Nära Döden?

Inaktiv
Nära Döden?

Hejsan, har ni någon gång upplevt en näradödenupplevels? Alltså så här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rad%C3%B6denupplevelse

Vore väldigt kul att veta:)

Medlem

Det skulle jag inte vilja vara med om förrän det är dags på riktigt.

Ska bli spännande att få se vad som händer efter döden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Vet inte varför, men man får alltid en läskig känsla när man läser om sånt där. Tänk om man skulle börja leva som en mask efter det nuvarande livet, fy f** xD


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Nej faktiskt inte, men jag har haft en nära-smögen upplevelse en gång, det var hemskt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Sist jag trippade på svamp.

Medlem

mmmm... svaaaamp...


signatur
Medlem

Sist jag trippade på en svamp så föll jag rakt på en goomba, en sann nära döden upplevelse. =(


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Blev nästan påkörd, 5 cm meter från vit skrutt bil:evil:


signatur

Wai

Inaktiv

Blev bombad,påkörd,sönderpepprad,ihjälkrossad och uppäten tills jag fick min nära döden upplevelse, men det visade sig vara att jag var död ^^


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

hmm kan inte direkt säga jag upplevt det wiki länken nämner

men det närmaste jag kommit döden var nog när jag krashade med en moppe i 15 års åldern, körde 90 i timmen och hade mjukis byxor och en tunn t-shirt på mig

när jag krashade så gled jag cirka 5-10 meter på asfalt och dunkade huvet på marken cirka 5-6 gånger . som tur var hade jag hjälm annars hade jag nog rätt säkert varit död eller invalid för huvet tål inte 5-6 hårda smällar mot asfalt.. nej
fast det är inget jag brukar tänka på

Medlem

Jag tror att det är inbillning / påhitt, det som det står om på länken alltså.
Jag trodde att jag skulle dö efter att ha druckit en flaska rödvin, tequila och öl under samma kväll för några år sen. Aldrig igen.


signatur

yolo

Medlem

När min moster var 8-9 år dog hon pga. solsting, hon återvände sedan till livet när en sjuksköterska räddade henne. Hon berättade att hon hade sett sig själv ovanifrån i hennes sjukhussäng med folk runtomkring sig och sjuksköterskan som kämpade för att få tillbaks henne i livet.

Medlem

Jag tror det är hjärnan som spelar ett spratt när den är på väg att lägga av, som en sorts dröm eller hallucination.

Medlem

Ja det är väl så att man har lyckats få hjärnan att "tro" att den är nära döden genom rymd-tränings-centrifugalkrafts-maskinen eller vad den nu heter. Så det är väl bevisat att det är syrebrist eller något sådant som det stod i länken istället för något religiöst alternativ.

Angående frågan så jag själv aldrig råkat ut för något sådant och jag känner ingen som har råkat ut för något sådant.

Inaktiv

Skulle jag dö här och nu så skulle jag sticka (flyga) till Blizzard's kontor och kolla på hur det går med Diablo 3 tills jag blir återupplivad igen ^^


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Att "nära-döden"-upplevelsen skulle ha någon form av andlig dimension är tjurskit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Aldrig varit nära döden. Vad jag vet då.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Att "nära-döden"-upplevelsen skulle ha någon form av andlig dimension är tjurskit.

Typ. Men det är skojjigt tjurbajs om det avnjuts med diverse mykologiska artefakter.


signatur
Medlem
Skrivet av andymikel:

Ja det är väl så att man har lyckats få hjärnan att "tro" att den är nära döden genom rymd-tränings-centrifugalkrafts-maskinen eller vad den nu heter.

Det finns dessutom forskning (som är något omdiskuterad, förvisso) som har gett folk känslan av en "gudomlig närvaro" med hjälp av riktade magnetiska fält. Apparaten går kärleksfullt under namnet "The Godhelmet" hehe.

Man har även frambringat det berömda ljuset i slutet av tunneln - komplett med guds röst och döda släktingar.


signatur
Medlem
Skrivet av Greger:

Nej faktiskt inte, men jag har haft en nära-smögen upplevelse en gång, det var hemskt

Jasså? Är ön så hemsk alltså.

När jag gick i 3:an så var jag nära på att drunkna, det som hände var att det svartnade bara. Inget märkvärdigt. Sen har jag ju i för sig sprungit över en 70 väg utan att se mig för så en bil fick tvär bromsa. (Gick i 5-6:an och min värsta fiende låg vid vägkanten, ormen!) Om det nu räknas, har också ramlat på skateboard och slagit i bakhuvudet i en ramp och inte vetat vart jag var i ett par minuter.

1
Skriv svar