Supersnyggt grafikdemo inspelat på en Xbox Series X

Robot
Supersnyggt grafikdemo inspelat på en Xbox Series X

Nya Unreal-motorn verkar göra realtidsrenderingsunderverk på konsolen.

#demo, #unreal-engine-5, #xbox-series-x


Medlem

Längtar efter att få lägga vantarna på första spelet utvecklat i UE5 på min konsol.

NuZ
Testpilot

Snyggt! Ska bli spännande vad de kan göra med motorn


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Längtar efter att få lägga vantarna på första spelet utvecklat i UE5 på min konsol.

Ja jag vill se vad spelskapare kan åstadkomma med UE5 om dom bara utvecklar till senaste konsolerna och high end datorer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

2023 och framåt kommer vara mycket spännande då utvecklare har rätt & fungerande verktyg och kan vinka adjö till förra generationen.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Gnällkuk

Ruggigt imponerande! Musikvalet kändes dock... tveksamt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser väldigt lovande ut, framtiden kommer bli bra!

Medlem

Ser riktigt fint ut, helt klart. Minns att jag köpte diskussionerna om hur hastigheterna på PS5:an gjorde det möjligt med Nanite-tekniken att fungera. Handflatan mot pannbenet.

I vilket fall så verkar det bli allt mindre relevant med vilken maskin man köper för att spelen ska kunna se bra ut. Blir nästa den första generaitonen där diskussionen om vilken konsol som klarar vad den mest irrelevanta? Eller kommer allting att handla om fysik, AI och animationer? Det lär ju bli fotorealistiskt även i rörelse inom 1-2 generationer från denna med undantag för vissa simulerade vätskor och liknande. Kanske. DLM:s gör så sjukt snabba och stora framsteg att jag har svårt att föreställa mig hur snabbt utvecklingen kommer gå för dataspel. <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tänk om det kunde släppas ett nytt Unreal singelplayer spel också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om det kunde släppas ett nytt Unreal singelplayer spel också.

Jaaaaa!! Tänk om!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Längtar efter att få lägga vantarna på första spelet utvecklat i UE5 på min konsol.

Fortnite? 😅

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fortnite? 😅

Haha tänkte mer på något AAA-spel som verkligen nyttjar grafiken till max.

Medlem

Imponerande! Men det är verkligen hög tid att de slutar ta hänsyn till PS4/Xbone nu och utveklar skarpt för nuvarande generation.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om det kunde släppas ett nytt Unreal singelplayer spel också.

Remake av första Unreal (och 2?)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rydell1986:

Längtar efter att få lägga vantarna på första spelet utvecklat i UE5 på min konsol.

Samma här. Många Xbox studios utvecklar spel i UE5 redan, frågan är vad som kommer först.

  • Ninja Theory

  • The Initiative

  • Rare

  • The Coalition

  • Obsidian

  • Undead Labs

  • InXile

  • Double Fine

Skrivet av Gertzy:

Imponerande! Men det är verkligen hög tid att de slutar ta hänsyn till PS4/Xbone nu och utveklar skarpt för nuvarande generation.

Tror inte Xbox utvecklar några spel för gammelkonsolerna längre, Halo Infinite bör ha varit det sista cross-gen.


signatur

Jump in.

När spelen börjar se ut så där är det väl tillbaka till 30 fps för konsolerna?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

När spelen börjar se ut då där är det väl tillbaka till 30 fps för konsolerna?

Troligtvis blir det så. Men de nya konsolerna har varit ute i snart två år och utvecklingen går framåt. Möjligtvis kan vettiga uppskalningstekniker göra lite skillnad.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

När spelen börjar se ut så där är det väl tillbaka till 30 fps för konsolerna?

Känns som alla som spelat next-gen föredrar FPS före Resolution . Så jag hoppas att utvecklarna ger oss valet att spela i 60 FPS även längre in i generationen.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Haha tänkte mer på något AAA-spel som verkligen nyttjar grafiken till max.

Matrix


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ser riktigt fint ut, helt klart. Minns att jag köpte diskussionerna om hur hastigheterna på PS5:an gjorde det möjligt med Nanite-tekniken att fungera. Handflatan mot pannbenet.

I vilket fall så verkar det bli allt mindre relevant med vilken maskin man köper för att spelen ska kunna se bra ut. Blir nästa den första generaitonen där diskussionen om vilken konsol som klarar vad den mest irrelevanta? Eller kommer allting att handla om fysik, AI och animationer? Det lär ju bli fotorealistiskt även i rörelse inom 1-2 generationer från denna med undantag för vissa simulerade vätskor och liknande. Kanske. DLM:s gör så sjukt snabba och stora framsteg att jag har svårt att föreställa mig hur snabbt utvecklingen kommer gå för dataspel. <.<

DLM??


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag vet inte hur många fps Matrix demot gick i, men det var på tok för lågt.
Nuvarande konsolerna var bra till att ta förra generationens spel till 60fps.
Denna grafik verkar vara för nextgen och PC för att få något flyt på det.

Medlem

Trevligt med filmer som laddas upp i 4k.. men.. undrar vilken upplösning det renderades i? Såg skapligt uppskalat ut.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Eller kommer allting att handla om fysik, AI och animationer?

^Detta kommer bli en viktigare samtalspunkt. Kvalitén med det höga antalet polygoner gör att att vi får samma detaljrikedom som en kamera. Det innebär att spel har kommit till ruta 1 i filmvärlden; man äger en kamera. Nu krävs det talang och väl insatta regissörer, skådespelare och manusförfattare för att fånga ett mästerverk. Talang har alltid varit ett krav för mästerverk, men detaljrika spel har oftast varit synonym med talangfull personal. När verktygen blir mer tillgängliga så kommer diskussionen att separera sig mer in på animationer, motion capture, scenövergångar till gameplay, AI, fysik o.s.v.
Det är en mycket ljus framtid för spel nu när verktygen blir mer tillgängliga.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Deep Learning Machines, föredrar faktiskt det uttrycket framför AI då AI för mig innebär att vi anser att det finns en självmedveten och självbevarande aspeketer i en artificiellt skapad varelse. DLM är vad vi har idag, sen kan man snacka sig sönder om vart man drar gränsen och så vidare men enligt mig har vi inte landat i AI än... blir att man använder uttrycket ibland ändå men blivit mer bekväm med DLM och det känns mer beskrivande så... :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kommer ihåg, i tidernas begynnelse, narrativet att det endast skulle kunna drivas på en PS5a. Vi har kommit långt ifrån det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kommer ihåg, i tidernas begynnelse, narrativet att det endast skulle kunna drivas på en PS5a. Vi har kommit långt ifrån det.

Var ju så sjukt uppenbar marketing från Sonys sida.

Medlem
Skrivet av loerk:

Var ju så sjukt uppenbar marketing från Sonys sida.

*tittar ner i marken i skam*

Nä, men jag ser fortfarande fram emot vad Sony lyckas göra med sin SSD. Att tro de skulle investera i en top-end SSD utan verklig anledning är ju också ganska verklighetsfrånvänt.

Samtidigt har vi ju DLM:s som gör det lättare och lättare att pusha tekniska möjligheter utanför gränserna man trodde var möjliga. Det ser spännande ut framåt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

*tittar ner i marken i skam*

Nä, men jag ser fortfarande fram emot vad Sony lyckas göra med sin SSD. Att tro de skulle investera i en top-end SSD utan verklig anledning är ju också ganska verklighetsfrånvänt.

Samtidigt har vi ju DLM:s som gör det lättare och lättare att pusha tekniska möjligheter utanför gränserna man trodde var möjliga. Det ser spännande ut framåt.

Lyckligtvis sitter det en kompetent SSD-lösning i krysslådorna också med stöd för liknande acceleration som i PS5. Kombinerat med att Direct Storage på PC blir tillgängligt så kommer även lagringsbiten vara så pass bra på de flesta plattformar så utvecklare inte behöver bry sig om vad de utvecklar mot sett till plattformarnas kapacitet.

Typ att ett spel som Ratchet and Clank nog hade fungerat på alla plattformar och att utvecklare inte behöver begränsa sin vision baserat på begränsningar i lagring på en specifik plattform.

Vilket bara är positivt!

Medlem
Skrivet av Novdid:

Lyckligtvis sitter det en kompetent SSD-lösning i krysslådorna också med stöd för liknande acceleration som i PS5. Kombinerat med att Direct Storage på PC blir tillgängligt så kommer även lagringsbiten vara så pass bra på de flesta plattformar så utvecklare inte behöver bry sig om vad de utvecklar mot sett till plattformarnas kapacitet.

Typ att ett spel som Ratchet and Clank nog hade fungerat på alla plattformar och att utvecklare inte behöver begränsa sin vision baserat på begränsningar i lagring på en specifik plattform.

Vilket bara är positivt!

Nej, det finns verkliga skillnader i SSD-hastigheterna mellan konsolerna. Vi behöver ju inte ljuga rätt upp-och-ner här för skojs skull när Digital Foundry och liknande redan förklarat skillnaderna. Jag ser fram emot hur de två konsolerna skiljer sig ifrån varandra och är glad att de inte är kopior av varandra. Jag tycker det är mer intressant med en betydligt snabbare SSD men ser ändå fram emot när Microsoft lyckas tänja på sin grafiska kapacitet bättre än Sony kan med PS5.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Har nuförtiden lite svårt för att bli imponerad. Speciellt när förra generationens konsoler kunde pressa fram titlar som är såhär snygga. (FF7R.) 😎

12
Skriv svar