Kingdom Hearts 4 officiellt utannonserat under seriens 20-årsjubileum

Robot
Kingdom Hearts 4 officiellt utannonserat under seriens 20-årsjubileum
Medlem

Intressant att de nämner ingen konsol, kanske till PS6 (PS5 Pro)?

Skribent
Skrivet av Keima:

Intressant att de nämner ingen konsol, kanske till PS6 (PS5 Pro)?

Med tanke på hur lång tid det brukar ta mellan spelen riktiga numrerade delar så blir det väl lagom till 2045


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Keima:

Intressant att de nämner ingen konsol, kanske till PS6 (PS5 Pro)?

Med tanke på grafiken så ser det ut att vara current-gen, och att de ska tydligen flytta projektet från UE4 till UE5 så det kommer inte vara svårt att få spelet anpassad för specifik plattform (om det nu kommer vara Ps5 eller Ps6 etc).

Medlem

Inte så jätte hype på mobil spelen men KH4 tackar jag inte nej till. Ska bli intressant att se vad de kommer med nu. Hade varit nice med en Atlantis värld men känns inte troligt alls att det kommer hända. Blir väl mest nyare filmer och möjligtvis att vi stöter på karaktärer som varit med i tidigare spel. Hoppas Final Fantasy karaktärerna får vara med denna gång, var knappt med alls i 3an.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Inte så jätte hype på mobil spelen men KH4 tackar jag inte nej till. Ska bli intressant att se vad de kommer med nu. Hade varit nice med en Atlantis värld men känns inte troligt alls att det kommer hända. Blir väl mest nyare filmer och möjligtvis att vi stöter på karaktärer som varit med i tidigare spel. Hoppas Final Fantasy karaktärerna får vara med denna gång, var knappt med alls i 3an.

Tror att dom kommer satsa mer på Square Enix världar nu istället för Disney den här gången då 3an som du säger hade ju inga SE karaktärer

Medlem
Skrivet av Keima:

Tror att dom kommer satsa mer på Square Enix världar nu istället för Disney den här gången då 3an som du säger hade ju inga SE karaktärer

Hoppas på en bra blandning. Det jag hoppas mest på är att Kalle och Långben fortfarande är med. Känns inte som ett riktigt KH utan dem.

Skribent
Skrivet av Keima:

Tror att dom kommer satsa mer på Square Enix världar nu istället för Disney den här gången då 3an som du säger hade ju inga SE karaktärer

Det här blev jag så sjukt besviken över i 3an. Charmen med 1an var ju blandingen av FF-karaktärer och Disney. De skulle ju rent teoretiskt kunna använda Marvel och SW nu också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trodde att trean skulle bli det sista spelet med Sora och ge oss en värdig avslutning på sagan, men sagan ska alltså bli allt mer komplicerad med ännu ett spel med Sora inkl. övriga speltitlar i serien! Jag kan dock erkänna att jag aldrig spelade klart trean. Kanske tycker en del som spelat både trean och många andra av de Kingdom hearts-spel som finns att det ska bli roligt med fler uppföljare.

Får väl bli att titta på en sammanfattning på spelens handling på youtube eventuellt lol.

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Trodde att trean skulle bli det sista spelet med Sora och ge oss en värdig avslutning på sagan, men sagan ska alltså bli allt mer komplicerad med ännu ett spel med Sora inkl. övriga speltitlar i serien! Jag kan dock erkänna att jag aldrig spelade klart trean. Kanske tycker en del som spelat både trean och många andra av de Kingdom hearts-spel som finns att det ska bli roligt med fler uppföljare.

Får väl bli att titta på en sammanfattning på spelens handling på youtube eventuellt lol.

Haha, jag slutade bry mig om storyn för den är alldeles för komplicerad. Gillar dock spelen för att få besöka Disney-världarna och sånt


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha, jag slutade bry mig om storyn för den är alldeles för komplicerad. Gillar dock spelen för att få besöka Disney-världarna och sånt

Hehe jag får väl skaffa samma sorts inställning. Tror faktiskt inte att jag faktiskt tänkte så mycket på storyn när jag först spelade ettan och tvåan. Oavsett är det ju alltid lika kul att hänga med Kalle och Långben

Medlem

Taggad! Har väntat länge på nån nyhet om KH4 och nu äntligen! Hoppas bara vi inte får vänta lika länge som med trean...Hoppas också på Final Fantasy karaktärer och en blandning av Square Enix och Disney världar, som The World Ends With You och kanske Star Wars (tyckte skogen i trailern liknade Endor). Ska bli spännande och se vad det blir i slutändan.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Ehrmagerhd. Hade inte räknat med en trailer för KH4 så "tidigt" Hade räknat med att få vänta 3-4 år till åtminstone.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem
Skrivet av Welo:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Indeed!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här blev jag så sjukt besviken över i 3an. Charmen med 1an var ju blandingen av FF-karaktärer och Disney. De skulle ju rent teoretiskt kunna använda Marvel och SW nu också.

Juste fan, det hade jag inte tänkt på. Hade varit coolt med en värld där man får hänga med The Avengers eller kanske springa runt på Endor/Deathstar.

Jag tror inte de kommer göra så, fast iofs så är det inte omöjligt med tanke på att The Nightmare Before Christmas och Pirates of The Caribbean har varit med. Man får hoppas

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Juste fan, det hade jag inte tänkt på. Hade varit coolt med en värld där man får hänga med The Avengers eller kanske springa runt på Endor/Deathstar.

Jag tror inte de kommer göra så, fast iofs så är det inte omöjligt med tanke på att The Nightmare Before Christmas och Pirates of THE Caribbean har varit med. Man får hoppas

Marvel har ju redan multiversum nu med Spider man No way home. Så ett universum med Kingdom Hearts skulle till och med make sense från deras sida.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Marvel har ju redan multiversum nu med Spider man No way home. Så ett universum med Kingdom Hearts skulle till och med make sense från deras sida.

Ja Marvel har haft multiversum långt innan Spiderman tom, sen 70-talet haha.

De har ju massa olika för olika författare, serier och filmer. Tex så är mainstream universumet Earth-616, X-Men filmerna är Earth-10005, MCU är Earth-199999. Detta gör att de faktiskt kan skriva historier där tex Spider-Man eller Wolverine dör permanent eller har olika etniciteter/kön eller annorlunda super krafter från vad de är kända för som att Tobey-verse/Earth-96283 Spiderman kan skjuta nät naturligt. DC har samma koncept, det finns tom universum där både Marvel och DC karaktärer existerat samtidigt för när de gör collabs. Det finns en jävla massa universum, förmodligen oändligt med dem i comic-multiversumet.

Gör de Marvel i KH kommer de likt Marvel vs Capcom som är Earth-30847 få ett helt nytt universum. Det skulle dock vara väldigt komiskt för det betyder att både Kalle, Långben, Sephiroth och Sorah etc är canon i Marvel

Fan vilken nörd man är...

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Ja Marvel har haft multiversum långt innan Spiderman tom, sen 70-talet haha.

De har ju massa olika för olika författare, serier och filmer. Tex så är mainstream universumet Earth-616, X-Men filmerna är Earth-10005, MCU är Earth-199999. Detta gör att de faktiskt kan skriva historier där tex Spider-Man eller Wolverine dör permanent eller har olika etniciteter/kön eller annorlunda super krafter från vad de är kända för som att Tobey-verse/Earth-96283 Spiderman kan skjuta nät naturligt. DC har samma koncept, det finns tom universum där både Marvel och DC karaktärer existerat samtidigt för när de gör collabs. Det finns en jävla massa universum, förmodligen oändligt med dem i comic-multiversumet.

Gör de Marvel i KH kommer de likt Marvel vs Capcom som är Earth-30847 få ett helt nytt universum. Det skulle dock vara väldigt komiskt för det betyder att både Kalle, Långben, Sephiroth och Sorah etc är canon i Marvel

Fan vilken nörd man är...

Jajo, såklart. Men nu också i MCU, vilket skulle kunna vara något Disney skulle kunna använda. Många kan ju inte speciellt mycket om just Marvel-hjältarna förutom vad som hänt i filmerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot

Pepp blir nog UE5 såg riktigt snygg ut. Drömmer lite om en Star Wars värld, typ Endor eller liknande.

Medlem

Hoppas på att final fantasy karaktärer är med denna gång. Saknade dessa i 3n

KoP
Medlem

Hur kan det vara 4:an när det finns typ 12-13 spel i serien? :'D

1
Skriv svar