Dying Light 2 - stor patch med New Game+ m.m. släpps i april

Robot
Dying Light 2 - stor patch med New Game+ m.m. släpps i april

Hurra - zombieundergången utökas!

#dying-light-2


Medlem

Inser mer och mer för varje år som går att det är helt meningslöst att spela nysläppta spel på lanseringsdagen. Vänta istället 6-12 månader så är spelet -70% samtidigt som det är fullbordat.

Sorgligt men jag klagar ej, sparar en hel del på att utvecklare inte vet vad de sysslar med.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Inser mer och mer för varje år som går att det är helt meningslöst att spela nysläppta spel på lanseringsdagen. Vänta istället 6-12 månader så är spelet -70% samtidigt som det är fullbordat.

Sorgligt men jag klagar ej, sparar en hel del på att utvecklare inte vet vad de sysslar med.

Håller med, spelet är sjukt trasigt i Coop också, vi klara ut det igår avinstallerade direkt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Ambassadör
Xbox

Jäkla roligt spel! Hade inga större issues, men så spelade jag solo också.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av miffot:

Håller med, spelet är sjukt trasigt i Coop också, vi klara ut det igår avinstallerade direkt

sjukt kul i singelplayer i allafall är uppe i 70tim nu


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

sjukt kul i singelplayer i allafall är uppe i 70tim nu

Ahh singel player funkar det betydligt bättre har jag hört, ska säga att det är konsol också jag spelat på, men båda två i slutet var sjukt less på spelet, tror vi starta om allt 10-13 gånger innan vi kom förbi black screen....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk
Skrivet av miffot:

Håller med, spelet är sjukt trasigt i Coop också, vi klara ut det igår avinstallerade direkt

Trist att höra, vi är ett litet gäng som har detta att spel som vi ser fram emot. Hoppas patchning som kommer nu fixar en del av problemen. Vilka var era största probleme?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är inne på 3:dje genomspelet nu,tycker det är sjukt kul.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Trist att höra, vi är ett litet gäng som har detta att spel som vi ser fram emot. Hoppas patchning som kommer nu fixar en del av problemen. Vilka var era största probleme?

Första delen var helt fel fri för oss, men när vi kom till stora staden, omstarter för progression fastna, endast hosten kunde uppgradera para gliddern och hooken, min gre key försvann helt(detta är fixat i en patch numera) vid x antal cut scenens fick vå båda svart bild och var tvungna starta om.

Förhoppningsvis fixar patchen som kommer härnäst många sådana fel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Trist att höra, vi är ett litet gäng som har detta att spel som vi ser fram emot. Hoppas patchning som kommer nu fixar en del av problemen. Vilka var era största probleme?

Har funkat i de 130 timmar jag och en polare spelat det i Coop.
De buggar vi stött på kunde vi komma förbi genom att gå ut i menyn och sen in i spelet igen (yes, det finns en del buggar - men inget som förstörde spelet för oss.)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av miffot:

Första delen var helt fel fri för oss, men när vi kom till stora staden, omstarter för progression fastna, endast hosten kunde uppgradera para gliddern och hooken, min gre key försvann helt(detta är fixat i en patch numera) vid x antal cut scenens fick vå båda svart bild och var tvungna starta om.

Förhoppningsvis fixar patchen som kommer härnäst många sådana fel.

Den svarta bilden kom vi förbi genom att vi lät han som var host köra videon och sen hoppade den andra in igen. Omständigt/onödigt - men vi kom förbi. Råkade bara ut för det 1 gång under hela spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Den svarta bilden kom vi förbi genom att vi lät han som var host köra videon och sen hoppade den andra in igen. Omständigt/onödigt - men vi kom förbi. Råkade bara ut för det 1 gång under hela spelet.

Vi testade även det men ville ej funka, tror vi fick starta om 3-4 gånger på visa ställen, sista delen I spelet var vi uppe i cirka 10-13.... Sjukt löjligt att fastna på så vis.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Vi testade även det men ville ej funka, tror vi fick starta om 3-4 gånger på visa ställen, sista delen I spelet var vi uppe i cirka 10-13.... Sjukt löjligt att fastna på så vis.

Ja det är frustrerande!

Jag förstår förövrigt inte varför de inte fixat med quests ännu (de man ska få på techlands sida)... de borde varit igång från dag 1


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det är frustrerande!

Jag förstår förövrigt inte varför de inte fixat med quests ännu (de man ska få på techlands sida)... de borde varit igång från dag 1

Vi gav upp efter vi gjort allt i första zonen och allt börja bugga i andra, anomlays som ej spawna, var tvungna ta över train stations varje gång vi starta upp spelet


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag körde igenom spelet utan tanke på att plocka alla inhibitors osv. Småbuggigt, men kul. Pga buggar blir det en stark 3a av mig. Utan buggar hade den varit en klar 4a. Jag har förstått att dom har nerfat och buffat lite efter jag var klar med spelet och många verkar lite butthurt över det. Jag TROR att jag är ok med tweaks då jag upplevde spelet som lite väl lätt. Blir nog en andra runda i höst eller så(fast det sade jag om CP-77 oxå och jag har inte kommit igång riktigt än).

Medlem

Har sjukt mycket problem med olika game breaking buggar i single player på ps5.
Spelet är kul, men shit vaf ofärdigt det är.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

1
Skriv svar