Launcherns död innebär nya (läs: jättegamla) Bethesda-spel på Steam

Robot
Launcherns död innebär nya (läs: jättegamla) Bethesda-spel på Steam
Medlem

Daggerfall har länge varit favoriten bland TES-spelen, lätt rekommenderat för bara musikens och inlevelsens skull

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Daggerfall har länge varit favoriten bland TES-spelen, lätt rekommenderat för bara musikens och inlevelsens skull

Dito!

Medlem

Alla som vill spela dessa spel har dom redan. Sen om dom säljs på ica eller steam spelar ingen roll


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Alla som vill spela dessa spel har dom redan. Sen om dom säljs på ica eller steam spelar ingen roll

Fast Daggerfall är ju ett skitbra spel. Kommer nog kunna sälja ett eller två exemplar på steam. Många kids som har dator idag var ju inte ens födda då...

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Alla som vill spela dessa spel har dom redan. Sen om dom säljs på ica eller steam spelar ingen roll

Men så bra att du är talesman för alla som vill spela dom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bort med alla launchers!!

Medlem
Skrivet av ernstp:

Bort med alla launchers!!

Eller hur! Bättre förr när man hade en spel-mapp med alla spel. Ner med Steam!!!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Eller hur! Bättre förr när man hade en spel-mapp med alla spel. Ner med Steam!!!

Nej, man ska ha genvägar på skrivbordet, och bildförhållandet ska vara 4:3! Spelen installerar man i samma mapp som winrar och alla andra nödvändiga program.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Nej, man ska ha genvägar på skrivbordet, och bildförhållandet ska vara 4:3! Spelen installerar man i samma mapp som winrar och alla andra nödvändiga program.

Helt rätt! Bonuspoäng om grafikkortet är ett Cirrus Logic också.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Launchers är inte lösningen. (se återkommande funktionsfel/avsaknad/seghet per varje ny launcher, som sällan ordnas).
Jag gissar på återgång till OS-standard igen, fast utökat med de som saknas, fullt varierbart/döljbart.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men så bra att du är talesman för alla som vill spela dom

Helt rätt!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

ELF
Medlem
Skrivet av ernstp:

Bort med alla launchers!!

Skrivet av Distordera:

Eller hur! Bättre förr när man hade en spel-mapp med alla spel. Ner med Steam!!!

Därför man kör GOG.
Galaxy är valbar, men smidig för nedladdning av spelen. De skulle bara lägga till lite fler funktioner för de som har blivit beroende av extrafunktioner.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Eller hur! Bättre förr när man hade en spel-mapp med alla spel. Ner med Steam!!!

Jag minns typ tidigt 90 tal när man gjorde en .bat fil med lite Nice ascii grafik med kod för att göra en fil man kunde starta msdos spelen genom. Så himla kul.

Medlem

Både Arena och Daggerfall har funnits hos GOG i 5 år, och även funnits att ladda ner gratis direkt från Bethesdas hemsida i 15+ år.

ELF
Medlem

Völfenstajn änämi tärritorri är för övrigt gratis för de som inte vet. Den som skrev detta inlägg visste inte...
https://www.splashdamage.com/games/wolfenstein-enemy-territor...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Launchers är inte lösningen. (se återkommande funktionsfel/avsaknad/seghet per varje ny launcher, som sällan ordnas).
Jag gissar på återgång till OS-standard igen, fast utökat med de som saknas, fullt varierbart/döljbart.

Nej nej.. Man kan aldrig ha för många kopior av en embedded webbläsare på sin dator....

Medlem
Skrivet av Distordera:

Eller hur! Bättre förr när man hade en spel-mapp med alla spel. Ner med Steam!!!

Skrivet av Aesoprock:

Nej, man ska ha genvägar på skrivbordet, och bildförhållandet ska vara 4:3! Spelen installerar man i samma mapp som winrar och alla andra nödvändiga program.

Med 960x720 upplösning, såklart. (Eller är det för högupplöst?)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Ion
Medlem
Skrivet av Akronym:

Med 960x720 upplösning, såklart. (Eller är det för högupplöst?)

Om vi pratar Cirrus Logic och bat-filer skulle jag säga 640x480. Alternativt 320x200 i DOS.

1
Skriv svar