Next gen-versionen av The Witcher 3 har försenats

Robot
Next gen-versionen av The Witcher 3 har försenats

Och utvecklingen ska nu ske internt hos CD Projekt Red.

#Cd-projekt-red, #The-witcher-3, #nyhetstips


Inaktiv

IGEN?! Rätta mig gärna om jag har fel men har inte den här skiten skjutits upp minst en gång tidigare?

Förmodligen så att de är så jävla långsamma att det som var next gen när de började inte längre är det så de måste börja om på nytt så det inte blir last gen

Skribent
Skrivet av anon_119148:

IGEN?! Rätta mig gärna om jag har fel men har inte den här skiten skjutits upp minst en gång tidigare?

Förmodligen så att de är så jävla långsamma att det som var next gen när de började inte längre är det så de måste börja om på nytt så det inte blir last gen

Japp, det sköts upp i oktober förra året.

Medlem

Jättebra, inga ryssar ska ha några förmåner.

Medlem

Känns som denna studio knappt klarar av något nu för tiden, fortfarande inte ens fixat Cyberpunk beta skiten dom släppte.

Medlem

Tråkig utveckling men har fullt förståelse över förseningen. Kan tycka att de borde sluta annonsera datum helt och hållet vid det här laget då detta är andra/tredje gången de flyttar på uppdateringen och vänta tills de har nått "guld".

Medlem

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Medlem

TL;DR: Övertygad om att detta beror mer på att de tvingats ta in utvecklingen internt pga Ryssland.

Ej förvånad. Talar av erfarenhet när jag säger att en rysk studio bedriver utveckling av en produkt som sedermera ska lanseras på (i princip) den globala marknaden innebär bekymmer (inte minst nu pga nya sanktioner). Exportkontroller av mjukvaruprodukter är inte den lättaste djungeln att snåra igenom.

Medlem

Tycker ändå det känns bättre att de jobbar på det internt. Visst tråkigt med försening igen och jag såg fram emot att dra igång en genomspelning till sommaren men aja, det blir nog bra så småningom ändå.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Har inte spelat igenom det. Har börjat 2 gånger och sedan "råkat" snöa in på något annat. Nu har jag väntat på next-gen versionen för att äntligen spela det. Har till och med väntat med att se säsong 2 av serien för att jag ville göra det i samband med släppet
Visst, man kan argumentera för att på pc finns moddar som gör det next-gen. Men avsaknaden av ray-tracing gör att jag skippar tills det släpps officiellt.

Medlem

Men varför? Alltså varför lägger dom tid på ett spel som inte behöver uppdateras. Känns som det hade varit bättre o lägga tiden på nästa spel så inte vi får ännu ett "Cyberpunk inte färdigt måste hata CDPR med all kraft" -drama.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Har inte spelat igenom det. Har börjat 2 gånger och sedan "råkat" snöa in på något annat. Nu har jag väntat på next-gen versionen för att äntligen spela det. Har till och med väntat med att se säsong 2 av serien för att jag ville göra det i samband med släppet
Visst, man kan argumentera för att på pc finns moddar som gör det next-gen. Men avsaknaden av ray-tracing gör att jag skippar tills det släpps officiellt.

Samma här. Provade en gång, fastnade inte, provade igen några år senare och började se charmen lite mer men sen tror jag att jag råkade börja med Hollow Knight och det gick helt enkelt inte slita sig ifrån. Har svårt för spel som kräver för många timmars engagemang för att få mig totalt hooked, och Witcher 3 var inte tillräckligt kul i gameplay för att fånga mig direkt, samtidigt som storyn och världen kräver lite tid för att leva sig in i.

Ska prova återuppta det, hoppas man kan uppgradera till next gen billigt 😀

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Bra spel kan spelas om hur många gånger som helst. Folk spelar fortfarande första super mario spelet

Medlem

Detta är så klart endast pga Rysslands-kopplingen. Det går inte att ha några som helst kopplingar till RU just nu, de är persona non grata. Tråkigt i detta fallet, men fullt förståligt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Japp, det sköts upp i oktober förra året.

Jag ska erkänna att jag bara läste rubriken denna gång. Visste ej att detta sköttes externt tills nu så fullt förståeligt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Bra spel kan spelas om hur många gånger som helst. Folk spelar fortfarande första super mario spelet

Ja, och de flesta spelar NES-varianten. Remastern på SNES var lika förglömlig som denna remaster kommer vara.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Har inte spelat igenom det. Har börjat 2 gånger och sedan "råkat" snöa in på något annat. Nu har jag väntat på next-gen versionen för att äntligen spela det. Har till och med väntat med att se säsong 2 av serien för att jag ville göra det i samband med släppet
Visst, man kan argumentera för att på pc finns moddar som gör det next-gen. Men avsaknaden av ray-tracing gör att jag skippar tills det släpps officiellt.

Förstår helt! Finns alltid ett gäng som inte lirat det, men 95% av alla som är intresserade bör ju hunnit lira det kan man tycka. Å andra sidan, många yngre kanske först nu blivit tillräckligt gamla och då lär det kanske sälja till en ny generation, och serien som du är inne på lär ju bidra till att spelet blir hypat igen och igen.

Skrivet av Karmak:

Bra spel kan spelas om hur många gånger som helst. Folk spelar fortfarande första super mario spelet

Korrekt, har dock hört att folk generellt brukar anse att W3 inte har så bra omspelbarhet i jämförelse med t.ex. Skyrim.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Förstår helt! Finns alltid ett gäng som inte lirat det, men 95% av alla som är intresserade bör ju hunnit lira det kan man tycka. Å andra sidan, många yngre kanske först nu blivit tillräckligt gamla och då lär det kanske sälja till en ny generation, och serien som du är inne på lär ju bidra till att spelet blir hypat igen och igen.

Korrekt, har dock hört att folk generellt brukar anse att W3 inte har så bra omspelbarhet i jämförelse med t.ex. Skyrim.

Det har gått så lång tid nu att jag gärna spelar igenom det igen. Och denna version kommer med HDR för oss på PC (märkligt nog har bara konsolversionerna HDR) vilket inte går att modda in. Någon form av grafiskt lull lull i form av RT osv och omarbetade texturer. Det ska bli mysigt att spela igenom efter alla dessa år med lite ginare grafik helt enkelt.

Medlem

När jag läser next-gen tänker jag alltid att det bara rör konsoler.
Men kommer det alltså en Nextgen till PC också? Förutom HDR (som Novdid skriver) vad kan man förvänta sig mer till PC-versionen?

Medlem
Skrivet av Tratt:

När jag läser next-gen tänker jag alltid att det bara rör konsoler.
Men kommer det alltså en Nextgen till PC också? Förutom HDR (som Novdid skriver) vad kan man förvänta sig mer till PC-versionen?

Personligen önskar jag texturer i högre upplösning och fullt stöd för raytracing. Mer än så behövs inte.

Medlem
Skrivet av Tratt:

När jag läser next-gen tänker jag alltid att det bara rör konsoler.
Men kommer det alltså en Nextgen till PC också? Förutom HDR (som Novdid skriver) vad kan man förvänta sig mer till PC-versionen?

Skrivet av Ronzem:

Personligen önskar jag texturer i högre upplösning och fullt stöd för raytracing. Mer än så behövs inte.

Läste även dom har "anlitat" han som gjorde mod-texturer, halk hogan på nexus mods.

Här är hans senaste video tror jag från december 2021.

https://www.youtube.com/watch?v=YNKlpvKvKl0

Gen
Medlem

Suuupertråkigt, såg verkligen fram emot den patchen.

Medlem

CDPR var typ en av få studios man verkligen respekterade, vad hände sen ?

Snälla FROM, fortsätt vara som ni är!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Känns som denna studio knappt klarar av något nu för tiden, fortfarande inte ens fixat Cyberpunk beta skiten dom släppte.

Next-Gen versionen av Witcher 3 har dock fram tills nu skötts av Saber Interactive (som ägs av Embracer Group). Uppenbarligen var inte CDPR nöjda med arbetet de utfört, därav valt att ta hand om det själva.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Jag har spelat det och lagt otaliga timmar på det men brukar ofta tänka tillbaka på spelet och mina upplevelser relativt ofta för jag hade en så fantastisk tid med det första gången.
Jag ser mer än gärna att utvecklare uppdaterar sina kronjuveler till spel för det ger mig fler anledningar att återvända och spela om spel jag egentligen vill spela om men som jag prioriterar bort pg.a tidsbrist och mängden spel man har i backloggen.

Medlem

Undrar när vi kommer sluta kalla current-gen next-gen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arzei:

Undrar när vi kommer sluta kalla current-gen next-gen.

Inte konstigt i det här fallet dock. Gammalt spel får en uppdateringen för de nya konsollerna, så då tycker jag ordvalet fungerar så folk fattar vad som sker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Jag spelade aldrig det t ex. Köpte det för några månader sen för 199kr när det släpptes att det blir en next-gen/current-gen patch. Inväntar bara den för att kunna sätta mig med detta för första gången.

Bra spel finns det väl alltid en marknad för. Speciellt om dom uppdateras gratis med förfinad grafik osv.

Medlem

*Förstärkningsord* Det var en ytterst tråkig nyhet, det kliar som fan i fingrarna efter att få hoppa in i W3 igen...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Fråga av nyfikenhet: har inte de flesta som vill lira det gjort det vid det här laget, 7 år senare? Menar inte att vara dryg, förstår bara inte hur det kan finnas en marknad för ett så gammalt spel.

Klart att det finns en marknad för världens bästa spel i finare mundering.

12
Skriv svar