Svenska Embracer utlovar ännu mer uppköp i framtiden

Robot
Svenska Embracer utlovar ännu mer uppköp i framtiden

Vilken även ska inkludera free-to-play-segmentet.

#Embracer


Medlem

Hurra?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Om man äger aktien kanKsn :/

Medlem

You teach me and I'll teach you…
EM-BRAA-CER!

Gotta buy ’em all
EMBRACER!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ja tar rygg på Winge!

Medlem

Frågan e hur högt de kan få med aktien…?

Medlem

Tråkigt med monopol

Medlem

Jag tror att Eugen Systems och Devolver digital är heta uppköpskandidater om jag nosar in mig på Frankrike och Storbritannien.

RHK
Medlem
Skrivet av noreason:

Tråkigt med monopol

Monopol?
Nog dags att slå upp ordet...

Vem som helst kan numera självpublicera spel, finns få branscher där konkurrensen är så stor som spelbranschen vill jag nog ändå hävda. Till och med Steam har numera konkurrens tack vare Epic.

Att Embracer med Lars i spetsen börjat köpa upp massvis med bolag är något av det bästa som hänt i spelbranschen.
Hellre det än de andra klassiska drakarna numera styrda av folk som endast har kärlek till att tjäna pengar.

Tycker https://embracer.com/about/gamesarchive/ säger allt om vilket typ av bolag Embracer vill vara.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag tror att Eugen Systems och Devolver digital är heta uppköpskandidater om jag nosar in mig på Frankrike och Storbritannien.

Devolver ligger ju i texas?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag tror att Eugen Systems och Devolver digital är heta uppköpskandidater om jag nosar in mig på Frankrike och Storbritannien.

Osannolikt eftersom Embracer i regel undviker att köpa börsnoterade bolag. Man har heller inget speciellt geografiskt fokus vad jag vet, även om det ligger närmare till hands att köpa bolag i Europa.

Medlem
Skrivet av Stannis:

Embracer köper bolag över hela världen. Ju mer utspridda, desto bättre.

Jo, men han skrev Frankrike och Storbritannien så... men jag vet inte om de kommer köpa devolver, devolver borde redan vara uppköpt av någon annan nu om de hade velat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jo, men han skrev Frankrike och Storbritannien så... men jag vet inte om de kommer köpa devolver, devolver borde redan vara uppköpt av någon annan nu om de hade velat.

Läste igen och förstod vad du menade.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Devolver ligger ju i texas?

Fel av mig, de är listade på London börsen.
Sen är ju firefly brittiskt så jag var inte helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Fel av mig, de är listade på London börsen.
Sen är ju firefly brittiskt så jag var inte helt ute och cyklar.

Menar du att Embracer köper Firefly?

Medlem
Skrivet av Stannis:

Osannolikt eftersom Embracer i regel undviker att köpa börsnoterade bolag. Man har heller inget speciellt geografiskt fokus vad jag vet, även om det ligger närmare till hands att köpa bolag i Europa.

Står i artikeln att de vill in på USA, Storbritannien, Frankrike och kina. Eugen Systems är en prima utvecklar kandidat i Frankrike samt så skulle devolver digital passa bra in bland deras andra utgivare och de är ju baserade i Storbritannien USA så då är de på radarn.

Medlem
Skrivet av Stannis:

Menar du att Embracer köper Firefly?

Devolver äger firefly.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Står i artikeln att de vill in på USA, Storbritannien, Frankrike och kina. Eugen Systems är en prima utvecklar kandidat i Frankrike samt så skulle devolver digital passa bra in bland deras andra utgivare och de är ju baserade i Storbritannien USA så då är de på radarn.

Embracer fokuserar främst på multipel-arbitrage (köpa bolag till lägre värderingar), och det är svårare att göra med börsnoterade bolag (som oftast har högre värderingar än onoterade bolag, och där man också måste bjuda 20-30% eller mer över kursen).

Sen hänger ganska mycket på vad som är till försäljning. Men man får hoppas att de har koll på Eugen.

1
Skriv svar