Antalet samtidiga Battlefield 2042-spelare på Steam faller under 1 000

Robot
Antalet samtidiga Battlefield 2042-spelare på Steam faller under 1 000
Medlem

Hur många ex såldes? Spelar ens 1 av 1000 som köpte spelet nu? Haha

Medlem

blir glad av att se detta


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Börjar bli lite "att slå en död häst" när det kommer till stackars BF2042... Kom tillbaka när det är något mer upplyftande från detta sjunkande skepp!

(Två ordspråk i ett inlägg 😄😄😄)

Medlem

Glad att jag betalade för Delux som innehöll Season Pass.

Medlem

Fatalt misslyckade till spel.
Nu borde Dice kolla på sitt gamla Battlefield 2 och utgå från det med nästa spel.
Jag skulle tom acceptera en Remake på Battlefield 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

1000 spelare samtidigt? För ett Battlefield spel? Det är ju fullständigt katastrof?! Är spelet verkligen SÅ DÅLIGT (jag spelar inte)?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

1000 spelare samtidigt? För ett Battlefield spel? Det är ju fullständigt katastrof?! Är spelet verkligen SÅ DÅLIGT (jag spelar inte)?

Spelar hellre Hardline och det säger nog en hel del

Medlem
Skrivet av miffot:

blir glad av att se detta

Tänk om detta får BF serien att gå i graven då :/ vore jävligt trist, dom har gjort förbannat bra spel tidigare och kanske kan lyckas igen.

Medlem

Hur man kan misslyckas totalt på detta sätt är nästan ofattbart.
Det påminner lite om Final Fantasy XIV 2010

Medlem

Dice har lovat omfattande förändringar 6 månader senare inte ett skit har hänt

Medlem

Ja EA tog sig rejält vatten över huvet det kan man väl säga

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Hur man kan misslyckas totalt på detta sätt är nästan ofattbart.
Det påminner lite om Final Fantasy XIV 2010

Tvivlar dock starkt på att det blir något "A Battlefield Reborn" av detta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Skrivet av Fatmajk:

1000 spelare samtidigt? För ett Battlefield spel? Det är ju fullständigt katastrof?! Är spelet verkligen SÅ DÅLIGT (jag spelar inte)?

Ja, det är riktigt värdelöst. De gjorde nästan allting fel, och har inte löst problemen som var sedan betan. Hela skiten var dead on arrival.

Medlem

Nivån på spelen från dagens DiCE smärtar in i hjärteroten hos en gammal gamer.

Inaktiv

Som nån skrev kan vi nästan säga tack och hej till 2042 och inte prata mer om det 😅 Dock vill jag samtidigt ha en (sista?) artikel när det når 100 spelare, då är jag redo på riktigt att glömma 2042 för evigt.

Medlem

Kalla mig galen, men jag köpte ju det näst dyraste utgåvan och fortfarande inte spelat det.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Kalla mig galen, men jag köpte ju det näst dyraste utgåvan och fortfarande inte spelat det.

Du är galen.

Medlem

önskade så mycket. trött på ett nytt spel varje år men dom tappade en

Medlem

Men....jag som blev tillsagd att det bara var den högljudda minoriteten som inte gillade spelet 😆

Medlem

Jag kommer aldrig mer att köpa ett battlefieldspel såvida jag inte får tillbaka dom 1000kr EA skinnade mig på.

Medlem

inte dåligt ändå att någon fortfarande spelar, grattis bf2042.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag gillade rörelsealternativen och att kunna byta kikarsikte utefter situation var befriande. Allt annat var mer eller mindre en besvikelse, specielt kartorna, balansen, spellägen och "portal".

Medlem
Skrivet av blackidus:

Men....jag som blev tillsagd att det bara var den högljudda minoriteten som inte gillade spelet 😆

DICE står trots allt på rätt sida historien, och har alltid rätt.

Vore ju korkat att lyssna på spelarna, speciellt de spelare som rapporterar problem.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Fatmajk:

1000 spelare samtidigt? För ett Battlefield spel? Det är ju fullständigt katastrof?! Är spelet verkligen SÅ DÅLIGT (jag spelar inte)?

Den siffran gäller enbart Steam, det spelas ju på på Origin, Playstation och Xbox också. Men det är klart att det är katastrofsiffror.


signatur
Medlem

DICE som vi lärde känna fram tills Battlefield 3 finns inte kvar :') Fanns spår av dem i 4an och 1an. Men nu är de helt försvunna. Bara namnet som lever vidare.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Testpilot
Skrivet av Jonator:

Tänk om detta får BF serien att gå i graven då :/ vore jävligt trist, dom har gjort förbannat bra spel tidigare och kanske kan lyckas igen.

Finns inte en chans att de låter spelet eller franchisen gå i graven. Det är deras näst mest gynnsamma titel-franchise efter FIFA.

De har dessutom utlovat fyra säsonger till Battlefield 2042 och sålt in spelare på detta genom bland annat Deluxe Edition och Season Pass. Säsong ett är inte ens igång än, och att inte fullborda detta kan medföra grova legala problem för EA och DICE.

Sedan ska vi inte glömma att de nyligen startade upp Ripple Effect Studios (f.d. DICE LA) och en helt ny studio som leds av Marcus Lehto (f.d. Halo-medgrundare). Ripple Effect kommer fokusera på alternativ content likt Portal Mode och allehanda spin-off saker som Extraction, medan nya Marcus-ledda studion jobbar på världsuppbyggnad och kampanjer till både Battlefield 2042 och framtida spel.

Battlefield 2042 må se mörkt ut i dagsläget, men när EA och DICE pratade om att spelet är designat för att vara det aktuella Battlefield-spelet år att komma, då menade de det. Finns helt enkelt inte något alternativ i dagsläget, ingen ny titel på horisonten att luta sig tillbaka mot - Battlefield 2042 måste lyckas på det ena eller andra viset helt enkelt.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Kul och se det går såpass bra för Battlefield V fortfarande. Gillade (gillar!) det spelet skarpt fortfarande. Känner jag fick mina pengar värt i BF 2042, hade kul ett bra tag, men lagt spelet på hyllan. Ser verkligen fram emot nästa Battlefield dock, ska bli kul och se vad det blir. Kommer spela det, vad det än blir, antagligen.

12
Skriv svar