Diskutera - De mest överskattade spelen

Medlem
Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Men hur går det ens till? T. ex. Om miljoner(?) spelar Fortnite och jag tycker det suger så säger "jag" att Fortnite är fett överskattat skitspel.

Folk kommer och har självklart listat alla de mest populära spelen som Witcher 3, Skyrim, Elden Ring etc etc som överskattade spel när man egentligen menar att man själv inte tyckte om det så ordet överskattat är helt överflödigt som att man antyder att majoriteten har "fel" i att tycka om spel x. Jag tycker helt enkelt att vinkeln blir helt fel, känns mer logiskt då att prata om stora spel som gjort en besviken då det i praktiken är det man pratar om. Rätta mig gärna om jag har fel.

Vet inte vad du är ute efter, men... Tanken var att få fram hyllade spel som många gillar men inte du. Storlek och budget spelar ingen roll - det kan vara RDR2 efter ett halvårs reklamkampanjer eller Skövdeutvecklade Valheim.


signatur
Medlem

Zelda breath of the Wild begrep jag inte.

Medlem

The Outer Wilds. Monumentalt besviken. Segt och kändes allmänt B.

Förresten Tomas ""Är alla blinda, köpta eller korkade?" tänker du och överväger att sälja kontot spelet ligger på med epost och allt, bara för att slippa ha något mer med skiten att göra." <-- kärlek på den formuleringen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Half-Life 1. Försökt lira det flera gånger, och nångång kom jag i princip till xen innan jag gav upp. Ett skittråkigt spel, helt enkelt.

Bioshock. Kul, men fattar inte storheten där heller. Ett roligt spel, typiskt 3/5 men inget speciellt alls.

Alla Battlefield efter BC2. Fattar inte varför de valde att förstöra spelserien.

FM-guru
F.d. Sisyr

Personligen kan jag väl tycka att Mass Effect-serien är överskattad. Den serien är för RPG:n vad Marvel/DC-rullar i allmänhet är för action i film.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Half-Life 1. Försökt lira det flera gånger, och nångång kom jag i princip till xen innan jag gav upp. Ett skittråkigt spel, helt enkelt.

Bioshock. Kul, men fattar inte storheten där heller. Ett roligt spel, typiskt 3/5 men inget speciellt alls.

Alla Battlefield efter BC2. Fattar inte varför de valde att förstöra spelserien.

Så med andra ord, du är inte mycket för FPS spel.

Medlem
Skrivet av Banksy:

Troligen en som allmänt inte gillar ps-spel. Har antagligen inte ens testat 🤷🏻‍♂️

Nä precis, jag har bara ps1, ps2, ps3, ps4, ps5. Tycker bara spelet inte är särskilt bra, övereklamerat.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Divinity Original Sin 1 & 2
Pathfinder WotG
Deep Rock Galactic
Overwatch?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

dEt äR jU ZeLdA

Vissa spel "måste" man älska.

Rent spontant säger jag nog RDR2 som det mest överskattade. Visst, det är sjukt välgjort, men överlag fruktansvärt trist och segt att spela. Kontrollen får en att vilja skrika i frustration. Likadant med GTA-spelen som jag inte heller ser storheten med riktigt.

#edgy

Inget mer att tillägga, helt enig!

Medlem

Shadow of the Colossus, Assassins Creed före Origins

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Vet inte vad du är ute efter, men... Tanken var att få fram hyllade spel som många gillar men inte du. Storlek och budget spelar ingen roll - det kan vara RDR2 efter ett halvårs reklamkampanjer eller Skövdeutvecklade Valheim.

Nu fattar jag verkligen ingenting. Heter inte tråden "Diskutera - De mest överskattade spelen" dvs att man ska prata om populära spel som man tycker får oförtjänt mycket uppmärksamhet, inte "De mest underskattade spelen", dvs oupptäckta diamanter?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nu fattar jag verkligen ingenting. Heter inte tråden "Diskutera - De mest överskattade spelen" dvs att man ska prata om populära spel som man tycker får oförtjänt mycket uppmärksamhet, inte "De mest underskattade spelen", dvs oupptäckta diamanter?

Du förstår precis. Sluta tjafsa för sakens skull.

OnT: RDR 2, God of War och Halo.

Medlem

Så gott som hela MOBA-genren. Jag tycker det är så vansinnigt tråkig att spela och ännu värre att titta på. Jag begriper inte hur folk kan ha 3000+ timmar spelade i Dota 2 eller LoL. Att de dessutom tycks dra till sig de mest toxiska spelarna på moder jord gör bara tröskeln ännu högre för nya spelare.

Upplevelsen är säkert lite bättre om man kan spela med vänner på samma skill-nivå, men ändå. Bleh.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nästan samtliga JRPG's!

Om, låt oss säga Bethesda, Ubisoft, EA, Rockstar eller Paradox hade dängt till med skit som det här, så hade knappast recensionerna på STEAM varit positiva om vi säger så...

Medlem

I princip allt som kommit i FPS-väg sen Quake och UT.
Särskilt Battlefield spelen. Rent skräp som är helt obegripligt varför det är populärt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Så med andra ord, du är inte mycket för FPS spel.

Drog du den slutsatsen för att jag inte gillar två specifika spel och en halv spelserie? Men jo, jag älskar ett bra FPS Exempel på spel jag tyckte var helt fantastiskt är Wolfenstein II: The New Colossus.

Medlem

Jag kan inte ta dessa trådar seriöst, visst att kanske inte alla spel som nämns är super bra, men att vissa benämner dem som "det sämsta skräp som skapats" är bara löjligt.

Som kontrast vore det intressant vilka spel personerna i tråden anser vara motsatsen till det dem nämner.
För till stor del ser det mer ut som att folk spyr galla på alla spel som anses vara populära och allt som inte faller inom dras egna genrer.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag kan inte ta dessa trådar seriöst, visst att kanske inte alla spel som nämns är super bra, men att vissa benämner dem som "det sämsta skräp som skapats" är bara löjligt.

Som kontrast vore det intressant vilka spel personerna i tråden anser vara motsatsen till det dem nämner.
För till stor del ser det mer ut som att folk spyr galla på alla spel som anses vara populära och allt som inte faller inom dras egna genrer.

Det blir väl en naturlig rörelse när något är överhajpat och nöjet visar sig vara ett osmakligt nederlag (för just dig). Och nej, det finns ingen anledning att ta den här tråden seriöst för att folk mästerligt petar med sin gaffeln över valt innehåll.

Så är livet, när vi lämnas till att tycka frivilligt. Lite som när vi tar oss an friluftslivet. Somliga väljer att gå till en tjärn, andra upp på ett berg för att finna sitt nöje.

fp
Medlem

Jag måste säga RDR2 och The Witcher 3.

The Witcher 3, har jag spelat i ca 8 timmar. Jag saknade karaktärsskapandet och den påtvingade karaktären kändes för begränsad med att du ska slåss med svärden så här och så här. Glöm allt vad taktik är.

RDR2 har jag ca 10 timmars speltid (delat mellan singelplayer och multiplayer). Singelplayerdelen kändes som 5-6 timmar lång skriptad mellansekvens även här är det noll karaktärsskapande. Multiplayer delen var lite friare men saknade andra spelare och när det väl dök upp någon annan spelare så var de mer intresserade pvp än co-op.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Drog du den slutsatsen för att jag inte gillar två specifika spel och en halv spelserie? Men jo, jag älskar ett bra FPS Exempel på spel jag tyckte var helt fantastiskt är Wolfenstein II: The New Colossus.

Troligen så gillar du Quake 3 med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu får väl hälften spel här men Elden Ring är det första jag kommer att tänka på när jag ser rubriken "De mest överskattade spelen". Det går inte att vända sig om utan att se någon streama det just nu och så bra är det inte.

Visst, det ser riktigt häftigt ut och har trehundrasjuttielva olika svärd osv men själva spelandet består ju bara av att upprepat gå/rid, rulla, slå, rulla, slå, rulla, slå, hela dig själv, rulla, slå, rulla, slå, gå/rid till nästa plats där du skall rulla, slå, rulla, slå, rulla, slå, hela dig själv, rulla slå, och så gör du det 1500 gånger till (eller 13 om du skippar allt förutom de absolut nödvändiga bossfighterna).

Spelet ser riktigt snyggt ut men själva spelandet består ju i princip bara av samma rörelser som ska upprepas i all oändlighet.

Medlem

Alltså folk som blir triggade av vad folk skriver här får ju tänka lite på hur en sådan här tråd automatiskt får kommentarer om storspel som bedöms som dåliga. Och många har antagligen inte ens spelat spelen utan skriver av sig för att det är internet.

Stora spel är ofta hypade och hyllade. Det är ju just dem spelen som känns överskattade om man själv inte tycker spelet i fråga är så roligt. Om någon tycker The Witcher suger.. so what? Det är ju objektivt ett bra spel precis som i princip alla Zelda-spel som AAA-folk älskar att hata. Men allting kan inte falla alla i smaken och människor uttrycker sig väldigt ofta i extrema former som att "Spelet är absolut bäst" eller "spelet är absolut sämst".

Ta inte vad folk tycker här seriöst för att de inte gillar samma sorts spel som du. Däremot tycker jag det är att gå för långt att säga "Alla som gillar Nintendo är barnsliga och bör växa upp" för det är aldrig okej att döma vad någon tycker om att spendera sin tid med och det är objektivt fel.

ANYWAYS. On topic så säger jag utan tvekan GTA V. Jag spelade igenom spelet och tänker aldrig röra det igen. Jag fick det gratis på EPIC game store och ville verkligen försöka gilla det. Jag kan uppskatta arbetet som lagts ner på spelet men det är verkligen inte min sorts humor eller ett open world som jagh uppskattar. Stor besvikelse.

Medlem
Skrivet av henkka:

Nu får väl hälften spel här men Elden Ring är det första jag kommer att tänka på när jag ser rubriken "De mest överskattade spelen". Det går inte att vända sig om utan att se någon streama det just nu och så bra är det inte.

Visst, det ser riktigt häftigt ut och har trehundrasjuttielva olika svärd osv men själva spelandet består ju bara av att upprepat gå/rid, rulla, slå, rulla, slå, rulla, slå, hela dig själv, rulla, slå, rulla, slå, gå/rid till nästa plats där du skall rulla, slå, rulla, slå, rulla, slå, hela dig själv, rulla slå, och så gör du det 1500 gånger till (eller 13 om du skippar allt förutom de absolut nödvändiga bossfighterna).

Spelet ser riktigt snyggt ut men själva spelandet består ju i princip bara av samma rörelser som ska upprepas i all oändlighet.

Här måste man ändå flika in lite. Detta är ett återkommande "argument" mot att ER skulle vara ett fantastiskt spel har jag noterat.

Samma tafatta kritik kan ju riktas mot vilket spel som helst i princip.

Random FPS = ADS:a, sikta, skjut, spring
Fifa = Spring, sparka
Diablo = Klicka/håll in musknapparna, tryck på siffra för spell/skill

Spel handlar generellt om att tycka på knappar upprepande gånger.

Vad gillar du för spel?

Inte ute efter diskussion, bara nyfiken.

Medlem

Skulle säga The Witcher 3. Jag spelade runt 10 timmar och försökte gilla det efter all hype. Men nej, det gick icke.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det blir väl en naturlig rörelse när något är överhajpat och nöjet visar sig vara ett osmakligt nederlag (för just dig). Och nej, det finns ingen anledning att ta den här tråden seriöst för att folk mästerligt petar med sin gaffeln över valt innehåll.

Så är livet, när vi lämnas till att tycka frivilligt. Lite som när vi tar oss an friluftslivet. Somliga väljer att gå till en tjärn, andra upp på ett berg för att finna sitt nöje.

Jo visst så kan det ju absolut vara, känns dock rätt meningslöst att säga att X spel är värdelöst, dåligt o.s.v. om man t.ex. inte tycker om genren överhuvudtaget.

Äh jag vet inte, jag känner bara att folk skriver saker bara för att försöka "trigga" andra och egentligen tycker dem inte riktigt så stark illa om titeln, men det år kul att provocera.

Det finns liksom ingenting att diskutera i den tråd det var tänkt att diskutera i.

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Denna tråd är som gjord för att skapa sura argumentationer. Men här kommer mitt bidrag: Zelda Breath of the wild. Förstår inte alls storheten i detta. Vill minnas att det släpptes ungefär samtidigt som Horizon: Zero Dawn och folk diskuterade vilket av dessa som var bättre. En helt obegriplig diskussion i mina ögon.

Känner mig tjatig och fanboyig men BOTW är så jävla bra. Flera resor bättre än Horizon med mera.

Lätt topp 3 all time för mig, kanske till och med nummer 1.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Känner mig tjatig och fanboyig men BOTW är så jävla bra. Flera resor bättre än Horizon med mera.

Lätt topp 3 all time för mig, kanske till och med nummer 1.

Du är inte ensam, tror spelet sålt över 25 miljoner nu, alla kan inte älska allt såklart men de siffrorna för ett exklusivt spel är ganska talande.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du är inte ensam, tror spelet sålt över 25 miljoner nu, alla kan inte älska allt såklart men de siffrorna för ett exklusivt spel är ganska talande.

Glädjande att så många har upplevt mästerverket. Det är väldigt sällan ett spel som BOTW skapas och de tillfällena bör vi njuta av.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tyckte inte att Zelda Breath of the Wild var något vidare, bland det mer frustrerande jag spelat i open world väg.

Witcherspelen, men det är bara för att man inte får skapa sin egen karaktär. Gillar verkligen inte Geralt.

Sonys tredjepersonsactionäventyr tycker jag alla är stöpta i samma tråkiga mall. Tilltalar inte mig alls.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar