Cyberpunk 2077:s kommande expansion släpps under 2023

Robot
Cyberpunk 2077:s kommande expansion släpps under 2023

Och den ska bjuda på en helt ny berättelse.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #nyhetstips


Medlem

Lirade nyss igenom CP2077 för första gången på min PS5:a. Grymt spel, och ser helt klart fram emot expansionen.

Medlem

Cyberpunk släpptes ju 2020, alltså 3 års väntan för en expansion? Tänk att allt ska ta sån tid förr i tiden hade vi redan fått en uppföljare vid det här laget!

Medlem

Kanske borde släppa spelet först innan dom börjar jobba på en expansion

Inaktiv
Skrivet av Rhymst:

Cyberpunk släpptes ju 2020, alltså 3 års väntan för en expansion? Tänk att allt ska ta sån tid förr i tiden hade vi redan fått en uppföljare vid det här laget!

Ja det är trist men ska jag spekulera fritt tror jag mycket beror på att spelen som projekt många gånger är mer ambitiösa nu samt släpps på betydligt för plattformar.

Vilket spel av denna kaliber fick en expansion efter ca 2 år förr i tiden? Sen vet vi ju inte heller hur matig expansionen är så tiden får utvisa om det var värt sin väntan. Det som är lite trist är väl att man ibland kan känna att spelen hinner svalnat när det väl kommer mer innehåll men personligen har jag såg mycket på listan ändå att det känns som att det var bara ett halvår sedan jag spela CP2077 men det var på release.

Otäckt hur fort tiden går nu när jag tänker efter..

Sidnot: som ofta när Cyberpunk 2077 kommer på tal gillar jag att ta upp det som hände när det släpptes. Jag köpte det på GOG innan jag knöt mig och min kompis kunde inte vänta några timmar på att få lösenordet till mitt konto så han köpte det själv, spelade två timmar och har inte rört det sedan dess 😄

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Kanske borde släppa spelet först innan dom börjar jobba på en expansion

Jag förstår hur du tänker men du förstår själv att det inte är någon ide att storyfolket, modellerare, animatörer etc sitter och rullar tummarna medans kodarna fixar buggar och sånt. Sen vet jag inte exakt vad du menar med ”släppa spelet” då vi alla vet att det släpptes 2020 men du kanske syftar på att det är buggigt, saknar specifikt innehåll eller att det fortfarande inte är släppt på något konsol?

Medlem

Ska försöka lira igenom det det här året iallafall!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag väntar nog på en version där alla expansioner är inkluderade.

Medlem

haha ännu ett bevis på deras grova inkompetens, spelet känns fortfarande som en beta med så många grova fel och lata lösningar. Första riktiga DLC kommer över 3 år efter släppet av deras ofärdiga spel, kan bara säga fuck off.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag förstår hur du tänker men du förstår själv att det inte är någon ide att storyfolket, modellerare, animatörer etc sitter och rullar tummarna medans kodarna fixar buggar och sånt. Sen vet jag inte exakt vad du menar med ”släppa spelet” då vi alla vet att det släpptes 2020 men du kanske syftar på att det är buggigt, saknar specifikt innehåll eller att det fortfarande inte är släppt på något konsol?

Gissar på att man menar att de inte släppt det som lovades skulle släppas, snarare än buggar...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

ELF
Medlem

Trodde inte heller vi skulle få något i år. I sådana fall något riktigt litet mest för lite goodwill. Men det är nog för många buggar de behöver fixa och features de behöver förbättra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir intressant att se vad den handlar om, och om den utspelas i Night City.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

haha ännu ett bevis på deras grova inkompetens, spelet känns fortfarande som en beta med så många grova fel och lata lösningar. Första riktiga DLC kommer över 3 år efter släppet av deras ofärdiga spel, kan bara säga fuck off.

Jepp.
Installerade det i veckan för att se hur det hade gått efter ett års patchningar.
Biljakten i tidigt skede är skriptad - Skjut eller skjut inte, skurkarna kraschar ändå till slut.

Polisen spawnar fortfarande bakom en, och för att vara en så högteknologisk stad med övervakning och drönare är det fortfarande inte svårare än att man kör iväg några kvarter så tröttnar de på att jaga en.

AIn är fortfarande lika korkad, den till fots och de som sitter i fordon.
Du kan fortfarande blockera en hel bilväg genom att ställa en bil på vägen, ingen verkar reagera alls. Alla NPCer känns som tomma skal.
Bilkörningen är fortfarande horribel, både styrningen och fysiken känns helt åt pipan.

Det verkar dock som att de löst en del problem, rena buggar i story och sånt, vilket är bra, men det känns fortfarande ofärdigt.
Avinstallerade, får väl ge det ett år till.

Medlem

Spelade igenom Cyberpunk 2077 för några veckor sen på PS5. Jag hade ganska låga förväntningar när jag började spela men när jag kommit in en bit i spelet var jag helt fast. Älskar miljöerna och spenderade en hel del tid bara med att glida runt i Nightcity och utforska allt. Om det var något jag blev lite besviken på så var det att jag upplevde att main story biten var i kortaste laget, visst det finns gott om sidouppdrag men jag hade velat se mer. Inne på min andra genomspelning med en kvinnlig corpo V, första vändan var manlig nomad.
Ser fram emot en expansion där man kan få se mer av Nightcity eller andra miljöer.

Medlem

Påbörjade själv spelet på PC för ett par veckor sedan. Inga buggar, makalös grafik (med allt på ultra och 3840x1600 upplösning) och riktigt skön stämning. Mycket bra spel, men krävs att man skruvar upp svårighetsgraden till åtminstone "Hard" för att det ska kännas utmanande. Är inne på andra rundan nu, med ca 85 timmar spelade totalt sett. Så riktigt trevligt att höra att det kommer lite mer story-baserade expansioner inom det närmaste året.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Spelade igenom det nu i vintras på pc efter att ha hittat ett billigt fysiskt exemplar. Likt andra så gick jag in med noll förväntningar, hoppade aldrig på hypetåget, men jag fullkomligen älskar det och den värld de har byggt. Trodde att första storyexpansionen skulle komma nu under våren, eventuellt till sommaren, så jag har låtit spelet fortsatt vara installerat, men nu rök det från hårddisken.

MEG
Medlem

Snygg grafik, några quests är roliga i övrigt är spelet en besvikelse, det är tråkigt helt enkelt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Cyberpunk släpptes ju 2020, alltså 3 års väntan för en expansion? Tänk att allt ska ta sån tid förr i tiden hade vi redan fått en uppföljare vid det här laget!

Jo visst var det bättre förr, det tyckte de antika grekerna också.

Det är inte direkt hjärngympa att förstå varför ett modernt trippel-a spel tar längre tid att utveckla än ett 16-bit spel. Sen så har ju CDRed varit "lite" inkompetenta med utvecklingen av Cyberpunk, vanligtvis brukar det inte ta så här mycket tid.

Finns gott om spel med kortare utvecklingstid idag. Och det finns en anledning till varför det nästan bara är indie-spel och buggigt skit som tillhör den kategorin. Nu blev detta buggigt ish skit ändå men för vissa, inklusive mig, så funkade spelet bra men förväntade mig ändå mycket mer. Vill man ha ett stort, flashigt och bra spel byggt på ny teknologi måste det ta tid om det ska ha en chans.

Medlem

Kommer spel att spels Cyberpunk 2077 men väntar nog till att det släpps med alla expansioner på Game Pass eller liknade. Tycker ändå det ser kul ut men vill inte spela förrän det är färdig patchat.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Cyberpunk släpptes ju 2020, alltså 3 års väntan för en expansion? Tänk att allt ska ta sån tid förr i tiden hade vi redan fått en uppföljare vid det här laget!

Det släpptes iof 10 december 2020.
Så minst 2 år, men om de inte segar otroligt så inte fullt 3.

Avstängd
Skrivet av Gagoff:

Jepp.
Installerade det i veckan för att se hur det hade gått efter ett års patchningar.
Biljakten i tidigt skede är skriptad - Skjut eller skjut inte, skurkarna kraschar ändå till slut.

Polisen spawnar fortfarande bakom en, och för att vara en så högteknologisk stad med övervakning och drönare är det fortfarande inte svårare än att man kör iväg några kvarter så tröttnar de på att jaga en.

AIn är fortfarande lika korkad, den till fots och de som sitter i fordon.
Du kan fortfarande blockera en hel bilväg genom att ställa en bil på vägen, ingen verkar reagera alls. Alla NPCer känns som tomma skal.
Bilkörningen är fortfarande horribel, både styrningen och fysiken känns helt åt pipan.

Det verkar dock som att de löst en del problem, rena buggar i story och sånt, vilket är bra, men det känns fortfarande ofärdigt.
Avinstallerade, får väl ge det ett år till.

Testade och min upplevelse är densamma. Det är fortfarande för mycket som behöver fixas för att jag ska kunna njuta av spelupplevelsen. Jag vidhåller dock att spelet är en oslipad diamant, men det kommer ta flera år innan det når sin fulla potential - om det når sin fulla potential.

Medlem

Jag undrar hur de skall lyckas fortsätta storyn med expansioner då alla sluten förhindrar fortsättning.

Medlem

Grymt bra spel, ser fram emot expansionen!

1
Skriv svar