18 miljoner sålda Cyberpunk 2077, och The Witcher 3...? 40 miljoner

Robot
18 miljoner sålda Cyberpunk 2077, och The Witcher 3...? 40 miljoner
Medlem

Även då att Cyberpunk vart trasigt när det släpptes så är jag väldigt glad över deras försäljning siffror på sina spel, utan att behöva använda sig av multiplayer BS, loot boxes, NFT osv.

Länge leve singleplayer!

Medlem

Känns som jag är en minioritet till att verkligen ha diggat cyberpunk, så cool stad, story, stämning, grafik och banger till musik. Nyupplevelse.
Fast så vet jag ju att det är den negativa skaran som låter högst på internet. Så jag kanske inte är en minioritet egentligen 🤔


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

Känns som jag är en minioritet till att verkligen ha diggat cyberpunk, så cool stad, story, stämning, grafik och banger till musik. Nyupplevelse.
Fast så vet jag ju att det är den negativa skaran som låter högst på internet. Så jag kanske inte är en minioritet egentligen 🤔

Jag gillar verkligen spelet också. Speciellt att nästan alla uppdrag är helt olika varandra. Och stämingen i spelet är helt underbart .
Problemet är allt i mellan, poliser, smått livlös stad och alla buggar som förstör det lite för min del xD

Medlem

Jättebra att de fortsätter putsning av grundspelet. Jag har haft spelet sedan dag 1 men förutom 10 timmars spelande i början så väntar jag lite till innan jag tar tag i det igen.

Ska bli grymt kul att uppleva spelet igen efter att de slipat till det ordentligt.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Känns som jag är en minioritet till att verkligen ha diggat cyberpunk, så cool stad, story, stämning, grafik och banger till musik. Nyupplevelse.
Fast så vet jag ju att det är den negativa skaran som låter högst på internet. Så jag kanske inte är en minioritet egentligen 🤔

Jag läser fler och fler kommenterar på nätet med folk som nyss börjat spela (eller klarat ut) och alla är förvånad över hur bra spelet är.

Medlem

Missförstå mig inte nu, jag gillar CDPR. Men vi konsumenter måste visa med köpkraft när ett företag gör en usel produkt. Som det är nu så släpptes en usel produkt men spelet sålde ändå bra, vilket betyder att vi som konsumeter inte nyttjade den kraft vi har. Ge dåliga betyg i all ära, men det gör egentligen föga.

Tittar man på nutid och det som skett så känns det (nu var det nån månad sedan jag provade) som de börjar få rätsida på spelet vilket är bra. Kanske är det pga den initiala försäljningen som gjort att de kunnat fortsätta i den takt de gjort (samt gett dem inicitament). Jag är dock fortfarande väldigt skeptisk till hur CDPR agerade i släppet, speciellt med allt mygel och dyl, det är nog det värsta av allt. Att de medvetet (jag ser ingen annan logisk förklaring) släppte en usel produkt som de visste skulle köras uselt , speciellt på vissa plattformar. Det sveket är för mig värre än att släppa en usel produkt, sånt går att förbättra (ala no man sky om man så vill) men ett svek är svårare att reparera.

Med allt detta sagt så är jag glad att CDPR inte konkade pga detta (mitt i pandemin och allt) för jag tycker vi behöver utvecklare likt detta och att de lärt sig att inte mygla i framtiden. Detta som varit borde gett en indikation på hur vi spelare upplever detta.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Missförstå mig inte nu, jag gillar CDPR. Men vi konsumenter måste visa med köpkraft när ett företag gör en usel produkt. Som det är nu så släpptes en usel produkt men spelet sålde ändå bra, vilket betyder att vi som konsumeter inte nyttjade den kraft vi har. Ge dåliga betyg i all ära, men det gör egentligen föga.

Tittar man på nutid och det som skett så känns det (nu var det nån månad sedan jag provade) som de börjar få rätsida på spelet vilket är bra. Kanske är det pga den initiala försäljningen som gjort att de kunnat fortsätta i den takt de gjort (samt gett dem inicitament). Jag är dock fortfarande väldigt skeptisk till hur CDPR agerade i släppet, speciellt med allt mygel och dyl, det är nog det värsta av allt. Att de medvetet (jag ser ingen annan logisk förklaring) släppte en usel produkt som de visste skulle köras uselt , speciellt på vissa plattformar. Det sveket är för mig värre än att släppa en usel produkt, sånt går att förbättra (ala no man sky om man så vill) men ett svek är svårare att reparera.

Med allt detta sagt så är jag glad att CDPR inte konkade pga detta (mitt i pandemin och allt) för jag tycker vi behöver utvecklare likt detta och att de lärt sig att inte mygla i framtiden. Detta som varit borde gett en indikation på hur vi spelare upplever detta.

Enkel åtgärd - förboka inte spel. Invänta recensioner av journalister och spelare. Gäller spel från alla företag.

eld
Medlem
Skrivet av Nerox:

Missförstå mig inte nu, jag gillar CDPR. Men vi konsumenter måste visa med köpkraft när ett företag gör en usel produkt. Som det är nu så släpptes en usel produkt men spelet sålde ändå bra, vilket betyder att vi som konsumeter inte nyttjade den kraft vi har. Ge dåliga betyg i all ära, men det gör egentligen föga.

Tittar man på nutid och det som skett så känns det (nu var det nån månad sedan jag provade) som de börjar få rätsida på spelet vilket är bra. Kanske är det pga den initiala försäljningen som gjort att de kunnat fortsätta i den takt de gjort (samt gett dem inicitament). Jag är dock fortfarande väldigt skeptisk till hur CDPR agerade i släppet, speciellt med allt mygel och dyl, det är nog det värsta av allt. Att de medvetet (jag ser ingen annan logisk förklaring) släppte en usel produkt som de visste skulle köras uselt , speciellt på vissa plattformar. Det sveket är för mig värre än att släppa en usel produkt, sånt går att förbättra (ala no man sky om man så vill) men ett svek är svårare att reparera.

Med allt detta sagt så är jag glad att CDPR inte konkade pga detta (mitt i pandemin och allt) för jag tycker vi behöver utvecklare likt detta och att de lärt sig att inte mygla i framtiden. Detta som varit borde gett en indikation på hur vi spelare upplever detta.

Den mesta av försäljningen har skett efter att spelet släpptes, och kollar vi på steam så är de flesta nöjda.

Det blir lite svårt att förklara för nöjda pc-spelare att de borde ha straffat cdpr för att konsolspelarna fick lida.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Enkel åtgärd - förboka inte spel. Invänta recensioner av journalister och spelare. Gäller spel från alla företag.

Vad gör man när man inte tycker som alla recensenter eller allmänheten då? RDR2 är extremt hyllat med 97% eller vad det är och jag tyckte det spelet är högst medelmåttigt. Har inte orkat spela mer än typ en fjärdedel av kampanjen trots flera försök.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Missförstå mig inte nu, jag gillar CDPR. Men vi konsumenter måste visa med köpkraft när ett företag gör en usel produkt. Som det är nu så släpptes en usel produkt men spelet sålde ändå bra, vilket betyder att vi som konsumeter inte nyttjade den kraft vi har. Ge dåliga betyg i all ära, men det gör egentligen föga.

Tittar man på nutid och det som skett så känns det (nu var det nån månad sedan jag provade) som de börjar få rätsida på spelet vilket är bra. Kanske är det pga den initiala försäljningen som gjort att de kunnat fortsätta i den takt de gjort (samt gett dem inicitament). Jag är dock fortfarande väldigt skeptisk till hur CDPR agerade i släppet, speciellt med allt mygel och dyl, det är nog det värsta av allt. Att de medvetet (jag ser ingen annan logisk förklaring) släppte en usel produkt som de visste skulle köras uselt , speciellt på vissa plattformar. Det sveket är för mig värre än att släppa en usel produkt, sånt går att förbättra (ala no man sky om man så vill) men ett svek är svårare att reparera.

Med allt detta sagt så är jag glad att CDPR inte konkade pga detta (mitt i pandemin och allt) för jag tycker vi behöver utvecklare likt detta och att de lärt sig att inte mygla i framtiden. Detta som varit borde gett en indikation på hur vi spelare upplever detta.

... snacka för dig själv.

Cyberpunk 2077 var inte uselt då det släpptes. Trots att dess finish var i underkant vad som förväntades, så var det ändå underhållande och roligt. Kika på recensionerna på Steam, så lär du också märka att datan pekar på att massan verkar ha en positiv inställning till spelet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vad gör man när man inte tycker som alla recensenter eller allmänheten då? RDR2 är extremt hyllat med 97% eller vad det är och jag tyckte det spelet är högst medelmåttigt. Har inte orkat spela mer än typ en fjärdedel av kampanjen trots flera försök.

Rekommenderar att du läser VAD människor gillar med spelen, inte betyg.

Vet inte vad du ogillar med spelen, men är säker på att du hade fått den informationen om du läst ordentligt om spelet.

Elden ring får 5/5 överallt, men det skulle aldrig falla mig in att köpa det. Har läst om spelet och insett att det inte passar mig.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Elden ring får 5/5 överallt, men det skulle aldrig falla mig in att köpa det. Har läst om spelet och insett att det inte passar mig.

Det är samma här, ER är inget spel för mig och kommer inte köpa det. Dessutom har jag insett att jag inte gillar byggaspel som Cities Skylines eller Planet Zoo. Men jag gillar open world, actionspel arpg, strategispel och rpg. Hade inte spelat RDR innan eftersom jag är PC-gamer och första spelet är inte släppt på PC. Skadar inte att det är påkostat och snyggt dessutom. Så det verkade passa mig, men nej det är något med RDR2 som stör mig.

Avstängd

Välförtjänt!

Medlem

Cyberpunk var för mig en rätt stor besvikelse. För mig så är det inte ett ok spel ens utan buggar mm. Strider och uppdrags systemet och Cybernetiken tycker iaf jag är på tok för dåligt. Men jag väntar endå på att få uppleva ev dlc till spelet i framtiden. För själva världen är ok. Däremot så kommer jag inte att köpa några spel av dom på ett bra tag efter att ha släppt ett så uselt spel vid release.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Cyberpunk var för mig en rätt stor besvikelse. För mig så är det inte ett ok spel ens utan buggar mm. Strider och uppdrags systemet och Cybernetiken tycker iaf jag är på tok för dåligt. Men jag väntar endå på att få uppleva ev dlc till spelet i framtiden. För själva världen är ok. Däremot så kommer jag inte att köpa några spel av dom på ett bra tag efter att ha släppt ett så uselt spel vid release.

Grym recension, tack! Följdfråga; Du kommer köpa expansionen för detta enligt dig usla spel, men inget därefer från CDPR, är det korrekt tolkat? Om jag förstått dig rätt; anser du dig lurad och vill ha någon form av valuta för det du köpt, och då invester mer i den produkt du ser som usel? Likt när du handlar aktier?

Medlem
Skrivet av GooGeL:

... snacka för dig själv.

Cyberpunk 2077 var inte uselt då det släpptes. Trots att dess finish var i underkant vad som förväntades, så var det ändå underhållande och roligt. Kika på recensionerna på Steam, så lär du också märka att datan pekar på att massan verkar ha en positiv inställning till spelet.

Jag skulle kalla spelet vid release för ett kanske inte direkt uselt, men i vart fall ett trasigt spel, och dess finish var inte i underkant, den var ju faktiskt rent ut sagt helt usel,..
Jag startade dock om nu efter "next gen"
patchen och det är ju ett helt ok spel nu, men någon lysande stjärna med full pott är det verkligen inte.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Enkel åtgärd - förboka inte spel. Invänta recensioner av journalister och spelare. Gäller spel från alla företag.

Absolut, håller med.

Skrivet av eld:

Den mesta av försäljningen har skett efter att spelet släpptes, och kollar vi på steam så är de flesta nöjda.

Det blir lite svårt att förklara för nöjda pc-spelare att de borde ha straffat cdpr för att konsolspelarna fick lida.

Absolut, det var inte lika jäkligt på PC där det nästan fungerade som ett vanligt AAA släpp (snäppet mer buggar).

Skrivet av GooGeL:

... snacka för dig själv.

Cyberpunk 2077 var inte uselt då det släpptes. Trots att dess finish var i underkant vad som förväntades, så var det ändå underhållande och roligt. Kika på recensionerna på Steam, så lär du också märka att datan pekar på att massan verkar ha en positiv inställning till spelet.

Jag pratade framförallt om andra plattformar än PC , sett över hela spektrat så blir ändå kontentan att releasen var dålig vilket även fick konsekvenser för bolaget. Det kunde gjorts så mycket bättre, om man nu var tvungen (antar att investerare gärna ville ha ut spelet) när det släpptes så borde man endats släppt det till PC (möjligtvis även till next-gen med då de flöt på releativt bra även ifall krascher , t-posses och diverse texturbuggar fanns) och väntat med konsolreleasen tills de var dugliga. Då hade man sluppit mörka som man gjorde nu och försökt mygla för att inte visa hur det var på konsol. Som jag sa innan, diverse buggar och liknande hade egentligen varit ok (förutsatt att det inte tog flera år med fixes) , det är deras fulspel som jag personligen anser varit värst.

Sen vill jag åter upprepa att spelet har fått bra med uppdateringar och nu med det kommande DLC (som blir fritt ifall jag inte misstolkat det) så kan det bli kanoners.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är samma här, ER är inget spel för mig och kommer inte köpa det. Dessutom har jag insett att jag inte gillar byggaspel som City Skylines eller Planet Zoo. Men jag gillar open world, actionspel arpg, strategispel och rpg. Hade inte spelat RDR innan eftersom jag är PC-gamer och första spelet är inte släppt på PC. Skadar inte att det är påkostat och snyggt dessutom. Så det verkade passa mig, men nej det är något med RDR2 som stör mig.

Men så kan det ju vara ibland, även fast ett spel "borde" passa och det överlag får bra betyg så är det inte alltid som man själv finner det där nöjet som andra gör. Det är ju okej, bara att söka vidare till andra spel. RDR2 utspelar sig före RDR om jag inte minns helt galet (kan minnas fel här då det dels var ett tag sedan jag körde RDR2 och minns inte alls mycket från RDR som jag aldrig spelade klart). RDR2 sätter jag in på min topp fem lista i "bästa spelet", första gången körde jag dock enbart klart första delen och tog inte upp det igen förän ett par år senare ( startade om helt då) .

Medlem
Skrivet av Nerox:

Men så kan det ju vara ibland, även fast ett spel "borde" passa och det överlag får bra betyg så är det inte alltid som man själv finner det där nöjet som andra gör. Det är ju okej, bara att söka vidare till andra spel. RDR2 utspelar sig före RDR om jag inte minns helt galet (kan minnas fel här då det dels var ett tag sedan jag körde RDR2 och minns inte alls mycket från RDR som jag aldrig spelade klart). RDR2 sätter jag in på min topp fem lista i "bästa spelet", första gången körde jag dock enbart klart första delen och tog inte upp det igen förän ett par år senare ( startade om helt då) .

Jag tycker inte det är ett dåligt spel, men efter att ha spelat runt 30 timmar (med en omstart) slutade jag. Kanske installerar det igen längre fram och gillar det bättre då, kan också vara så att det växlar med tiden.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag gillar verkligen spelet också. Speciellt att nästan alla uppdrag är helt olika varandra. Och stämingen i spelet är helt underbart .
Problemet är allt i mellan, poliser, smått livlös stad och alla buggar som förstör det lite för min del xD

Det var så jag upplevde det hela. Jag gillade de flesta uppdrag, och speciellt sidouppdragen med "huvud-NPCerna" som stundvis var rent briljanta. Speciellt de som inte var actionbaserade utan lärde dig att känna karaktärerna mer på djupet.

Men sen var det ju det där med staden. Night City kändes långt från en levande stad med avsaknad av "AI", och saker som braindancing framstod ju i marknadsföringen som något som skulle ha en större roll, utöver de handfulla gångerna man fick göra det.

Som sagt, jag var nöjd när jag var färdigspelad men det kunde ha varit så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tycker inte det är ett dåligt spel, men efter att ha spelat runt 30 timmar (med en omstart) slutade jag. Kanske installerar det igen längre fram och gillar det bättre då, kan också vara så att det växlar med tiden.

Så tycker jag det blir ibland med vissa spel som hyllas av den breda allmänheten. Inte direkt att man nödvändigtvis tycker spelet är uselt utan mer att man tröttnar och spelet lyckas inte riktigt att suga in en i dess story och atmosfär. Det kan ju dock vara som du säger pga där man befinner sig just nu i livet och att upplevsen blir mer positiv vid ett senare tillfälle.

För egen del kan jag i vissa lägen ha svårt att finna ro till att spela story tunga spel ibland när man är uppe i en hektiskt period, detta medför då att man känner en viss trötthet föe spelet vilket är en negativ del. Annars är ju även smaken delad och människor har olika tankar om spel, vilket är bra.

Dödgrävaren

Cyberpunks största problem var aldrig buggarna, det är ett OK spel, men tycker berättandet fallerar. Npcerna har ingen interaktion med varandra, man samlar aldrig sitt gäng för nån episk showdown. Alla komponenter är separata från varandra, och spelet kändes mer som att gå igenom en checklista än ett äventyr. De flesta missions är alldeles för linjära, eller korta för att bli engagerad i. Sen har det ändå några höjdpunkter, men över lag en stor besvikelse och relativt medelmåttigt.

eld
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Men sen var det ju det där med staden. Night City kändes långt från en levande stad med avsaknad av "AI", och saker som braindancing framstod ju i marknadsföringen som något som skulle ha en större roll, utöver de handfulla gångerna man fick göra det.

Braindancing är ju intressant i hur folk förväntar sig i friheten i det, när tanken av utvecklarna var att det bara skulle användas i diverse missions.

Folk förväntade sig en hel del mer där.

Medlem
Skrivet av eld:

Braindancing är ju intressant i hur folk förväntar sig i friheten i det, när tanken av utvecklarna var att det bara skulle användas i diverse missions.

Folk förväntade sig en hel del mer där.

Tror inte de flesta av oss väntade oss någon slags "frihet" i det, snarare att vi hade väntat oss mer av något som var ett riktigt coolt concept.

eld
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror inte de flesta av oss väntade oss någon slags "frihet" i det, snarare att vi hade väntat oss mer av något som var ett riktigt coolt concept.

Exakt! Lite samma känsla som jag hade med själva värden i cyberpunk, att jag hade önskat lite mer frihet, eller mer som du säger.

Typ friheten att hitta undangömda braindances när de i verkligheten bara uppkom i specifika missions.

Inte så mycket Cyberpunk i debaklet, mer "Deus Ex-Lite".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

tycker staden ser alldelles för ren ut även om den är smutsig. vet ej vad det kan vara. kanske lirat mad max för mycket.
mycket bra spel och tidsfördriv. hatar min mexicanska polare i början dock.
han passar in på nomad och streetkid, men inte corpo alls tycker jag. fan skulle man vara polare med en sån för?
bästa arketypen för spelet är nog nomad. bäst början och så.
bra lir.

eld
Medlem
Skrivet av Zero303:

han passar in på nomad och streetkid, men inte corpo alls tycker jag. fan skulle man vara polare med en sån för?

Lite symptomet av att prologen saknar djup, det är i princip samma story i början med lite småvariation.

Med det sagt så är ju dock Jackie bäst!

1
Skriv svar