Days Gone-regissören blir en del av Tomb Raider-studion

Robot
Days Gone-regissören blir en del av Tomb Raider-studion
Medlem

Mycket snack om honom.. Trots att hans karriärspeak verkar vara att regissera ett forgettable och inte spec väl mottaget spel?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Då får man väl höra hans bittra tjat om Tomb Raider när det inte säljer flera miljoner exemplar förrän reorna börjar.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Mycket snack om honom.. Trots att hans karriärspeak verkar vara att regissera ett forgettable och inte spec väl mottaget spel?

Menar du Days gone så blev det bra mottaget av spelare.
Spelet led tyvärr utav buggar i början vilket gav sämre betyg men efter dom fixat det så vart det bra.

Har du inte spelat det så tycker jag du ska göra det, annars missar du ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Menar du Days gone så blev det bra mottaget av spelare.
Spelet led tyvärr utav buggar i början vilket gav sämre betyg men efter dom fixat det så vart det bra.

Har du inte spelat det så tycker jag du ska göra det, annars missar du ett bra spel.

Riktigt bra spel och ett av mina absoluta favoriter till PS4 eran.
Lätt 4/5.

Medlem

Väva samman reboot och core.. Betyder det att implantaten kommer nu då eller?

Jag tyckte första Tomb Raider rebooten var bäst, där kändes hon sårbar, andra var bra, tredje då börjar de bli mer visa hur tuff hon är igen, och i de gamla spelen handlar det ju bara om hur badass hon är, rätt tråkiga.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Menar du Days gone så blev det bra mottaget av spelare.
Spelet led tyvärr utav buggar i början vilket gav sämre betyg men efter dom fixat det så vart det bra.

Har du inte spelat det så tycker jag du ska göra det, annars missar du ett bra spel.

Ser ju så ruggigt generiskt ut... Typ som om man gjorde The Last of Us (vilket redan känns uttjatat, hela den grejjen), fast med en "tuff" biker och tuffigheter.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelade Days Gone på PC och måste säga att jag blev riktigt positivt överraskad. Grymt bra spel. Gillade allt från karaktärerna till combaten. Förhoppningsvis har han spelat de gamla spelen på PS1 och delar övertygelsen om dess storhet

RmK
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ser ju så ruggigt generiskt ut... Typ som om man gjorde The Last of Us (vilket redan känns uttjatat, hela den grejjen), fast med en "tuff" biker och tuffigheter.

Det är för att det är ganska generiskt. Det är inte på något sätt ett dåligt spel men det är inte heller något man inte sett tidigare i andra spel. Jag personligen ger det en 3/5.

Köpte det kraftigt nedsatt och känner ingen ånger för köpet men för nypris hade jag troligtvis blivit lite besviken.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Menar du Days gone så blev det bra mottaget av spelare.
Spelet led tyvärr utav buggar i början vilket gav sämre betyg men efter dom fixat det så vart det bra.

Har du inte spelat det så tycker jag du ska göra det, annars missar du ett bra spel.

Skrivet av Ronzem:

Riktigt bra spel och ett av mina absoluta favoriter till PS4 eran.
Lätt 4/5.

Jag instämmer! Riktigt kul spel. Jag var ganska kass på horderna men hade ändå svinkul med de. Skön känsla i spelet i övrigt också. Hade gärna sett en uppföljare!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag instämmer! Riktigt kul spel. Jag var ganska kass på horderna men hade ändå svinkul med de. Skön känsla i spelet i övrigt också. Hade gärna sett en uppföljare!

Jag hade också gärna sett en uppföljare. Har för mig att mysteriet med vad som orsakade horderna med mutanter började nystas upp i slutet utan att ge ett definitivt svar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av RmK:

Det är för att det är ganska generiskt. Det är inte på något sätt ett dåligt spel men det är inte heller något man inte sett tidigare i andra spel. Jag personligen ger det en 3/5.

Köpte det kraftigt nedsatt och känner ingen ånger för köpet men för nypris hade jag troligtvis blivit lite besviken.

Ja det var min uppfattning av mottagandet overall... Därav att jag undrar varför han tas upp stup i ett som om det var Kojima, Sid Meier, Ken Levine eller nån såndär...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ser ju så ruggigt generiskt ut... Typ som om man gjorde The Last of Us (vilket redan känns uttjatat, hela den grejjen), fast med en "tuff" biker och tuffigheter.

Är inte likt på något sätt förutom 2 riktigt bra spel.
Days gone är en känslosam kärlekshistoria berättat på annorlunda sätt.

Men du verkar redan bestämt dig tyvärr att det är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag hade också gärna sett en uppföljare. Har för mig att mysteriet med vad som orsakade horderna med mutanter började nystas upp i slutet utan att ge ett definitivt svar.

Jaa. Jag vill ju veta mer och speciellt om man såg det hemliga slutet med forskaren (eller vad han nu var?) O'brian. Sett det?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jaa. Jag vill ju veta mer och speciellt om man såg det hemliga slutet med forskaren (eller vad han nu var?) O'brian. Sett det?

Var det av honom som man fick ett gäng med platser man skulle undersöka och som man till sist träffade utan sin mask på?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ja det var min uppfattning av mottagandet overall... Därav att jag undrar varför han tas upp stup i ett som om det var Kojima, Sid Meier, Ken Levine eller nån såndär...

Kojima m.fl. brukar väl tas upp som någon form av genier eller nytänkande spelskapare medan Ross brukar omskrivas som bitter över att Days Gone inte får lika mycket uppmärksamhet som andra spel. Så jag förstår inte riktigt kopplingen där.

Angående spelet skulle jag säga att det överlag är ett bra open world spel där mycket av tiden går åt till att glida runt på hojen, utforska byggnader och tunnlar och försöka undvika horder av fiender som ibland strövar omkring i världen. Men precis som alla andra spel passar det ju inte alla. Jag har haft mycket roligare i Days Gone än Death Stranding och jag gissar att många tycker att jag är dum inne i huvudet som tycker så


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kojima m.fl. brukar väl tas upp som någon form av genier eller nytänkande spelskapare medan Ross brukar omskrivas som bitter över att Days Gone inte får lika mycket uppmärksamhet som andra spel. Så jag förstår inte riktigt kopplingen där.

Kopplingen?

Poängen var ju att det var stor skillnad emellan dom och den här Ross... Och att det känns legitimt att skriva om Kojima osv även om det kanske inte är några stora nyheter.. Medans Ross not so much.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Men du verkar redan bestämt dig tyvärr att det är ett dåligt spel.

Yes


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kopplingen?

Poängen var ju att det var stor skillnad emellan dom och den här Ross... Och att det känns legitimt att skriva om Kojima osv även om det kanske inte är några stora nyheter.. Medans Ross not so much.

Jag håller med dig. Han är ju lite av ett skämt vid det här laget. Men ska man då sluta skriva om alla mindre kända personer inom spelindustrin som beter sig som en röv? Eller bara Ross?
Själv tycker jag det är mer underhållande med lite drama än vad Kojima gör härnäst.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ja det var min uppfattning av mottagandet overall... Därav att jag undrar varför han tas upp stup i ett som om det var Kojima, Sid Meier, Ken Levine eller nån såndär...

Har det verkligen varit så mycket snack om den mannen? Jag följer med rätt så bra när det gäller spelnyheter men namnet i sig är inte alls känt för mig. Kollar du t.ex. på Google News har det inte alls varit mycket skrivet om honom.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Var det av honom som man fick ett gäng med platser man skulle undersöka och som man till sist träffade utan sin mask på?

Precis. Det var han.

Medlem

Days gone är ett av mina top 5 spel, bara älskar det på många sätt. Testade lite på PS5an för att se hur det var med 60fps och kunde knappt sluta spela, men var tvungen för att jag hade just köpt nya Ratchet. Har man PS5a så bara måste man spela det.

En annan intressant sak är att på tuben så kryllar det av Days Gone klipp med över miljonen visningar, skulle youtube ranka spel efter visningar så skulle Days gone hamna väldigt högt upp på en sådan lista tillsammans med Ghost of Tsushima som även det är ett extremt bra spel och kanske bästa spel på 2000 talet när det gäller stridskontroll och känsla i fighter.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Väva samman reboot och core.. Betyder det att implantaten kommer nu då eller?

Jag tyckte första Tomb Raider rebooten var bäst, där kändes hon sårbar, andra var bra, tredje då börjar de bli mer visa hur tuff hon är igen, och i de gamla spelen handlar det ju bara om hur badass hon är, rätt tråkiga.

Kan ju ha och göra med att spelen utspelar sig som en tv-serie där karaktären, över tid, utvecklas och blir starkare. Första spelet var hennes första "riktiga" äventyr egentligen.. och genom att ta lärdom så blir hon "kraftigare och smartare". Det sista spelet var ju mycket stealth om man så ville det.

1
Skriv svar