Robot
Weird West

Rollspel och Dishonored-liknande gör det själv-spektakel. Med varulvar, sekter och hårdkokta revolvermän.

#recension, #weird-west


Medlem

Jag blev precis klar med spelet. Håller med om slutbetyget. AIn var ingen höjdare precis. Oftast satt jag på avstånd med geväret, sköt en, nästa kommer för att inspektera liket, jag skjuter honom - repetera! I slutändan låg där en stor hög med kroppar.

Frilansare
Skrivet av Bennii:

Jag blev precis klar med spelet. Håller med om slutbetyget. AIn var ingen höjdare precis. Oftast satt jag på avstånd med geväret, sköt en, nästa kommer för att inspektera liket, jag skjuter honom - repetera! I slutändan låg där en stor hög med kroppar.

Lite som alla spel från Arkane som en av grundarna till Wolfeye kommer ifrån. Samla lik på hög!

Gnällkuk

Såg fram emot det här spelet länge men tyvärr verkar de falla platt på fler områden än ett vilket gör att jag är tveksam till om det är värt min tid. Att combat verkar nytt och spännande de första timmarna och sedan ebbar ut blir rätt trist i ett spel som handlar om just det.

Man har byggt en helt unik värld som känns spännande att utforska och ta reda på hur den blev som den blev, men det är i princip obefintlig story ur det perspektivet. Olika konstiga fraktioner bara finns, ingen förklaring om varför eller ens några större interaktioner dem emellan.

Som du säger kanske det var brist på pengar som gav oss vad vi fick, jag tycker det är riktigt synd för jag ser potentialen som väldigt stor! Tror jag hade kunnat överleva en slätstruken combat som blir enformig om det hade funnits intressanta quest, story lines osv att utforska men efter att ha läst din och andras recensioner ställer jag mig som sagt tveksam, då har jag det enda "gratis" via game pass.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag spelar och njuter just nu och är väl sådär 10h in. Hittills är det bättre än jag trodde, men känner ofta så i början. Få spel sen som får mig att lira hela igenom. 3 eller möjligtvis 4 av 5 kan nog bli mitt betyg också.

Bra och läsvärd recension i vanlig ordning

Medlem

Spelar just nu. 16h in och tycker det är riktigt bra. Håller dock med om att AIn är tröga.

Medlem

Är på sista kapitlet sen så spoilers: hittar man inte nån spade där man är för att man ska gräva upp en döing.Men tycker själv att det är bra o spännande spel sen är siktet lite stelt i striderna och man skjuter oftast lite varstans för att kunna klara sig undan alla projektiler som viner runt en. Tycker sen att världen kunde vara lite mer spännande än att du hamnar på random encounter 192 med att ett spöke ska ta koll på dig eller att folk ska råna dig. Så där kunde man utformar lite mer men ja det är väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Är på sista kapitlet sen så spoilers: hittar man inte nån spade där man är för att man ska gräva upp en döing.Men tycker själv att det är bra o spännande spel sen är siktet lite stelt i striderna och man skjuter oftast lite varstans för att kunna klara sig undan alla projektiler som viner runt en. Tycker sen att världen kunde vara lite mer spännande än att du hamnar på random encounter 192 med att ett spöke ska ta koll på dig eller att folk ska råna dig. Så där kunde man utformar lite mer men ja det är väldigt bra spel.

Huh???


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ja lite vad jag tycker om spelet

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ja lite vad jag tycker om spelet

Är de random encountersna repetativa?

Medlem
Skrivet av Nerox:

Är de random encountersna repetativa?

Ja. Det finns ett antal som upprepas hela tiden (Anfallen av vargar, anfallen av spöken, möter en handelskaravan, och några till). Sen finns det några som är unika och bara händer en gång.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja. Det finns ett antal som upprepas hela tiden (Anfallen av vargar, anfallen av spöken, möter en handelskaravan, och några till). Sen finns det några som är unika och bara händer en gång.

Är det så att det blir lite irriterande eller fungerar det okej?

Medlem
Skrivet av Nerox:

Är det så att det blir lite irriterande eller fungerar det okej?

Jag tycker personligen inte att det blir irriterade. Ofta kan man dessutom välja att rida vidare och undvika ett encounter.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Är de random encountersna repetativa?

Ja det finns för lite variation på dom

1
Skriv svar