Remedy utannonserar remakes av Max Payne och Max Payne 2

Medlem

Lite tragiskt att Remedy över 20 år senare fortfarande bara lyckades göra två bra spel. Roligt att de släpps som remakes dock, Max Payne 2 är ju fortfarande det bästa spelet och går att spela alldeles utmärkt på modern hårdvara men det första Max Payne kan vara ganska krångligt att få igång.

Medlem

Detta har varit min önskedröm i många år även om originalspelen håller än.

Medlem
Medlem

Det kanske blir lika bra som gta remake, haha

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Det kanske blir lika bra som gta remake, haha

Fast vi har inte fått några GTA-remakes, utan bara halvtaskiga remasters.

Medlem
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Oh, då hade jag fått det om bakfoten ty för rättelsen!

Ingen orask att tacka man skulle tro att han är en av grundarna, han är ju absolut frontfiguren för Remedy

Chefredaktör
Skrivet av Fearnox:

Drömsekvenserna med hans fru är mycket för primitiv för att fungera idag, det har hänt för mycket inom både media och speldesign helt enkelt.

Skrivet av Fearnox:

Tyckte inte du att drömsekvenserna var fruktansvärt utdaterade? De skulle ju kunna göras mycket intressantare idag.
Finns så väldigt mycket som skulle kunna förbättras, bearbetning av ljud och effekter skulle också kunna bidra en hel del.

Skrivet av Slimebeast:

Men just eftersom Max Pain inte bara blir en remaster utan en hel remake så lär de modernisera alt som känns för gammaldagst, inklusive drömscenerna.

Håller med om att drömscenerna måste moderniseras. Men OJ vad man tyckte de var nyskapande och häftiga då!
Och lite flummiga...

Chefredaktör
Skrivet av GarfieldPower:

Hoppas verkligen de har samma röstskådis och musik.

Ja! Min första tanke också.
Fast frågan är hur hans röst låter idag...

Medlem

Neeeeej jag är trött på alla remakes som aldrig tar slut, kan dom inte göra nåt nytt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skrivet av Crank:

Neeeeej jag är trött på alla remakes som aldrig tar slut, kan dom inte göra nåt nytt.

Kan och kan... Varför slösa tid, pengar och energi på något nytt när du har ett färdigt populärt koncept?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Har faktiskt tänkt på detta och varför det inte blivit några remakes av så populära spel. Kommer utan tvekan lira igenom ettan när det släpps!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ja! Min första tanke också.
Fast frågan är hur hans röst låter idag...

Han är även med i Control en sväng..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

123
Skriv svar