Sega planerar flera "superspel" - kan få NFT

Robot
Sega planerar flera "superspel" - kan få NFT

Trots VD:ns löften om att skippa det om spelarna sa ifrån.

#nft, #sega


Medlem

Finns det något annat syfte med NFT's än att tjäna pengar? Förstår att det är en lukrativ ny marknad och många som vill ta del av det, men vad är själva poängen? Man får ett in-game skin som nu istället är en NFT?

eld
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Finns det något annat syfte med NFT's än att tjäna pengar? Förstår att det är en lukrativ ny marknad och många som vill ta del av det, men vad är själva poängen? Man får ett in-game skin som nu istället är en NFT?

Såklart: även ett effektivt sätt att förlora pengar!

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Finns det något annat syfte med NFT's än att tjäna pengar? Förstår att det är en lukrativ ny marknad och många som vill ta del av det, men vad är själva poängen? Man får ett in-game skin som nu istället är en NFT?

Det gör man väl redan? Tjänar pengar. Man säljer väl skins m.m? T.ex CS och Rust.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det gör man väl redan? Tjänar pengar. Man säljer väl skins m.m? T.ex CS och Rust.

Men det kostar inte ofantliga miljöresurser att sälja skins

Gnällkuk

No Fucking Thanks! Håll det här borta från spel, tack.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Keima:

Men det kostar inte ofantliga miljöresurser att sälja skins

Behöver det inte göra med NFTs heller.

Medlem

Vad trevligt. Detta ska aldrig röras.

KoP
Medlem

Bra att dom förvarnar så att man inte behöver beblanda sig med deras framtida spel.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

No Fucking Thanks! Håll det här borta från spel, tack.

Hehe brukar du också kolla på SkillUp eller har du kommit på betydelsen av NFT själv?


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk
Skrivet av OAKTHYR:

Hehe brukar du också kolla på SkillUp eller har du kommit på betydelsen av NFT själv?

Haha, jag har sett det innan han började använda det men numer är det start förknippat till allas vårt favoritsegment från "this week in videogames" eller vad det nu heter Stort fan av ShillUp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle någon vacker människa kortfattat kunna förklara för en dum norrlänning vad NFT är? =P

Redaktör
Skrivet av VeZZLaN88:

Skulle någon vacker människa kortfattat kunna förklara för en dum norrlänning vad NFT är? =P

Nån kan säkert förklara det bättre än jag, men...

NFT är en sorts äkthetsintyg för digitala prylar. Anhängarna menar att NFT kan användas för att garantera att t.ex. grejer du köper i spel är "'äkta", inte kopior, vilket ska säkra deras värde. Vissa spelföretag menar att det här är en bra grej för spelbranschen, medan kritiker bl.a. menar att det inte tillför spelen nåt - det är bara att sätt att locka pengar av spelarna.


signatur
Skrivet av VeZZLaN88:

Skulle någon vacker människa kortfattat kunna förklara för en dum norrlänning vad NFT är? =P

Det är lite som att köpa mark. Du betalar och får ut en papperslapp där det står att du äger marken.
Men till skillnad från fastigheter finns det ingen myndighetsverksamhet som använder sitt våldskapital för att koppla marken till din papperslapp.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, jag har sett det innan han började använda det men numer är det start förknippat till allas vårt favoritsegment från "this week in videogames" eller vad det nu heter Stort fan av ShillUp!

Jag också. Han har gått och blivit min spelrelaterade favoritkreatör på yt. Känns som han går igenom det viktigaste varje vecka och så är det ju kul med alla internskämt som börjar märkas typ att Man Eater är game of the decade och sånt. Kul!
En annan favorit är dom få gånger som Alanah Pearce lyckas samla ShillUp, Jake Baldino och YongYea i samma video. Mycket tack vare ShillUp och Alanah. Brukar också bli roligt spelsnack.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kortfattat nft är bra.
Men helt onödigt i spel.
Speciellt som reglerna i spel är uppsatta, att man ändå inte äger något utan spel-utgivaren gör det.
Totalt värdelöst.

Gnällkuk
Skrivet av OAKTHYR:

Jag också. Han har gått och blivit min spelrelaterade favoritkreatör på yt. Känns som han går igenom det viktigaste varje vecka och så är det ju kul med alla internskämt som börjar märkas typ att Man Eater är game of the decade och sånt. Kul!
En annan favorit är dom få gånger som Alanah Pearce lyckas samla ShillUp, Jake Baldino och YongYea i samma video. Mycket tack vare ShillUp och Alanah. Brukar också bli roligt spelsnack.

Håller med! Det har varit ett stort tomrum sedan allas vår John Bain lämnade oss :/ SkillUp är den som fyller det tomrummet bäst för min egen smak.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av VeZZLaN88:

Skulle någon vacker människa kortfattat kunna förklara för en dum norrlänning vad NFT är? =P


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"NFT" och "Super" bör inte få nämnas i samma mening. Och Sega, please go choke on a d*ck.

Medlem

Haha, kanske lite väl grov förvisso men nu fick t.om. en bättre hum om vad NFT är. Tycker ändå NFT är puckat. Att äga ett digitala rättigheter till en jpg som man lätt kan kopiera med ctrl+c är ju inte lika imponerade som att äga ett fysiskt original som man kan sätta upp i lägenheten och skryta om liksom. Låter så fånigt att skryta om en fil 😄

Medlem

Om man som jag inte gillar ingame purchases över huvudtaget tänker jag att nfts inte förändrar nåt egentligen. Man fortsätter ge fan i att lägga pengar på ingame purchases och skippar helt spel som helt drivs av den typen av monetization.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Håller med! Det har varit ett stort tomrum sedan allas vår John Bain lämnade oss :/ SkillUp är den som fyller det tomrummet bäst för min egen smak.

Oj. Honom har jag inte tänkt på på ett tag. Sjukt att det snart är fyra år sen han gick bort.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ser verkligen inte emot bra spelserier som yakuza och Persona som störtdyker bara för att de ska tvinga oss att köpa NFT i spelen.


signatur

Ultrazine

Redaktör
Skrivet av Schploff:

Om man som jag inte gillar ingame purchases över huvudtaget tänker jag att nfts inte förändrar nåt egentligen. Man fortsätter ge fan i att lägga pengar på ingame purchases och skippar helt spel som helt drivs av den typen av monetization.

Ja, så länge spelet i övrigt inte påverkas. Men eftersom det kan finnas pengar att tjäna finns en risk att spelet anpassas efter ingame-köpen. Se t.ex. Gran Turismo 7 där utbetalningen av ingame-pengar gjordes mycket segare samtidigt som saker säljs för riktiga pengar. Det måste inte hända, men det finns en risk.


signatur
Medlem

NTF = Bojkott

Inget spel skall hålla på med sådant och den som köper in i NTF osv kommer att förstöra för oss alla. Dett kommer vara ett race värre än DLC struntet.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Finns det något annat syfte med NFT's än att tjäna pengar? Förstår att det är en lukrativ ny marknad och många som vill ta del av det, men vad är själva poängen? Man får ett in-game skin som nu istället är en NFT?

Nä det är egentligen bara ett försök för företag att ha egna sedelpressar, finns inget värde i NTFer och kommer aldrig att finnas. Det är ett pyrmidspel och borde så också vara olagligt.

Medlem

Förstår inte hur NFT kommer påverka nån över huvudtaget. Skins som skins, right?

1
Skriv svar