Antalet samtidiga Battlefield 2042-spelare på Steam faller under 1 000

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

De har dessutom utlovat fyra säsonger till Battlefield 2042 och sålt in spelare på detta genom bland annat Deluxe Edition och Season Pass. Säsong ett är inte ens igång än, och att inte fullborda detta kan medföra grova legala problem för EA och DICE.

Vi säger att EA skulle låta bf2042 dö så skulle dom ändå släppa första säsongen och sen lämna spelet. Att släppa första säsongen blir billigare än att betala skadestånd.

Plockade nyligen upp BF4 och det håller än. Fick med 1 och V på köpet. Tillägger dock att 4:an är hittills det enda BF spelet jag lirat. Jobbar mig igenom backlogg så får vi se om de har nån ordning på 2042 när jag får tid till det

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

1000 spelare samtidigt? För ett Battlefield spel? Det är ju fullständigt katastrof?! Är spelet verkligen SÅ DÅLIGT (jag spelar inte)?

Tyvärr ja, de hade säkert kunnat rädda det om man tagit till sig feedback efter betan, men det gjorde man inte och då blev det som det blev.

Medlem

"A love letter to the fans"
De visade verkligen hur mycket dem älskar sina fans.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Som nån skrev kan vi nästan säga tack och hej till 2042 och inte prata mer om det 😅 Dock vill jag samtidigt ha en (sista?) artikel när det når 100 spelare, då är jag redo på riktigt att glömma 2042 för evigt.

FZ nyhet om några månader:

"BF2042 har 1 spelare kvar"

Medlem

Det som folk minst av allt vill ha nu är krig.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Jonator:

Tänk om detta får BF serien att gå i graven då :/ vore jävligt trist, dom har gjort förbannat bra spel tidigare och kanske kan lyckas igen.

Tror inte det går i graven, tror det kommer komma ett till, men jag hoppas fan att dom lärt sig skippa all skit dem hade i 2042 lägga på ett Åre på utvecklingstiden innan släpp.

Tror nästa spel blir bära eller brista rejält, detta var en chansning ifrån dem och floppade så totalt det bara går.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dags för DICE att sätta innovation på hyllan ett tag och visa att de kan producera ett fungerande, roligt spel igen innan dom börjar göra revolutionerande ändringar i Battlefield-formeln.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

Finns det siffror från EA Play eller vad deras klient heter? Är BF mer populärt där än på Steam?

Redaktör
Skrivet av wololo:

Finns det siffror från EA Play eller vad deras klient heter? Är BF mer populärt där än på Steam?

Nej, det finns inga siffror från de andra plattformarna.


signatur
Medlem

haha


signatur

//monster

Medlem

Battlefield V hade under motsvarande tidsperiod ett genomsnitt på 11 585 samtidiga Steam-spelare.

Bara jag eller låter det sjukt lite?

PZT
Medlem
Skrivet av Mirage:

DICE står trots allt på rätt sida historien, och har alltid rätt.

Vore ju korkat att lyssna på spelarna, speciellt de spelare som rapporterar problem.

Ja Dice vet ju ALLTID bäst och det märks ju på resultatet , det är en väldigt fin hög med skit dom gjort !
BF3 ser fan bättre ut än detta , spelar bättre , är roligare och fungerar !

Men nästan alla val de gjort sen BF2 har ju gjort serien sämre och sämre ur perspektiv för spelaren , det var ju då de började skala bort klansupport , serverfunktioner och så vidare så att det blivit sämre och sämre och sämre för communityt runt BF. Jag är inte förvånad att det går som det gått för dem alls.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Kalla mig galen, men jag köpte ju det näst dyraste utgåvan och fortfarande inte spelat det.

Du kunde ha donerat pengarna till Jehovas, dom hade gjort mer nytta där.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Battlefield V hade under motsvarande tidsperiod ett genomsnitt på 11 585 samtidiga Steam-spelare.

Bara jag eller låter det sjukt lite?

Nu minns jag inte exakt men Battlefield V släpptes inte direkt till Steam på dess release. Det släpptes bara på Origin för PC.
Det var väl typ först ett år efter releasen som alla Battlefield spel släpptes på en och samma gång på Steam?

Så Battlefield 2042 går sämre än tidigare spel som från början inte ens fanns på Steam vid release och Battlefield 2042 släpptes direkt på Steam.

Medlem

Detta förbeställde jag, men sen efter någon timme fick jag en mörk, deppig och besviken bild framför mig hur det kändes när Cyberpunk kom. Så jag avbeställde BF och idag kan man väl säga att det var inget misstag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fatalt misslyckade till spel.
Nu borde Dice kolla på sitt gamla Battlefield 2 och utgå från det med nästa spel.
Jag skulle tom acceptera en Remake på Battlefield 2

Eller hur!?
Jag hade i alla fall köpt BF2:The Complete Remake Edition med hull & hår/buller & bång/bomber & granater!!


signatur

/MJ

Medlem

På något sätt hoppas jag ändå att de lyckas dra detta iland.
Ingen tjänar på ett BF-super fail!

Medlem

Hahaha, i skrivande stund är det endast 904st

https://steamdb.info/app/1517290/graphs/

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hahaha, i skrivande stund är det endast 904st

https://steamdb.info/app/1517290/graphs/

Du är inte rädd för fanboysen som kommer att hacka på dig över att "det är bara steam-siffror!!! Mer sPeLaRe pÅ aNdRa pL4TtF0rM4r".
Modigt

12
Skriv svar