Hello Games nästa spel är "precis lika ambitiöst som No Man's Sky"
Intressant anmärkning gällande hur företaget arbetar. Det påminner mig faktiskt om Valve. Så... för någon som tidigare inte var så intresserad i företaget blev jag helt plötsligt väldigt intresserad av att se vad de har i luringen härnäst. Jag får väl dock ta en dos salt gällande vad de säger angående spelet, men nyfiken på vad de har på lur.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Lite sugen på att spela det när PSVR2 släpps, ifall det uppdaterar det.
Antar att det är bra tid att hoppa in nu, har väl hänt rätt mycket sen release?
Någon som har koll på multiplayer, fungerar det bra nu?
Spelat några timmar och multiplayer verkar fungera bra. Fick en gamebreaking bugg dock så var tvungna att starta om spelet, det var mindre kul eftersom spelet av okänd anledning inte sparar där man är. Men i övrigt så känns det ganska polerat och trevligt nu tycker jag.
Jag och en kompis körde multiplayer för längesedan, men då hade vi problem med att även om vi spelade ihop och var på samma ställe, så hade vi olika väder. Så när det var blå himmel och prima ballerina för mig, så kunde min kompis två meter jämte mig uppleva giftigt regn och vindar på 50m/s. Vet du om man fixat detta?
Det är tyvärr inte fixat och det är onekligen störande. Vi hade dock inga allvarliga stormar under den korta tiden vi lirade, utan man kunde stå ut, men om någon dör i en storm medan någon har solsken så blir det ju snabbt ospelbart.
Låter som en riktigt skön arbetsmiljö, att kunna gå från det ena projektet till det andra beroende på vad man känner för. Min respekt för företaget bara ökar och ökar
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Låter som en riktigt skön arbetsmiljö, att kunna gå från det ena projektet till det andra beroende på vad man känner för. Min respekt för företaget bara ökar och ökar
Jag känner som du.
Att de dessutom fortsätter att uppdatera NMS är minst sagt imponerande efter all kritik de fick utstå i början.
Köpte The last campfire för ett bra tag sen och gillade det. Märktes inte att det bara var 3 personer som utvecklat det iaf.
Jag tror inte utvecklingen kommer vara jätteannorlunda från no mans sky, men han har nog lärt sig att det kan vara farligt att prata om visionen om hur spelet ska vara, speciellt om saker måste klippas.
Jag gissar på att de kommer släppa spelet "som det är" med vidare utveckling, utan att gå för hårt in på vad de hoppas att spelet ska vara.
Tycker alltid påstående som hans är så märkliga.
"vi gör ett spel som är omöjligt att utveckla, vi är dömda att misslyckas"
Så låter det I mina öron.
Det är väl rätt tydligt att han menar att de jobbar med proc-gen, att de likt no mans sky kan generera assets som hade behövt en hel arme med spelskapare att bygga för hand.
Det är väl rätt tydligt att han menar att de jobbar med proc-gen, att de likt no mans sky kan generera assets som hade behövt en hel arme med spelskapare att bygga för hand.
Långt ifrån tydligt och då kan man väl trumma vidare och lägga på massvis med folk som ritat allt för hand istället för att skapa det digitalt. Han har en tendens att sväva iväg en del när han får prata…
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Fz sa:
"processuellt" procedurellt ska det nog vara.
Inget av dem är ju egentligen ett riktigt etablerat begrepp och jag har hört båda användas – "procedurellt" mest i sammanhanget "procedurell programmering" och "processuellt" i sammanhanget "processuell generering". Jag tycker att processuell låter bättre, mer beskrivande och mindre direktöversatt, så jag kör på det
Långt ifrån tydligt och då kan man väl trumma vidare och lägga på massvis med folk som ritat allt för hand istället för att skapa det digitalt. Han har en tendens att sväva iväg en del när han får prata…
Nu har väl inte hello games snackat något alls om deras utveckling sedan de släppte första versionen, så jag tror att de lärt sig.
Tack vare denna post blev jag uppmärksammad på The Last Campfire. Köpte det på ps5an nu och skall njuta av det under påsken efter all elden ring hets
Tackar!
Ja, liknar det jag gillar hos zelda.
Blir till att testa om det kommer till ps+