Demotesta Splinter Cell: Conviction

Robot
Medlem
Demotesta Splinter Cell: Conviction

Fy fan vad roligt det var... Vill bara ha mer!

Medlem

Någon som har testat som kan berätta om Sam fortfarande klättrar omkring som en apa, som han gör i deras videor?

Medlem

Är så jädrans dåligt av dom att bara guldmedlemmar får tanka dom 2 första veckorna. Fy fan, man ska inte behöva betala för ett demo. Visst, det blir tillgängligt för alla efter 2 veckor eller vad det är men ändå...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är så jädrans dåligt av dom att bara guldmedlemmar får tanka dom 2 första veckorna. Fy fan, man ska inte behöva betala för ett demo. Visst, det blir tillgängligt för alla efter 2 veckor eller vad det är men ändå...

Kan inte annat än att hålla med. Först är skiten sönder ett halvår för att kvalitén är så förbannat dålig, fixade den själv till sist, detta får man ingenting för alls, förutom en lam ursäkt. Sen när jag tillslut får igång den igen märker man att dem börjat med detta? Inte bara ska man behöva betala för att få spela online, utan nu också betala för att få ett demo, annars får man vänta ett par veckor. Någon jävla måtta får det va. Hejdå 360! Det är till stor del sorgliga vägval man gjort inom hela industrin.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Är så jädrans dåligt av dom att bara guldmedlemmar får tanka dom 2 första veckorna. Fy fan, man ska inte behöva betala för ett demo. Visst, det blir tillgängligt för alla efter 2 veckor eller vad det är men ändå...

Jamen vad ska man göra åt saken? Det finns flera som säker samma sak. Köper man en Xbox 360 så vet man fördelarna och nackdelarna. Live kostar.

Medlem

[/quote]Jamen vad ska man göra åt saken? Det finns flera som säker samma sak. Köper man en Xbox 360 så vet man fördelarna och nackdelarna. Live kostar.[/quote]

Live har alltid kostat men, och rätta mig om jag har fel för jag har svårt att minnas, kravet att vara guldmedlem för att kunna ladda ner vissa nya speldemos är något som tillkom senare.

Medlem

Jag har alltid älskat Splinter Cell, och kommer alltid att göra det.

Inaktiv

Idiotiskt, no try, no buy.


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Idiotiskt, no try, no buy.

Ehm, det är precis vad ett demo är, try.. Eller? Och om du inte har guld får du vänta lite, du hinner endå testa det innan det kommer ut. Vad alla gnäller hela tiden...

Spelet var mäkta skoj faktiskt, går inte att sätta fingret på det, men det hade ett riktigt bra flyt. De tidigare Splinter Cell har alltid haft lite låg fps, men detta var ju uppe i 50-60 stabilt iaf.

Skoj som tusan, lirade igenom det tre-fyra gr.

Medlem

Självklart är boxen sönder

Inaktiv

synd att det inte blir pc demo, men lär komma try before you buy med det spelet också, trots ubisoft supersäkra kopieringsskydd.

alltså varför pissa pc spelarna i ansiktet? ska vi chansa våra pengar på att spelet faktiskt är bra?

Medlem

faaaan vad kul det va!

så länge jag kan minnas så har man behövt guld för att tanka ner demos

edit: nya demos

Medlem

Var det detta spelet som innehöll MP läge? Eller har jag drömt nu igen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var för inte ps3 för dåligt

Medlem

Spelet heter Splinter Cell och man spelar huvudkaraktären från dom tidigare spelen. Men kändes det som Splinter Cell? Nej, tyvärr. Fast det kanske bara är jag som inte gav det en rättvis chans men det där var iaf första intrycket jag fick av demot. Dom har ändrat så jäkla mycket så man känner inte igen sig. Splinter Cell har förvandlats till Gears of War. Och det är inte en komplimang.

Men varför har dom placerat reload-knappen så att man måste trycka ner vänstra spaken för att ladda om? Trycker jämt på X då det känns mer naturligt att ladda om med den. Har ingen koll på hur många granater och kameror man har kastat bort bara för att man trycker på fel knapp >_<

Sen att Ubi insisterar med att använda deras usla DRM system hjälper inte direkt till med att få mig köpsugen.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv
Skrivet av Lingon:
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Idiotiskt, no try, no buy.

Ehm, det är precis vad ett demo är, try.. Eller? Och om du inte har guld får du vänta lite, du hinner endå testa det innan det kommer ut. Vad alla gnäller hela tiden...

Spelet var mäkta skoj faktiskt, går inte att sätta fingret på det, men det hade ett riktigt bra flyt. De tidigare Splinter Cell har alltid haft lite låg fps, men detta var ju uppe i 50-60 stabilt iaf.

Skoj som tusan, lirade igenom det tre-fyra gr.

Det är PC-versionen jag syftar på, riktigt dåligt att man måste använda illegala metoder för att testa ett spel.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Det är PC-versionen jag syftar på, riktigt dåligt att man måste använda illegala metoder för att testa ett spel.

Ska vi vara ärliga så spelar det nog väldigt liten roll, vem testar ett demo när du lika gärna kan testa hela spelet?
Sen är PC en klart mindre marknad än 360, det sagt så ser jag inget problem med att de skulle släppa ett PC-demo inom typ 2 veckor (dvs när silveranvändarna får ta del av demot på live). Risken är väl att spelet blir en skum portning givet de schizofrena kontrollerna, "tryck x för att ladda om, v för att byta granat, h för att sikta" etc. Visst, jag överdriver, men det lär inte bli långt ifrån nått sådant.

Tack Ubi, förstör huvudpersonen, kontrollerna och känslan. En dålig Gears-inspirerad sörja med usla kontroller, usch.
Personligen tyckte jag spelet var en aning klumpigt, AI'n direkt korkad och kontrollerna riktigt dåliga. Man kanske kan vänja sig vid dem, men ska det vara så svårt att göra vettiga kontroller?!
Använd samma/en liknande kontrollmetod som alla andra spel i samma genre, och ingen egen Fransk baguett-kontroll!

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Det är PC-versionen jag syftar på, riktigt dåligt att man måste använda illegala metoder för att testa ett spel.

Ska vi vara ärliga så spelar det nog väldigt liten roll, vem testar ett demo när du lika gärna kan testa hela spelet?
Sen är PC en klart mindre marknad än 360, det sagt så ser jag inget problem med att de skulle släppa ett PC-demo inom typ 2 veckor (dvs när silveranvändarna får ta del av demot på live). Risken är väl att spelet blir en skum portning givet de schizofrena kontrollerna, "tryck x för att ladda om, v för att byta granat, h för att sikta" etc. Visst, jag överdriver, men det lär inte bli långt ifrån nått sådant.

Tack Ubi, förstör huvudpersonen, kontrollerna och känslan. En dålig Gears-inspirerad sörja med usla kontroller, usch.
Personligen tyckte jag spelet var en aning klumpigt, AI'n direkt korkad och kontrollerna riktigt dåliga. Man kanske kan vänja sig vid dem, men ska det vara så svårt att göra vettiga kontroller?!
Använd samma/en liknande kontrollmetod som alla andra spel i samma genre, och ingen egen Fransk baguett-kontroll!

Risken är helt klart stor att det blir ännu en kass konsolport, det är just därför att det vore bra om de iaf kunde ge ett lagligt alternativ för att testa spelet.
Eller det kanske är så horribelt portat så att ett demo skrämmer bort kunderna, bättre att låta folk köpa det i tron att det är i samma klass som de tidigare splinter cell.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Inget PC-demo? Gjorde de en dålig konsolport och skäms för det, eller vad?

Medlem

Detta var ju svinigt bra! visst det är lite mer snabbaction än vad man är van vid när det gäller Splinter cell, men fan vad kul man kan ha.

Medlem

Riktigt skoj, när man körde på realistic, så fienden faktiskt såg en om man hoppade ner från ett rör 1.5 meter ifrån dem, blir ett givet köpt. Lite trist bara att de har ändrat så totalt från de gamla, lite mindre smyga, mycket mer skjutande och röjjande

Tusan, mitt LIVE - Gold gick ut precis, nåväl, får vänta ett litet tag bara...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jozo:

Någon som har testat som kan berätta om Sam fortfarande klättrar omkring som en apa, som han gör i deras videor?

Han är så himla förtjust i bananer


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

demot var jävligt kul, är stort splinter cell fan, tycker det är förbättring sen föregångarna men lite för mycket action kanske, sen är det jobbigt att det blir svart o vitt när fienderna inte kan se en imo

Inaktiv

hah det första som hände var att jag hoppade över en sten i början och hamnade utanför staketet. laddade om från checkpoint och då frös boxen

Medlem

Ansiktsanimationerna var sorgliga, att alla moves i sitt vokabulär krävde exakta positioner var också riktigt sorgligt - t ex så är det ett ställe nere i the sewers som man kan klättra på ett rör så man hamnar ovanför taket, man kan inte bara släppa sig ner och krypa runt för att planera sitt anfall så bra som möjligt. Istället ska man använda jävligt dryga sonarcamskitet och hänga ovanför ett hål i taket så att man på ett enda jävla ställe kan på rimligt sätt få en fin melee-kill.

Sen är det mäkta ologiskt designval att göra så att man måste göra melee-kills för att sedan kunna skjuta som en gud. När man tidigare konstaterade att folk dör inte av ett skott i huvudet om man siktar manuellt. Vi tar bort möjligheterna för spelaren att ha skills och bajsar sönder med något jävla disguisad action event spel, usch och fy. Grrr spott! PUBISHÅR!

(Sa jag förresten att senaste splinter cell jag lirade var Pandora Tomorrow och att jag inte kommer införskaffa detta?)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

(Sa jag förresten att senaste splinter cell jag lirade var Pandora Tomorrow och att jag inte kommer införskaffa detta?)

Vet ej, men jag håller med dig o mitt senaste SC lir jag spelade var Double Agent, men själv SC serien dog efter Chaos Theory, punkt slut.

De ha har ju för fan fördummat hela konceptet ju nu! Provat demot och jag grät av ilska mer el mindre. Känns som man blir helt styrd, konstika "dörr-bash-ins", kika runt hörn, hur man klättrar el använder gadgets. Sååååå riktigt tråkigt jag tyckte det var.

Chaos Theory fick mig att darra av spänning... Detta är något som jag knappt skulle köpt till en 10 åring från BR leksaker.

De har hållt på med detta projektet i såå många år o det här är resultatet?

Jävla konsoler som har förstört spel-projekten!

Medlem

Han jobbar ju inte längre för att inte synas så att företaget får skit..

Nu är han på hämd action, han är pissoffed och kör på.

(han lär jobba för samma firma igen sen senare, se om det ändras gameplayet lite då)

Sen till att börja med, bara för att det finns, behöver man inte använda det.
Jag kör som förut, utan sonar. Smyger runt och dödar alla med melee. Och någon sa om att man inte kan skjuta headshots? Tycker det är ruskigt enkelt..

Att alla är så anala att ni inte kan gå med på ändringar, ni kan ju sitta hemma i soffan och se amerikansak kärleks komedier (2 personer träffas, blir kära har kul, något händer, de gör slut, de är ledsna, de blir ihop, happy ending .. spy)
Bra att ubi vågar ändra lite i spelvärlden, tror de kommer sälja mer av det här än de äldre. Jag har gillat alla SC spel, just för att det är ett tänka spel.

Sam rör sig väldigt likt mot förut, bara att man inte har en springa knapp längre. Kanske man inte had förut iofs?

Finns sjukt många olika spel med olika kontroll upplägg, hur svårt är det att lära sig nya?

men det största minuset va svårighetsgraden, väldigt lätt att klara på svåraste.. tråkigt.. första gången ska man ju dö en ental ggr men icke.. och då körde jag på svåraste direkt, då jag inte visste var alla står.

1
Skriv svar