Inga NFT i Eve Online (ännu)

Robot
Inga NFT i Eve Online (ännu)

Islänningarna backar en aning - tar det säkra före det osäkra i rymdspelet.

#eve-online, #nft


Medlem

Alla backar nu för att sedan smyga in det eller lägga in det när det blivit mera accepterat. EA har säkert massa saker på G, de bara väntar på att Ubi misslyckas tills de lyckas.

Satt för några månader sedan och intervjuade folk för något sorts jobb, ett annat företag som intervjuade samma personer jobbade bara med NFTs fast mot facebook typ, vet i fan, något onödigt tvek var det i alla fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"untapped potential" haha.
Finns det något unikt de kan göra med NFT i spelet som de redan nu inte kan göra utan NFT?

Medlem

Känns som alla företag fintar med NFT nu, sedan "backar" det och lägger "bara" in massa microtransaktioner istället meddan det får applåder.

Medlem

En intressant fråga i alla fall. Jag håller ögonen på NFT och Blockchain men har svårt att greppa konceptet. Tror det behövs fler konkreta exempel där folk faktiskt ser en praktisk fördel för sig själva bortanför de snabba cash som en del har lutat mot. Någonting säger mig att vi kommer få se mer av blockchain i framtiden, det känns inte som en ren fad, men först behövs det lagliga ramverket för det hela. VI får ser vart det bär hän.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ronzem:

"untapped potential" haha.
Finns det något unikt de kan göra med NFT i spelet som de redan nu inte kan göra utan NFT?

Tjäna ännu mer pengar än vad de gör med PLEX?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Galet att de faktiskt finns folk som går på lurendrejeri som NFT. Är lika dumt som att falla för pyramidspel.

Inaktiv

ccp games har ju bara förstört ett väldigt bra spel, eve-online, väldigt länge, så det är nog bara en tidsfråga innan NFT's kommer. Dom kanske får order från ägarna också.

1
Skriv svar