD
Jag vet i fan, jag gillar inte att det jämförs med Homm tror jag. Det finns inget som drar mig till detta som t ex Homm2 eller 3 även om de är skitgamla. Den sk pixelartstilen i Homm2 är mycket mera attraktiv än dessa moderna spel om jag skall vara ärlig.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nja, inget som klickar för min del. Ser värre ut än HoMM III (med HD-mod och WoG).
Fyra factions känns också lite snålt. Dom har jobbat i fem år och ska ha ännu ett år på sig, borde dom inte hunnit längre?
Det jag kan hoppas på är bättre AI och färre portaler samt balanserade factions.
Kommer kika lite på det här efter early access när spelet är klart på riktigt.
Du jämför lite äpplen och päron. Songs of Conquest är ett indiespel från en studio som har ett fåtal anställda (4?). NWC hade en rad spel bakom sig med många anställda på den tiden. HOMM 3 har rendrerad grafik, HOMM 2 var det sista med ritad/handgjord grafik. Angående antalet fraktioner vet jag inte, kanske är det för att varje fraktion kräver ett antal byggnader och trupper och det ökar utvecklingstiden rejält.
Nja, inget som klickar för min del. Ser värre ut än HoMM III (med HD-mod och WoG).
Fyra factions känns också lite snålt. Dom har jobbat i fem år och ska ha ännu ett år på sig, borde dom inte hunnit längre?
Det jag kan hoppas på är bättre AI och färre portaler samt balanserade factions.
Kommer kika lite på det här efter early access när spelet är klart på riktigt.
Du jämför lite äpplen och päron. Songs of Conquest är ett indiespel från en studio som har ett fåtal anställda (4?). NWC hade en rad spel bakom sig med många anställda på den tiden. HOMM 3 har rendrerad grafik, HOMM 2 var det sista med ritad/handgjord grafik. Angående antalet fraktioner vet jag inte, kanske är det för att varje fraktion kräver ett antal byggnader och trupper och det ökar utvecklingstiden rejält.
Jag vet inte, tycker ni båda har "fel" eller "rätt" fem år kan vara mycket men man vet ju inte vad de har gjort eller om de jobbar på sidan eller om det är några andra problem, samtidigt så är det lite så att, det är mycket mycket lättare att göra spel idag, på alla sätt, det är lättare att fixa grafiken, det är bättre verktyg, det är lättare att släppa spelen och framförallt, så är det sjukt mycket lättare att komma på idéer till spel och ta och förbättra/försämra.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tycker det är många som hoppar på spelet för att det är likt HOMM. Ärligt talat så är det väl den publiken de direkt vänder sig till så varför skulle de inte först visa att de kan grundformeln? Går det bra för titeln skulle jag bli förvånad om inte de tar ut svängarna lite. De som jobbar på Coffee Stain studios har bra koll på spelkultur och communities så räknar med en uppföljare som tar hänsyn till feedback och vad folk hade velat se annorlunda samt att de vågar göra lite eget utav det. I bästa fall i alla fall. Jag lär nog köpa mig in till Early Access, har väntat på att någon skulle ta sig an stilen och bättre förvalta arvet än Ubisoft har gjort.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Jag vet inte, tycker ni båda har "fel" eller "rätt" fem år kan vara mycket men man vet ju inte vad de har gjort eller om de jobbar på sidan eller om det är några andra problem, samtidigt så är det lite så att, det är mycket mycket lättare att göra spel idag, på alla sätt, det är lättare att fixa grafiken, det är bättre verktyg, det är lättare att släppa spelen och framförallt, så är det sjukt mycket lättare att komma på idéer till spel och ta och förbättra/försämra.
Du har nog bättre koll än jag, har för mig du jobbade i branchen. Första trailern kom för snart tre år sedan och looken fanns där redan då. Det har tagit tid, svårt veta vad det är. Kan multiplayer i sådana här spel vara tidskrävande att ta fram? https://www.youtube.com/watch?v=rqZPipE3Jo8
Har HOMM3 Armageddon fortfarande installerat, kör någon custom map då och då som innehåller lite berättelse.
Fortfarande kul.
Ska bli kul att få testa något liknande, har verkligen saknat något sådant spel.
Kommer bli köp så fort det går att köpa det
Grafiken helt klart perfekt för ett sådant här spel, älskar grafiken.
Du har nog bättre koll än jag, har för mig du jobbade i branchen. Första trailern kom för snart tre år sedan och looken fanns där redan då. Det har tagit tid, svårt veta vad det är. Kan multiplayer i sådana här spel vara tidskrävande att ta fram? https://www.youtube.com/watch?v=rqZPipE3Jo8
Äh, det har jag inte, "alla har koll idag", det var back in the days som folk som jobbade med spel hade bättre koll. Du skall bara veta hur många jeppar jag träffat sedan jag började jobba med detta som inte har någon aning om saker och ting, inte ens inom spelen de själva jobbar på.
Det enda jag vet är att man som konsument inte alltid har så bra koll på vad som sker bakom kulisserna, samtidigt som det snackas mycket från åt alla håll från utvecklarens sida, både om saker som är sant och kanske inte alltid helt sant.
Nu blir det ju lite smygreklam för mitt eget spel (men det får denna sidan ta), men jag gjorde en delvis mycket fake-video (det är så mycket fake att till och med laddningsskärmen är fake) på vårat nya spel 2018, det är nu ett bra tag sedan och nyss la jag upp i princip den enda videon sedan dess där inget är fake, folk tror att vi suttit och jobbat med detta spelet i typ 6 år nu, men sanningen är den att, egentligen så har jag typ "jobbat" på det i över 10 år, men vi har inte tagit tag i det på riktigt förrän för ~2 år sedan. Så kan det vara.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.