Returnal vann Årets spel på Bafta-galan

Robot
Returnal vann Årets spel på Bafta-galan

Och spel som It Takes Two, Inscryption och Forza Horizon 5 fick också priser.

#Bafta, #Returnal, #nyhetstips


Medlem

Svenska TOEM vann också för bästa debut!

Medlem

Har varit sugen på Returnal ett tag men får tugga klart Horizon först. Det verkar vara riktigt bra iaf. Kul med nya ips som slår rätt.

Medlem

Inte värt det priset.. Överskattat spel..

Medlem

Grattis till dem!

Medlem

Kul för Housemarque som levt en ganska anonym tillvaro att få vinna en hel del tunga priser med Returnal!

Galan:

Medlem

Jag måste nog säga att jag blev besviken på Returnal. Hela grejen att man skall bli starkare för varje gång man dör har i min mening, gjorts på ett dåligt sätt i spelet. Man kommer typ ingen vart i ”styrka” känns det som.

Jag kanske är oldschool, men jag hade gärna sett att efter varje gång man dog fick talent points eller xp som man kunde lägga på tex mer skada, mer liv osv osv.

Skall erkänna att jag inte spelat så värst mycket, har kommit till första bossen å ungefär där kom livet emellan.

Medlem

Verkar vara ett spel som man antingen älskar eller inte kommer förbi första bossen på. Fasen vad jag har plöjt Returnal - helt klart värt sina utmärkelser!

Medlem
Skrivet av Divion:

Jag måste nog säga att jag blev besviken på Returnal. Hela grejen att man skall bli starkare för varje gång man dör har i min mening, gjorts på ett dåligt sätt i spelet. Man kommer typ ingen vart i ”styrka” känns det som.

Jag kanske är oldschool, men jag hade gärna sett att efter varje gång man dog fick talent points eller xp som man kunde lägga på tex mer skada, mer liv osv osv.

Skall erkänna att jag inte spelat så värst mycket, har kommit till första bossen å ungefär där kom livet emellan.

Utvecklingen som sker är ju mycket i att du låser upp perks på vapnen. I början är de ju kass, men blir efter ett tag rätt OP. Jag dog 10 första rundorna på värld 1, sen dog jag inte en ändå gång till.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Välförtjänt, riktigt bra spel.

Dex
Medlem

Har velat testa det länge, men nu tänker jag vänta till sommaren då det kommer ingå i PS+ mellanklass tier som jag ändå hade tänkt prenumerera på så ser fram emot att testa det då

Medlem

Har köpt det sen innan, la par timmar på det men inte satt mig in i hur jag bör spela och om nån hjälp kommer kring behålla vapen eller perks osv. Får väl läsa nån bra guide så suget kommer tillbaka.

Medlem

Har varit sugen, men har varit lite väl dyrt, samt andra bra spel som kommit i mellan. Men kanske något som släpps med Sonys nya Gamepass svar?

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Har varit sugen, men har varit lite väl dyrt, samt andra bra spel som kommit i mellan. Men kanske något som släpps med Sonys nya Gamepass svar?

Jag beställde det precis ifrån Proshop, 449kr. Annars finns det på PlaystationPlus Extra i sommar (när det kommer till Sverige)

Medlem

2021 var ett svagt spelår. Returnal en av få ljusglimtar. En annan var RE Village.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag beställde det precis ifrån Proshop, 449kr. Annars finns det på PlaystationPlus Extra i sommar (när det kommer till Sverige)

Tack! Då väntar jag nog tills juni

Medlem

Grymt bra spel, men det hade kunnat fått vara lite längre och lite svårare. Ett par biomes till och mer bullet hell utanför bossarna hade suttit fint. Tycker att spel som Enter the Gungeon och Hades gör ett mycket bättre jobb med att hålla kvar spelaren efter att man har klarat sista bossen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Margy:

Kul för Housemarque som levt en ganska anonym tillvaro att få vinna en hel del tunga priser med Returnal!

Galan:

https://www.youtube.com/watch?v=lOezF7i4mB0

Vilken freakshow.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar