Starfield visar upp robotföljeslagaren Vasco i ny video

Robot
Starfield visar upp robotföljeslagaren Vasco i ny video

Den första av spelets följeslagare.

#Bethesda, #Starfield


eld
Medlem

Förväntan:

Medlem

Det intressanta med Vasco verkar vara att han är mestadels fredlig. I.e. så kommer kanske diplomati vara en grej i spelet eftersom inte allt verkar behöva lösas med våld. Nu belev jag ännu mer taggad!!!

Frilansare

Mysigt! Hoppas Vasco får frispel vid någon tidpunkt och blir någon sorts HK-47-typ.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Mysigt! Hoppas Vasco får frispel vid någon tidpunkt och blir någon sorts HK-47-typ.

Om inte annat så kommer garanterat en mod där man kan boota om Vasco till att bli HK-47.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Mysigt! Hoppas Vasco får frispel vid någon tidpunkt och blir någon sorts HK-47-typ.

Silence, meatbags.

Medlem

Inte en sekund nytt ingame material, utan allt har redan varit i trailers innan.

De är *verkligen* sparsamma med att lansera "nytt" material.

Medlem

Kommer buggar att vara en feature i det här spelet?

Medlem
Skrivet av xermalk:

Inte en sekund nytt ingame material, utan allt har redan varit i trailers innan.

De är *verkligen* sparsamma med att lansera "nytt" material.

Kommer gameplay i juni på Xbox showcase.. mark my words

Medlem
Skrivet av xermalk:

Inte en sekund nytt ingame material, utan allt har redan varit i trailers innan.

De är *verkligen* sparsamma med att lansera "nytt" material.

Vadå, klippet där han säger "How can I be of assisstance?" är det taget ur en tidigare släppt video? Jag tycker visuellt det var assnyggt i alla fall.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan vara den enskilt bästa repliken i filmhistorien.

On topic: Fan vad onödigt hype jag är på det här spelet. Må det släppas i november, i bra skick.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Aesoprock:

Kan vara den enskilt bästa repliken i filmhistorien.

On topic: Fan vad onödigt hype jag är på det här spelet. Må det släppas i november, i bra skick.

Du får det i Bethesda-skick och inget annat!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Kan vara den enskilt bästa repliken i filmhistorien.

On topic: Fan vad onödigt hype jag är på det här spelet. Må det släppas i november, i bra skick.

Det byggs i creation engine, manage your expectations! 😅

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, klippet där han säger "How can I be of assisstance?" är det taget ur en tidigare släppt video? Jag tycker visuellt det var assnyggt i alla fall.

https://youtu.be/X8_JG48it7s?t=216

Medlem

Och härifrån startar min totala "huvet i sanden taktik" inför släppet. Precis allt ska upptäckas helt färskt när jag väl får lira spelet. Inga trailers, förhandstittar som visar första timmarna, info om antal planeter, factions, vapen etc etc.

När man väl lyckas med denna taktik åtminstone till stor del, är det sååå nice! Renodlad upptäckarglädje. 👍

Medlem

Så... runt 10 gånger snyggare grafik än något de släppt förut. I samma spelmotor som knappt kunde driva spelen innan?

Let's expect a downgrade

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du får det i Bethesda-skick och inget annat!

Skrivet av RaXha:

Det byggs i creation engine, manage your expectations! 😅

Allt detta är jobbigt sant men ändå är jag oförklarligt taggad på detta speciellt med tanke på alla timmar jag har i FO4 och Skyrim som är två spel jag inte ens är speciellt förtjust och utan moddar vore ännu mer hopplösa så även om det bara blir ok kommer det finnas massor med saker och buggar att fixa med i vinter.

Medlem

Oj då. Ja vad beiget att de är så otroligt snåla med nya in-game kliop.


signatur

Memento Mori

eld
Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Kan vara den enskilt bästa repliken i filmhistorien.

On topic: Fan vad onödigt hype jag är på det här spelet. Må det släppas i november, i bra skick.

Lätt!

Brukar inte hitta bethesdas sandlådegameplay i många andra spel så ser fram emot det!

Frilansare
Skrivet av memorycard:

Och härifrån startar min totala "huvet i sanden taktik" inför släppet. Precis allt ska upptäckas helt färskt när jag väl får lira spelet. Inga trailers, förhandstittar som visar första timmarna, info om antal planeter, factions, vapen etc etc.

När man väl lyckas med denna taktik åtminstone till stor del, är det sååå nice! Renodlad upptäckarglädje. 👍

Där nailade du den enda egentliga nackdelen med att vara speljournalist. Jag vill ju skita i ALL förhandsinformation om intressanta spel, men det hade ju varit tjänstefel.

Medlem

Det här ser jag fram emot. Man vill ju dock ha det till PC för det lär ju definitivt få stort modsupport, synd att min PC suger och jag prioriterar PS5 just nu

Medlem
Medlem

Lugna ner er lite med hypen. Snacka om att ta stora friheter att hitta på spelmekanik från att ett uttalande att en robot som ska ha en vänlig personlighet.

Det är Bethesda vi pratar om, med Todd Howard i spetsen. De har fortfarande inte visat gameplay eller gjort annat än presenterat videor med designare som klappar sig själva på axeln och säger hur revolutionerande spelet kommer vara.

Ni kan förboka spelet 24 timmar innan de släpps och fortfarande få era obetydliga bonusar, men gör det bara om tredje parter har fått tillgång att spela spelet och publicera det på nätet. Lita inte på Bethesda även om nu Microsoft äger dem. Smuts fläktar (Todd Howard, Pete Hines) är svåra att få bort.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Hur taggad jag än är kommer jag aldrig förhandsboka ett spel.

eld
Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Hur taggad jag än är kommer jag aldrig förhandsboka ett spel.

Finns inte så många anledningar när det är obegränsat digitalt, men den där preloaden dagen före lockar.

eld
Medlem
Skrivet av Maddox:

Det är Bethesda vi pratar om, med Todd Howard i spetsen. De har fortfarande inte visat gameplay eller gjort annat än presenterat videor med designare som klappar sig själva på axeln och säger hur revolutionerande spelet kommer vara.

Jag tror folk utgår från att de fått bra spel non-stop från bethesda's huvudstudio sedan morrowind, då finns det ju ändå en liten grund till hype.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror folk utgår från att de fått bra spel non-stop från bethesda's huvudstudio sedan morrowind, då finns det ju ändå en liten grund till hype.

De tre senaste spelen som de släppt har bara varit en nedåtgående spiral. Fallout 4 (2015) led av den typiska uppsjön av Bethesda buggar. Berättelsen börjar starkt men när alla faktionerna presenterats så rasar den i logik och story. Då ska vi inte glömma mod härvan och försöken att ta betalt för andras moddar heller.

Fallout 76 (2018) var en förolämpning mot alla som ens tittade på det. Det spelet kunde bara klassas en brinnande påse bajs som såldes av ren girighet och Pete Hines går ut och lovar att det kommer aldrig finnas P2W mikrotransaktioner, en månad senare så fanns de där.

The Elder Scrolls: Blades (2019) är ett mobilspel med mikrotransaktioner. Behöver vi ens fundera på varför de gjorde det spelet?

Jag tycker Bethesda har endast gått åt fel håll sedan Skyrim släpptes. De har blivit sämre på att göra en bra story med genomtänkta och intressanta val. Girigheten har absolut kommit fram i rampljuset med mikrotransaktioner, mobilspel, opolerade spelsläpp och den oförlåtliga hinken av skit som var Fallout 76.

Jag tycker också Todd Howard är en lögnare av rang som aldrig kommer ta ansvar för något dåligt han eller studion gör, samma med Pete Hines som sitter och ljuger om mikrotransaktioner när han vet att de är under utveckling och kommer släppas inom kort.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av eld:

Finns inte så många anledningar när det är obegränsat digitalt, men den där preloaden dagen före lockar.

Precis och ville man ha en fysik utgåva med prylar behöver man bara kolla på hur bra det blev med deras senaste collectors edition för att inte stödja dem och preload på riktigt har vi väntat i år på något nytt vem orkar inte stå ut med en dag till hit eller dit?

eld
Medlem
Skrivet av Maddox:

De tre senaste spelen som de släppt har bara varit en nedåtgående spiral. Fallout 4 (2015) led av den typiska uppsjön av Bethesda buggar. Berättelsen börjar starkt men när alla faktionerna presenterats så rasar den i logik och story. Då ska vi inte glömma mod härvan och försöken att ta betalt för andras moddar heller.

Fallout 76 (2018) var en förolämpning mot alla som ens tittade på det. Det spelet kunde bara klassas en brinnande påse bajs som såldes av ren girighet och Pete Hines går ut och lovar att det kommer aldrig finnas P2W mikrotransaktioner, en månad senare så fanns de där.

The Elder Scrolls: Blades (2019) är ett mobilspel med mikrotransaktioner. Behöver vi ens fundera på varför de gjorde det spelet?

Jag tycker Bethesda har endast gått åt fel håll sedan Skyrim släpptes. De har blivit sämre på att göra en bra stort med genomtänkta och intressanta val. Girigheten har absolut kommit fram i rampljuset med mikrotransaktioner, mobilspel, opolerade spelsläpp och den oförlåtliga hinken av skit som var Fallout 76.

Jag tycker också Todd Howard är en lögnare av rang som aldrig kommer ta ansvar för något dåligt han eller studion gör, samma med Pete Hines som sitter och ljuger om mikrotransaktioner när han vet atr de är under utveckling och kommer släppas inom kort.

Nej alltså, på den nivån så är jag rätt delad, det finns en hel del angående microtransactions och har haft rätt starka åsikter om zenimax här på fz, så borde egentligen inte stödja bethesda.

Men i slutändan så är jag nyfiken på vad de jobbat med sedan fallout 4, och jag brukar räkna med vad huvudstudion jobbar med, och inte applicera systestudions fallout76 på det när jag funderar på hur starfield kommer sluta upp.

Skrivet av Sur Apan:

Precis och ville man ha en fysik utgåva med prylar behöver man bara kolla på hur bra det blev med deras senaste collectors edition för att inte stödja dem och preload på riktigt har vi väntat i år på något nytt vem orkar inte stå ut med en dag till hit eller dit?

Yep! för mig personligen handlar det väl mest om hur spelet ser ut när de visar det i sommar.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror folk utgår från att de fått bra spel non-stop från bethesda's huvudstudio sedan morrowind, då finns det ju ändå en liten grund till hype.

Exakt. Oblivion, Skyrim men till viss del även Fallout-spelen hör till mina favoritspel någonsin. Klart man blir hypad.

1
Skriv svar