Diskutera - De mest överskattade spelen

Robot
Diskutera - De mest överskattade spelen

Spel du inte kan förstår varför alla andra älskar.

#diskutera


Medlem

The witcher.

Förlåt.

Medlem

Denna tråd är som gjord för att skapa sura argumentationer. Men här kommer mitt bidrag: Zelda Breath of the wild. Förstår inte alls storheten i detta. Vill minnas att det släpptes ungefär samtidigt som Horizon: Zero Dawn och folk diskuterade vilket av dessa som var bättre. En helt obegriplig diskussion i mina ögon.

Inaktiv

Witcher 3. Kass combat, kassa skådespelare. Det enda det hade, var bra grafik.

Medlem

Elden Ring, Zelda: Ocarina of Time eller hela Halo-serien är alla bra kandidater. Elden Ring vinner nog.

Medlem

Death Stranding som artikel bild? Come on, skulle hellre kalla det underskattat istället, med all kritik den fick från folk.

Medlem

PGA Tour 2021

Medlem

Last of Us, Uncharted, Shadow of the Colossus, Horizon Zero Dawn, God of War


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

jag vet inte exakt vad jag ska kalla dem men låt oss säga "checkbox open world" spel. Alltså alla open world där man får en nonstop påse av olika små färgglada duttar kastade på kartan. Hämta X, samla Y, befria Z osv. Jag klarar inte av dem. Dessa utvecklare tror att bara för att man har 500 missions så har man ett köttigt spel. Men ofta är sanningen att de endast har 4 olika missions som repeterar om och om igen. Spel som hör hemma i denna kategori är Assasins creed och Far cry (duh), men även Spider man, Ghost of Thushima, Dying light och Zero dawn. De senare spelen jag nämnde hade förvisso en bättre story men de hade helt klart mått mycket bättre av att minska ner allt lull runtom.

Spel som Elden ring, Zelda, Valheim och Witcher maskerar utforskningen mycket bättre. Antingen via sitt gameplay (alltså att världen är en del av spelandet) eller med ren story.

Hursom, dessa checkbox open world är för mig en gåta. Ser jag att ett spel är åt det hållet så är det automatiskt ett avdrag i poängen. Kanske två om det är väldigt illa.

Medlem

Modern Warfare 2019 ( Speciellt deras spelmotor)


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det mesta från From Software. Just nu speciellt Elden Ring.

(detta betyder inte att det är dåliga spel)

Redaktör
Skrivet av ThatGreek:

Denna tråd är som gjord för att skapa sura argumentationer. Men här kommer mitt bidrag: Zelda Breath of the wild. Förstår inte alls storheten i detta. Vill minnas att det släpptes ungefär samtidigt som Horizon: Zero Dawn och folk diskuterade vilket av dessa som var bättre. En helt obegriplig diskussion i mina ögon.

Jo, finns alltid risk för det. Samtidigt måste man få säga vad man tycker, och låta andra göra detsamma.

Själv har jag ohyggligt svårt att uppskatta God of War. Oerhört snyggt, men den fightingen är verkligen inte min grej.


signatur
Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Denna tråd är som gjord för att skapa sura argumentationer. Men här kommer mitt bidrag: Zelda Breath of the wild. Förstår inte alls storheten i detta. Vill minnas att det släpptes ungefär samtidigt som Horizon: Zero Dawn och folk diskuterade vilket av dessa som var bättre. En helt obegriplig diskussion i mina ögon.

dEt äR jU ZeLdA

Vissa spel "måste" man älska.

Rent spontant säger jag nog RDR2 som det mest överskattade. Visst, det är sjukt välgjort, men överlag fruktansvärt trist och segt att spela. Kontrollen får en att vilja skrika i frustration. Likadant med GTA-spelen som jag inte heller ser storheten med riktigt.

#edgy

Redaktör
Skrivet av B-itta:

Death Stranding som artikel bild? Come on, skulle hellre kalla det underskattat istället, med all kritik den fick från folk.

Det är väl lite både och där, både tokhyllat och utskällt.


signatur
Medlem

Egentligen inget eftersom allt är subjektivt. Men några spel som många älskar men jag själv provat och tröttnade på snabbt är:

GtaV
Zelda BotW
Forza horizon 4
Skyrim

Bubblare: God of War, som är ett bra spel men långt ifrån sonys bästa.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Death Stranding som artikel bild? Come on, skulle hellre kalla det underskattat istället, med all kritik den fick från folk.

Haha håller med!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Last of Us, Uncharted, Shadow of the Colossus, Horizon Zero Dawn, God of War

Last of us ok, där kan jag hålla med, men resten? Är du galen? 🤣😃


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Halo-serien. Köpte Master Chief-edition och körde Coop, men atsingen vad enkelspårigt det var och tråkig combat på det.

It's not a lake, it's an ocean

Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ett bra spel, men tokhyllat till en nivå som jag inte riktigt kan begripa.

God of War - till viss del. Jag gillar delar av det. Miljöerna är fantastiska, berättelsen intressant, karaktärerna likaså. Men jag har svårt med striderna, som känns kompromisslösa och enformiga.

Red Dead Redemption 2 - ett tekniskt mästerverk och väldigt imponerande. Jag har till och med skrivit en kort hyllningstext. Det är lätt att bli bländad av det yttre, men RDR2 är inte alls särskilt kul att spela.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det finns så många spel som är sjukt överskattade. Red Dead Redemption 2, Gears-serien, Zelda: Breath of the wild och Twillight Princess,, Minecraft, Grim Fandango, Cuphead, Mass Effect-serien m.fl.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Denna tråd är som gjord för att skapa sura argumentationer. Men här kommer mitt bidrag: Zelda Breath of the wild. Förstår inte alls storheten i detta. Vill minnas att det släpptes ungefär samtidigt som Horizon: Zero Dawn och folk diskuterade vilket av dessa som var bättre. En helt obegriplig diskussion i mina ögon.

Måste tacka dig för att jag inte är ensam med att tycka att Zelda: BoTW är överskattat!

Spelade en bra bit innan jag la ner spelet, fann det både rätt tråkigt och oinspirerande. Hypen kan ha gjort en hel del för att göra det till ett spel som det i mina ögon det inte alls kunde leva upp till.

Men sen så finner jag även Horizo: Zero Dawn rätt mediokert. Men bättre än Breath of the wild eftersom jag åtminstone avslutade det förstnämnda.

Några andra spel jag tänker på:

God of War var ett bra spel. Jag hade kul med det men det är inget GOTY eller 10 av 10 spel för egen del.

GTA V var även ett spel som jag kände ett stort "meeh" för. Spelade igenom huvudstoryn en gång utan att starta upp det igen.

Sen kan jag nämna ett spel som jag hade tänkt försöka ge ett nytt försök någon gång och det är: Nier: Automata. Tappade lusten att spela det ett par timmar in i en av dem öppna områdena. Men det kanske blir bättre längre fram.

Medlem

Tråden handlar alltså om spel man själv testat, men inte förstått storheten i?

Forza Horizon 5 är det senaste för min del, som jag tröttnade på relativt snabbt. Är dock inte en person som gillar bilspel, så är väl främst därav jag inte förstått dess eventuella storhet.

Misstänker för övrigt att vissa i tråden nämner spel de aldrig testat, vilket så klart är lite trist, för man får aldrig hela upplevelsen genom att enbart vara åskådare (ex. via streams).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Fifa.
Ah well, vi kan väl runda av det till samtliga EA titlar.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

The witcher.

Förlåt.

Jag håller faktiskt med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vet att spel-serien är älskad av många och det här är inte för att få folk att bli arga men jag kan verkligen inte förstå hur folk gillar Halo spelen.

Jag har testat alla förutom näst nyaste (halo 5?) så jag har verkligen gett det många chanser och försökt se vad folk tycker är så kul. Mitt absolut största problem är bandesigen, så galet tråkig design som är upprepande,kalt och livlöst. Storyn är för mig tråkig, storyn är säkert jättebra om man läser alla böcker och sånt men spelen har aldrig fått mig att bry mig om storyn.

Senaste Halo spelet är det enda jag faktiskt tycker är ett bra spel. Open world är hur bra som helst som ger en friheten att tackla baser och områden hur man vill. När man kommer in till dom stängda områden (större baser) då är vi tillbaka till en tråkiga och livlösa designen och längtar alltid efter att få komma ut igen. Samma sak är med storyn, tråkig och bryr mig inte alls om den men resten av spelet är kul så det kan jag leva med.

Medlem

Alla hipsters gick ju igång rätt hårt på Ico när det begav sig. Amerikanarnas kärlek till Halo och Halo 2 som de bästa FPS-spelen någonsin(både SP och MP) är också svår att förstå.

Har även svårt att ta till mig Dark souls 2, 3 och Bloodbourne (inte testat elden ring). spelade igenom demon souls och dark souls, de andra kändes ju som exakt samma grej, inget nytt, men vafan vet jag. Jag är för gammal.

Medlem

Red Dead 2, Witcher 3...

Medlem
Skrivet av wololo:

Alla hipsters gick ju igång rätt hårt på Ico när det begav sig. Amerikanarnas kärlek till Halo och Halo 2 som de bästa FPS-spelen någonsin(både SP och MP) är också svår att förstå.

Har även svårt att ta till mig Dark souls 2, 3 och Bloodbourne (inte testat elden ring). spelade igenom demon souls och dark souls, de andra kändes ju som exakt samma grej, inget nytt, men vafan vet jag. Jag är för gammal.

Spelade demon souls till lvl 999, testade dark souls 1,2,3 fastnade inte.
Elden ring däremot, hade hänt tillräckligt för att kännas fräscht.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Last of us ok, där kan jag hålla med, men resten? Är du galen? 🤣😃

Jag tycker tvärtom! Last of Us är på min top 10 lista över dem bästa spelen som har gjorts. Men dem övriga spelen på listan var inte så mycket att hänga i granen. Intressant att folk tycker så olika

Kom på ett till spel: Skyrim! Herregud vad besviken jag var när det kom ut i november 2011. Nu i efterhand så är det ändå ett helt okej lir, men jag längtar fortfarande efter en sann uppföljare till Morrowind.

Medlem

Witcher 3. Helt ospelbart 🤢


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skriv svar