Nytt Ghost Recon under utveckling

Robot
Nytt Ghost Recon under utveckling

Och kritiserade Frontline ska tydligen startas om.

#Ubisoft, #breakpoint, #ghost-recon, #over


Inaktiv

Realism och taktik nu då tack, som Ghost Recon (2001)!

Skrivet av anon_79617:

Realism och taktik nu då tack, som Ghost Recon (2001)!

Ungdomarna fattar inte ett spel om det inte är fast-paced shooter med tävlingsinslag.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Realism och taktik nu då tack, som Ghost Recon (2001)!

lol


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

TOM CLANCYS GHOST RECON-DODGEBALL


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Realism och taktik nu då tack, som Ghost Recon (2001)!

tja, hoppet är ju det sista som överger människan.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

Ungdomarna fattar inte ett spel om det inte är fast-paced shooter med tävlingsinslag.

Tala för dig själv. Jag är ung och förstår.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Alltså Frontline... Måste vi ha fler Battle Royal spel? Börjar blir lite trött på att alla spelutvecklare skall hoppa på tåget som redan gått. Är det inte bra som det är, ett trevligt spel som kan avnjutas i co-op med några vänner.. Låt det vara så fortsätt med det ni är bra på


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Skrivet av SgtBlack:

Alltså Frontline... Måste vi ha fler Battle Royal spel? Börjar blir lite trött på att alla spelutvecklare skall hoppa på tåget som redan gått. Är det inte bra som det är, ett trevligt spel som kan avnjutas i co-op med några vänner.. Låt det vara så fortsätt med det ni är bra på

Mutar Betalar du bara rätt streamare så har du direkt en hit på handen oavsett om du hoppar på längst bak i tåget.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Ghost Recon: Fast & Furious. Denna gången handlar det om familj.

Skämt åsido. Hade velat se ett nytt spel med Wildlands som utgångspunkt. Större, mer varierat, bättre fordonskontroll, etc. Jag vet samtidigt att jag kommer bli besviken över vad jag vill ha – och vad jag kommer att få.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag hade inget emot Advanced Warfighter när det släpptes till 360-eran. Det var en lagom blandning av arkad och realism. Något i den stilen skulle jag inte tacka nej till!

Medlem

Hade verkligen velat ha ett Wildlands-aktigt spel fast med mer realism i stil med de äldre spelen och mindre framtidstjafs. Detta kommer ju såklart inte hända men ändå.

Skribent
Skrivet av Jozo:

Jag hade inget emot Advanced Warfighter när det släpptes till 360-eran. Det var en lagom blandning av arkad och realism. Något i den stilen skulle jag inte tacka nej till!

Jag skulle kunna tänka mig Advanced Warfighter med lite öppnare banor så man får forma sin egen taktik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Realism och taktik nu då tack, som Ghost Recon (2001)!

Ja tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte en Call of Duty-klon tack


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade inget emot Advanced Warfighter när det släpptes till 360-eran. Det var en lagom blandning av arkad och realism. Något i den stilen skulle jag inte tacka nej till!

JA! Det var ett bra spel!

Medlem

Gillade future solider skarpt.. så gärna ett nytt spel i semi open world.. fast varje bana är lite större och mer taktiskt.

Medlem

Vad som behövs:
Mycket bättre AI både hos fienden och dina egna kamrater. (I Wildlands så kan dina kamrater springa rakt mot en fiende utan reaktion)
En realistisk berättelse utan enorma robotar. Gärna med mycket politiska inslag. (Kanske att NATO faktiskt invaderar ett land för att stoppa någon hemsk diktator och GR är bakom fiendens linje och gör sitt arbete).
Gunsmith men som vågar leka lite med bra och dåliga komponenter så allt inte är mellanmjölk.
Att saker har vikt så du inte kan röra dig snabbt om du springer omkring med ett tungt maskingevär och .50 cal prickskyttegevär.
Bättre fordonskontroll, den är skrattretande dålig både i Wildlands och Breakpoint.
Första person valbart.

Vad spelet inte behöver:
Sikta på lägsta gemensamma nämnare när det kommer till spelare. Man kommer aldrig kunna göra ett spel till som passar alla så bara sluta med det.
Mikrotransaktioner.
En bedrövlig multiplayer som byggts med kritor, papper och klister.
Obetydlig RPG mekanik med utrustning som har samma stats men olika gear level.

Vad vi kommer få:
Mikrotransaktioner
En idiotisk berättelse som inte ens Netflix skulle göra en serie av.
Någon vars hela personlighet är bryta köns stereotyper.
En bedrövlig multiplayer som byggts med kritor, papper och klister.
Multiplayer/Coop kod som sätter din NAT typ som "Strict" och vägrar låta dig spela med vänner.
Nämnde jag mikrotransaktioner?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Till skillnad från många andra tycker jag gamla Ghost Recon inte var speciellt kul att spela. Tycker inte Ubisoft ska gå tillbaka till den typen av spel.

Breakpoint fick mycket skit, men jag spelade igenom hela efter att ha köpt det billigt långt efter releasen. Så min upplevelse var när de patchat bort buggarna. Riktigt kul tycker jag det var, tror jag lade runt 100 timmar på spelet. Det är betydligt mer än AC Valhalla., som jag aldrig orkat spela igenom (snacka om utdragen kampanj).

Men de behöver göra mer engagerande AI, mer variation på random encounters och svårare encounters. Det som saknades var den där sköna känslan i Division 2 när spelet utmanar eller överraskar en genom att det händer oväntade saker i den öppna världen.

Avstängd
Skrivet av Mike Stranéus:

Ghost Recon: Fast & Furious. Denna gången handlar det om familj.

Skämt åsido. Hade velat se ett nytt spel med Wildlands som utgångspunkt. Större, mer varierat, bättre fordonskontroll, etc. Jag vet samtidigt att jag kommer bli besviken över vad jag vill ha – och vad jag kommer att få.

Stopp och belägg- GRWL var förvisso bra, men fordonskontrollen var verkligen värdelös

Medlem
Skrivet av General White:

Stopp och belägg- GRWL var förvisso bra, men fordonskontrollen var verkligen värdelös

Jag tror han menar att han vill ha Wildlands men bättre vilket inkluderar fordonskontroll.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ungdomarna fattar inte ett spel om det inte är fast-paced shooter med tävlingsinslag.

Är det drf arena shooters är så populärt?

Medlem
Skrivet av Maddox:

Vad som behövs:
Mycket bättre AI både hos fienden och dina egna kamrater. (I Wildlands så kan dina kamrater springa rakt mot en fiende utan reaktion)
En realistisk berättelse utan enorma robotar. Gärna med mycket politiska inslag. (Kanske att NATO faktiskt invaderar ett land för att stoppa någon hemsk diktator och GR är bakom fiendens linje och gör sitt arbete).
Gunsmith men som vågar leka lite med bra och dåliga komponenter så allt inte är mellanmjölk.
Att saker har vikt så du inte kan röra dig snabbt om du springer omkring med ett tungt maskingevär och .50 cal prickskyttegevär.
Bättre fordonskontroll, den är skrattretande dålig både i Wildlands och Breakpoint.
Första person valbart.

Vad spelet inte behöver:
Sikta på lägsta gemensamma nämnare när det kommer till spelare. Man kommer aldrig kunna göra ett spel till som passar alla så bara sluta med det.
Mikrotransaktioner.
En bedrövlig multiplayer som byggts med kritor, papper och klister.
Obetydlig RPG mekanik med utrustning som har samma stats men olika gear level.

Vad vi kommer få:
Mikrotransaktioner
En idiotisk berättelse som inte ens Netflix skulle göra en serie av.
QNågon vars hela personlighet är bryta köns stereotyper.
En bedrövlig multiplayer som byggts med kritor, papper och klister.
Multiplayer/Coop kod som sätter din NAT typ som "Strict" och vägrar låta dig spela med vänner.
Nämnde jag mikrotransaktioner?

Har du provat ground branch, det är någon gammal rs och gr gubbe som utvecklar det

Medlem

Det har bara gått utför sedan GRAW.

Skribent
Skrivet av General White:

Stopp och belägg- GRWL var förvisso bra, men fordonskontrollen var verkligen värdelös

Du kan vara stopp och belägg. Jag håller med dig ju. Wildlands var skitkul. Men det var verkligen en horribel upplevelse att försöka att ratta fordonen på ett vettigt sätt. Vilket inte ändrades till stinkfesten som var Breakpoint.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd
Skrivet av Mike Stranéus:

Du kan vara stopp och belägg. Jag håller med dig ju. Wildlands var skitkul. Men det var verkligen en horribel upplevelse att försöka att ratta fordonen på ett vettigt sätt. Vilket inte ändrades till stinkfesten som var Breakpoint.

Då missförstod jag dig, ja även helikoptrarna hade fördröjning när man flög och sköt missiler, kändes som om man lirade online med typ 500 ping. Fordonen var inte deras starka sida.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ungdomarna fattar inte ett spel om det inte är fast-paced shooter med tävlingsinslag.

Vet att du är sarkastisk.

Det intressanta är att Fromsoftware och Elden Ring i stort sett bevisat att man kan behålla en formel som inte följer strömmen och fortfarande lyckas bra på både kritikerfronten och kommersiellt. Upplever att marknaden för extremt arkadiga spel är mättad och att många är ute efter något mer realistiskt shooters. Exempel på det är försäljningssiffrorna för BF2042. (Vi vet dock hur det slutade.)

Skribent
Skrivet av General White:

Då missförstod jag dig, ja även helikoptrarna hade fördröjning när man flög och sköt missiler, kändes som om man lirade online med typ 500 ping. Fordonen var inte deras starka sida.

Verkligen inte. Och där måste man ju undra lite över kvalitetskontrollen. Spontant känns det som alla som spelat det tycker att det fungerar dåligt.

Var det verkligen ingen som sträckte upp handen under utvecklingen och sa något, eller körde de bara på och sa: fuck it. Det suger. Men folk får leva med det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av employed:

Vet att du är sarkastisk.

Det intressanta är att Fromsoftware och Elden Ring i stort sett bevisat att man kan behålla en formel som inte följer strömmen och fortfarande lyckas bra på både kritikerfronten och kommersiellt. Upplever att marknaden för extremt arkadiga spel är mättad och att många är ute efter något mer realistiskt shooters. Exempel på det är försäljningssiffrorna för BF2042. (Vi vet dock hur det slutade.)

Hade inte kallat 2042 för en ”extremt arkadig shooter”. Den äran har ju arena shooters som t.ex. Quake. 2042 brast på många andra punkter som gjorde att det floppade.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har du provat ground branch, det är någon gammal rs och gr gubbe som utvecklar det

Jag kollar lite på Ground Branch, Zero Hour och Ready or Not. Problemet jag ser med samtliga dock är väl de grafiskt ser redan ganska daterade ut och att alla tre är fortfarande i early access. Jag tycker också om någon form av berättelse men vad jag vet än så länge är bara gå hit och stoppa alla elakingar på varje karta. (Har bara spelat Zero Hour men vad jag sett än så länge).


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

12
Skriv svar