Varför visas Death Stranding i Playstation Studios-bannern?

Robot
Varför visas Death Stranding i Playstation Studios-bannern?

Stundande uppköp av Kojima Productions? Ett simpelt misstag?

#Death-stranding, #Kojima-productions, #Playstation-studios, #nyhetstips


Medlem

Hade jag valt en studio att signa upp under Playstations paraply hade det nog tametusan varit Kojima Productions. En uppföljare till Death Stranding dessutom? Ja tack!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade jag valt en studio att signa upp under Playstations paraply hade det nog tametusan varit Kojima Productions. En uppföljare till Death Stranding dessutom? Ja tack!

Jo, samma här. Blev förvånad att ingen köpte exklusivitet för Kojima Productions när det bildades. Fast det kanske var Hideo Kojimas beslut att han inte ville bli bunden till en utgivare direkt efter Konami-incidenten?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Mycket som talar för uppköp, speciellt eftersom de tog bort det igen så snabbt. Kul och logiskt om det stämmer. Köp rättigheterna til Konamis IP:n också så räcker det sen :).

Vilket spel är förresten bilden med den rosa bakgrunden bredvid death stranding? Den är också borta numera.
EDIT: nu är båda tillbaka igen

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jo, samma här. Blev förvånad att ingen köpte exklusivitet för Kojima Productions när det bildades. Fast det kanske var Hideo Kojimas beslut att han inte ville bli bunden till en utgivare direkt efter Konami-incidenten?

Förmodligen var det nog som du skriver. Kojima har ju haft en liten förkärlek till Playstation sen innan och han är ju Japan också så det logiska är ju inte så långt bort med ett uppköp ändå.

Skribent

En liten rättelse: de verkar inte ha tagit bort Death Stranding-bilden efter att den lagts till, utan den ser ut att ha legat kvar längst till höger i bannern (där min webbläsare klippte bort den).

Medlem

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

När MGS1 kom så fanns det i stort sett ingenting som var lika ambitiöst som det inom spelindustrin. 1-4 är fantastiska spel allihopa och femman hade kunnat bli ett oförglömligt mästerverk om de hade fått göra klart det innan släpp för Konami.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade jag valt en studio att signa upp under Playstations paraply hade det nog tametusan varit Kojima Productions. En uppföljare till Death Stranding dessutom? Ja tack!

Skrivet av Jozo:

När MGS1 kom så fanns det i stort sett ingenting som var lika ambitiöst som det inom spelindustrin. 1-4 är fantastiska spel allihopa och femman hade kunnat bli ett oförglömligt mästerverk om de hade fått göra klart det innan släpp för Konami.

Jo precis.
Är lite kluven till 4:an, vet inte riktigt hur bra det spelet står sig ifall man inte har spelat de andra spelen.
Men MGS1 och MGS2 är ju revolutionerande, 3:an är väldigt intressant och har också välarbetad spelmekanik.
5:an tar ju MGS till open world vilket vart rätt bra, men hade gärna sett att de fått typ 2 år till på sig för att optimera och slutföra spelet.

Hade gärna sett att Kojima fick göra ett skräckspel, det är väl väldigt lite som binder Silent Hill PT till Silent Hill serien, så det borde väl inte vara några större problem att göra relativt små förändringar och släppa ett eget IP istället.
Men de får såklart gärna binda det till Silent Hill, ifall de kan få till något med Konami.
Fast det kanske är bättre med ny IP i så fall i och för sig, så att de slipper vara bundna till ett företag som har väldigt lite intresse för spelbranschen.

Annars så skulle jag såklart väldigt gärna vilja se vad för spel som Kojima skulle kunna skapa för VR miljö, det skulle kunna bli riktigt intressant.

Jag har inte hunnit med Death Stranding än, får kanske bli till semestern, skivan ligger och väntar

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har inte hunnit med Death Stranding än, får kanske bli till semestern, skivan ligger och väntar

Fantastiskt spel och en underbar upplevelse i mina ögon. Directors cut är helt klart att föredra om du har möjligheten.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

Utvecklar man nytänkande spel sedan 80-talet så brukar folk få upp ögonen för en.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

Han uppfann väl i princip Stealth-genren med det första Metal Gear på 80-talet. Sen tycker jag att hans spel har hållit väldigt hög kvalitet, men det är klart att dom inte är för alla.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

MGS 5 fick inte bli färdigt och Death Stranding tillhör toppen av spel genom tiderna (dock inte för alla)
Därför


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså hur blev Kojima så jävla populär? MGS5 var riktigt mediokert spel och samma med deathstranding, ändå är han mer hyped än någon annan person i spelbranschen.

Tja, MGS 1 och 3 är två av de bästa spelen någonsin, det kan ha med det att göra.

Medlem

Inget uppköp av Kojima Productions ser det ut som iallafall:

"I'm sorry for the misunderstanding, but KOJIMA PRODUCTIONS has been and will continue to be an independent studio."

https://twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/151484419081937305...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar