Nytt Star Trek-spel utannonserat

Robot
Nytt Star Trek-spel utannonserat
Medlem

Vad de börjat mjölka Star Trek helt plötsligt.

Medlem

Vad tusan har dom gjort?!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tror faktiskt jag ska kolla på några avsnitt av Prodigy ikväll och se vad det är för något. Känns som det är det minsta jag kan köra innan jag börjar skita på det.

Skribent

Jag själv älskar Lower Decks-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Så de har valt det absolut sämsta som producerats under varumärket och gör ett spel på det? Eeeugh... varför kan de inte göra nåt vettigt spel istället.... någon som minns Star Trek: Armada, Elite Force och Bridge Commander?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Så de har valt det absolut sämsta som producerats under varumärket och gör ett spel på det? Eeeugh... varför kan de inte göra nåt vettigt spel istället.... någon som minns Star Trek: Armada, Elite Force och Bridge Commander?

Körde ett demo på Star Trek: Elite Force när det var relativt nytt och jag gillade det skarpt, inte så konstigt med tanke på att Ravensoftware även låg bakom Jedi Outcast/Academy som är två av de absolut bästa Star Wars baserade spelen som jag kört. Saknar tiden då Star Wars spelen och Star Trek spelen skapades i annat syfte än att tjäna enkla pengar på inbitna fans.

Medlem

Antar att detta har att göra med att Paramount börjar sälja Star Trek NFTs och det antyds att dom vill få in Nickelodeon m.m in i deras Star Trek NFT Universeum 🥴

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Körde ett demo på Star Trek: Elite Force när det var relativt nytt och jag gillade det skarpt, inte så konstigt med tanke på att Ravensoftware även låg bakom Jedi Outcast/Academy som är två av de absolut bästa Star Wars baserade spelen som jag kört. Saknar tiden då Star Wars spelen och Star Trek spelen skapades i annat syfte än att tjäna enkla pengar på inbitna fans.

Synd Raven blev slavar i Activisions källare där de fått straffjobba med CoD...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag själv älskar Lower Decks-serien.

Lower decks är riktigt bra, Prodigy? Rent Stolpskott.

Medlem

Star Trek: Cartoons? Nej tack.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror faktiskt jag ska kolla på några avsnitt av Prodigy ikväll och se vad det är för något. Känns som det är det minsta jag kan köra innan jag börjar skita på det.

Tittat på två första avsnitten, helt okej faktiskt

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag själv älskar Lower Decks-serien.

Är typ det bästa bland det nya Trek tycker jag!

Skrivet av mrpijey:

Så de har valt det absolut sämsta som producerats under varumärket och gör ett spel på det? Eeeugh... varför kan de inte göra nåt vettigt spel istället.... någon som minns Star Trek: Armada, Elite Force och Bridge Commander?

Elite Force-spelen var riktigt nice. Skulle jag gärna ha en remaster eller remake på.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Synd Raven blev slavar i Activisions källare där de fått straffjobba med CoD...

Skribent

Singularity är så löjligt underskattat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Singularity är så löjligt underskattat.

Den här tråden handlar nu om Singularity.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Så de har valt det absolut sämsta som producerats under varumärket och gör ett spel på det? Eeeugh... varför kan de inte göra nåt vettigt spel istället.... någon som minns Star Trek: Armada, Elite Force och Bridge Commander?

Själv saknar man även spel som Klingon Academy:

Annars tror jag att man skulle kunna göra ett Away team spel med Xcom stuk i Star Trek Universumet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Annars tror jag att man skulle kunna göra ett Away team spel med Xcom stuk i Star Trek Universumet.

Det hade varit supercoolt. Med phaser on stun, diplomati och utomjordiska förmågor.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tittat på två första avsnitten, helt okej faktiskt

[...]

Det blev de första fem avsnitten 😄

Positivt överraskad efter en lite tveksam första halva av första dubbelepisoden!

Det är väldigt hög kvalitet på animationen. Överraskande så, jämfört med t.ex. Clone Wars och The Bad Batch. Det här var mer i stil med Arcane.

Jag föredrar Lower Decks, men det är ju inte direkt riktat mot de yngre. Det här är det, men av det jag kan se försöker de behålla Star Trek-andan med en twist som kan fungera som en lättare inkörsport för de yngre tittarna, något som behövs om Star Trek ska ha en framtid.

Många gnällkukar i tråden som säkert inte ens hört talas om Star Trek Prodigy innan den här nyheten, men har väldigt starka åsikter om det

Skribent
Skrivet av Dumlen:

Annars tror jag att man skulle kunna göra ett Away team spel med Xcom stuk i Star Trek Universumet.

Det kom väl precis det för länge sedan, tror spelet hette Away Team till och med?

Det var i alla fall asymetriskt och man valde teamet, vapnen och gadgets innan uppdragen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oooh, det här kommer att bli ett absolut perfekt exempel till framtida kurser vars titel kommer att vara: "Hur man lär sig känna igen garanterade fuckups med en enda bild".

Medlem

Känns ju inte så lovande att det inte ens utvecklas för dom nyare konsolerna. Dom har varit ute i 15 månader nu, kom igen.

Medlem

Gibb ett star trek rts som utspelas under dominion war i deep space 9, eller ett nytt away team i fps.
Me lite lätta rpg talents o crafting inslängt. Skulle kunna bli nåt.
Eller ett storybaserat action rpg i mass effect stil där man ska stoppa the borg!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det kom väl precis det för länge sedan, tror spelet hette Away Team till och med?

Det var i alla fall asymetriskt och man valde teamet, vapnen och gadgets innan uppdragen.

Rätt säker på att det finns ett sådant spel ja och jag har också för mig att det spelet hette just Star Trek: Away Team. Och ja håller med det är enormt tråkigt att se vad som hänt med Raven, känns som det var igår som jag körde Heretic II =).

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Rätt säker på att det finns ett sådant spel ja och jag har också för mig att det spelet hette just Star Trek: Away Team. Och ja håller med det är enormt tråkigt att se vad som hänt med Raven, känns som det var igår som jag körde Heretic II =).

Hexen och Heretic-spelen

Jag är faktiskt lite förvånad att ingen tog upp FPS-bollen efter Elite Force. Har ju släppts både Star Trek-filmer och serier som är mer actionbaserade på senare år. Känns nästan konstigt att inget har gjorts på dessa alster, hade passat FPS-genren ypperligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle älska en remake of Klingon Honor Guard med UE5(Orginalet gjordes på gamla goa UE).

Hade några riktigt sköna banor där man kunde bege sig utanpå skrovet på rymdskepp och rymdstationer, i äkta zero-g strider, med fungerande magboots och allt!

Medlem

Ser ut som Fortnight..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar