Battlefield 1942 årtiondets svenska spel

Medlem
Battlefield 1942 årtiondets svenska spel

Årets onlinespel: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? WTF??

* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??

Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.

Inaktiv

Grattis ännu en gång Dice!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Heja Dice och BF1942!

Medlem

ej oväntat


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.

Mass Effect 2 kom ut 2010.

Medlem

Märks att de inte spelar andra spel en FPS:

Medlem

MW2.... ja herregud.

Inaktiv

MW2 har ju ett verkligen utmärkande multiplayer! (not)

Medlem
Skrivet av Hannu87:

MW2.... ja herregud.

+1

Medlem
Skrivet av StenSture:

Årets onlinespel: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? WTF??

* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??

Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.

Det handlar om statistik grabben, 25 miljoner spelare då måste man nästan välja det spelet som bla folkets val..

Antikvitet

BC2 släpptes 2010 och kan alltså få priser först vid nästa Spelgala om ett år.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Kul att se BF1942 nämnas igen, ska installera och uppleva lite minnen ikväll.. Grymt kul spel, man spelade det i flera år och trots det hände nya saker man aldrig sett tidigare varje dag och i klan vs klan kom helt plöstligt någon konstig taktik upp som verkligen fick en grubbla.

Medlem

BF1942 visste man skulle bli bra innan då man kört sönder codename eagle innan. lan spelet nummer ett. om bortser för att det var totalt okänt. bf42 hade lite mer budget och med ea som reklam maskin.

Medlem

Årets onlineskämt: Call of Duty: Modern Warfare 2

Medlem

Tyvärr är BF42 väldigt överskattat... BF2 är ett bättre spel. MW2 årets onlinespel, vilket skämt.

Medlem
Skrivet av Flobban:

Tyvärr är BF42 väldigt överskattat... BF2 är ett bättre spel. MW2 årets onlinespel, vilket skämt.

Kan förstå att många tycker så, själv fastnade jag inte för BF2 på samma sätt. BF1942 var ju ändå före och satte ribban. Det var fenomenalt för sin tid.

Medlem
Skrivet av Flobban:

Tyvärr är BF42 väldigt överskattat... BF2 är ett bättre spel.

Snarare tvärt om.

Äntligen får BF1942 ett erkännande de förtjänar.
Det och World of warcraft är de spelen som gett mig flest underhållningstimmar under 2000-talet. Överlägsna allt annat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Instämmer, BF 1942 var revolutionerande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

BF 1942 satt man och lira mycket helt klart värt priset.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

mw2 mest överhypat

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av Wartex:

Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.

Mass Effect 2 kom ut 2010.

Men hur som helst är Dragon Age mycket bättre ändå

Jag förstår inte hur folk tänker... MW2? Comon..
Spelar folk något annat än tråkiga fps...

cle
Medlem
Skrivet av StenSture:

Årets onlinespel: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? WTF??

* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??

Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.

Klart det blir uttjatat efter du spelat 2 veckor online. Själv har jag bara 4-5 dagars speltid, så ännu är lite kul att gå in å panga lite då och då.

Iofs så är BFBC2 påväg hem till mig i en sån där gul och fin postbil, så när det väl anlänt så får nog mw2 ligga på hyllan på en obestämd framtid.

Kul för BF42 att vinna den titeln. Blev många timmar av det på LAN förr i tiden

Medlem

Har faktiskt provat demo utav spelet. Riktigt bra men det är väl lite sent att börja lira Battlefield 1942 online nu.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Märks att de inte spelar andra spel en FPS:

Finns endast 3 på listan, även om t ex MW2 har flera utmärkelser.

Medlem
Skrivet av klossen:

BF 1942 satt man och lira mycket helt klart värt priset.

Så sant...Fast jag + andra lirar det ännu...

Medlem
Citat:

Mäkta populära Call of Duty: Modern Warfare 2 belönades för alla spaltmeter och kontroverser, och tog hem kategorierna "Årets onlinespel" och "Folkets val" (båda en smula ironiska med tanke på den kritik spelet fått för just onlinedelen).

Jag tror det beror på att en stor del av alla som kritiserar onlinedelen inte alls har spelat det utan gnäller av rena principskäl.

Personligen tycker jag priset var väldigt välförtjänt och MW2 är nog det FPS-spel jag spelat mest online på många år. Jag har inte tröttnat än, men BC2 är på inköpslistan så vi får se om den lyckas putta ner MW2 från tronen.

Grattis IW och DICE!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Absolut är 1942 värt det priset. Så många polare och klockrena stunder man fått genom åren med det liret kan nog inget annat spel erbjuda mig igen.

Väl förtjänat och grattis Dice!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag tycker dock att både CoD2 och MW var roligare online än MW2
: )


signatur

woop woop

12
Skriv svar