Nintendo: Vi behöver hjälp med hardcore-spel

Robot
Nintendo: Vi behöver hjälp med hardcore-spel
Medlem
Nintendo: Vi behöver hjälp med hardcore-spel

Ja men GG, tyvärr har nog det planet redan seglat... De hardcore gamers som köpte wii har nog antingen sålt den eller bara tappat förtroendet för att det kan komma bra hardcore-spel till den.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Mja, finns många hardcore-spelare som har wiit som konsol för att slappa på och latja socialt med en bira eller käk. De hardcorespelen som de lirar sker på andra konsoler eller på datorn. Är ju vanligar nuförtiden att man har 2-3 konsoler än att man inte har någon alls.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Mycket positivt att de är så öppna med det iaf. Men det är lite sent nu, känns som tåget har gått. Jag skulle aldrig få för mig att sätta Wii framför varken PS3 eller Xbox360 (inte ens framför PS2). De klår Wii med hästlängder om man ser till underhållningstimmar. Just för att de inte fokuserar på barn-spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Schysst att de säger det öppet, men ja. Gör en hardcore-konsol istället?:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Schysst att de säger det öppet, men ja. Gör en hardcore-konsol istället?:)

Varför göra en hardcore-konsol när man kan göra en multi-konsol ?
Som alla kan spela på, precis som han efterlyser.

Men som alla andra säger här också, så har nog det seglat iväg för länge sen för just Wii:n.
Det skulle vara en Wii HD då, som skulle kunna ta över staffettpinnen, men då måste det till att dom ändrar en del förutfattade meningar om Nintendo och verkligen kommunicera med tredjepartstillverkare att dom gärna vill se BioShock 3 och framtida spel till sin Wii HD.

Sen som plus i kanten så kan dom ju göra den till en riktig multimediamaskin på engång, så konkurrerar den med både PS3 och liknande maskiner.


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:
Skrivet av 73mpl4R:

Schysst att de säger det öppet, men ja. Gör en hardcore-konsol istället?:)

Varför göra en hardcore-konsol när man kan göra en multi-konsol ?
Som alla kan spela på, precis som han efterlyser.

Men som alla andra säger här också, så har nog det seglat iväg för länge sen för just Wii:n.
Det skulle vara en Wii HD då, som skulle kunna ta över staffettpinnen, men då måste det till att dom ändrar en del förutfattade meningar om Nintendo och verkligen kommunicera med tredjepartstillverkare att dom gärna vill se BioShock 3 och framtida spel till sin Wii HD.

Sen som plus i kanten så kan dom ju göra den till en riktig multimediamaskin på engång, så konkurrerar den med både PS3 och liknande maskiner.

Det är väl skitbra att det finns maskiner som har olika funktioner/målgrupper, vill man ha en multimedia maskin så köper man en PS3, vill man lira party och familjspel så köper man en Wii.

Jag tror oxå att hardcore gamers vill ha bättre grafik än vad Wii klarar så det är nog kört. Men det finns ju många andra "icke barnspel" typ nya Sillent Hill som är grymt bra och utnyttjar allt som Wii har till max.

Medlem

Äger man inte alla 3 konsolerna är man väl fan ingen hardcore-gamer? ;P

Medlem

Äger man en konsol så är man inte en hardcore gamer.

Medlem

nintendo kan bara inse att dom är skit istället (förutom super mario och mario kart spelen). Fattar inte hur så många kan slänga pengarna i sjön o köpa wii...

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Äger man inte alla 3 konsolerna är man väl fan ingen hardcore-gamer? ;P

Precis vad jag tänkte. hehe. "jag är hardcore Wii" lol

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

nintendo kan bara inse att dom är skit istället (förutom super mario och mario kart spelen). Fattar inte hur så många kan slänga pengarna i sjön o köpa wii...

du kan va skit!

Skämt och sido, inse att smaken och behoven är olika istället (shock!!!)...

Medlem

Nintendo kanske borde släppa en konsol som är bra som kan vissa bra grafik och ha mer normala kontroler så man slipper fäkta i luften lite random för att få rörelse i spelet.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Nintendo kanske borde släppa en konsol som är bra som kan vissa bra grafik och ha mer normala kontroler så man slipper fäkta i luften lite random för att få rörelse i spelet.

"Avgörandet ligger hos konsumenten. Vi vill inte tvinga rörelsekänsligt spelande ner i halsen på dem [spelarna]. Så för shooter-fansen som säger "Du vet, jag gillar vad ni gör med rörelsekänsligt spelande, men jag tycker om att spela med DualShock", så kommer det alternativet att finnas där för dem." <- från Sony tidigare idag.

Det var så jag hade hoppats att det hade blivit på Wii också, valmöjlighet.
Vill jag spela Modern Warfare med rörelsegrej så ska jag kunna göra det.
Men vill jag köra det som man är van vid, så ska man kunna få göra det också. Men icke!

Det är också en sak jag inte förstår med utvecklarna. Det går att koppla in mus och tangenbord i t.ex. PS3. Varför har man då inte den möjligheten i spelen att välja att spela så?
Bara en massa begränsningar...


signatur
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Äger man en konsol så är man inte en hardcore gamer.

Äger man bara en PC så är man ingen hardcore-gamer då man missar alla hardcore-spel och bara lever på förenklade portningar

OnT:
Om Nintendo verkligen skulle vilja ha lite "hardcore"-kunder, dvs folk över 9års ålder, så börja med att släppa Golden Eye (era giriga as).
Fortsätt sedan med att skapa kvalitativa spel, typ RPG/FPS UTAN Mario/Link/DK, satsa på lite nya hjältar. Då det aldrig lär ske, så är loppet kört. I bästa fall ser vi Mario FPS, där du skjuter eldbollar på olika fiender etc, vilket skulle kunna vara kul, om det gjordes rätt alltså.

1
Skriv svar