Ron Gilbert berättar mer om Return to Monkey Island

Robot
Ron Gilbert berättar mer om Return to Monkey Island
Medlem

Tillåt mig vara en smula skeptisk åt att det kommer "i år".

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Tillåt mig vara en smula skeptisk åt att det kommer "i år".

Mjo, jag skulle nog också ta just det med en nypa salt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

I intervjun i The Verge sa dom att de håller på att spela in rösterna nu så det är ju inte helt orimligt att det släpps i år.

Medlem

Det är väl som att svära i kyrkan, men jag hade gärna sett att det släpps på mobil. Gillade verkligen att spela Broken Age på iPad, och tycker att peka-klicka-genren gör sig rätt bra med touchskärm

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Det är väl som att svära i kyrkan, men jag hade gärna sett att det släpps på mobil. Gillade verkligen att spela Broken Age på iPad, och tycker att peka-klicka-genren gör sig rätt bra med touchskärm

Håller med. Monkey Island 1 och 2 finns också till mobil, så det kan ju inte vara helt omöjligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har nog inte spelat ett peka-klicka spel sedan just monkey island-tiden och det är verkligen en genre som för mig varit helt ointressant de senaste 25 åren.

Skribent
Skrivet av SkogsTrollet:

Det är väl som att svära i kyrkan, men jag hade gärna sett att det släpps på mobil. Gillade verkligen att spela Broken Age på iPad, och tycker att peka-klicka-genren gör sig rätt bra med touchskärm

Peka-och-klicka-spel är en av de genres som passar utmärkt på just mobila plattformar och touchskärm.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Håller med. Monkey Island 1 och 2 finns också till mobil, så det kan ju inte vara helt omöjligt.

Har för mig de försvann när Disney fick rättigheterna :/

Medlem
Skrivet av Thane:

Har för mig de försvann när Disney fick rättigheterna :/

Äsch, det visste jag inte. Förstås försvinner de enda spelen i App Store som är värda att ladda ner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Tillåt mig vara en smula skeptisk åt att det kommer "i år".

Varför? De har arbetat på det i över två år och har enligt intervjuen kommit så långt att de trappat ner arbetet. Låter ju som de i stort sett är färdiga med grovarbetet, och med mer än 7 månader kvar på året låter det ju väldigt troligt att det kommer i år

Medlem
Skrivet av robbis:

Har nog inte spelat ett peka-klicka spel sedan just monkey island-tiden och det är verkligen en genre som för mig varit helt ointressant de senaste 25 åren.

okej

Medlem
Skrivet av Thane:

Har för mig de försvann när Disney fick rättigheterna :/

Skrivet av Pjotor:

Äsch, det visste jag inte. Förstås försvinner de enda spelen i App Store som är värda att ladda ner.

Bara att köpa spelen till pc och installera scummvm på mobilen.

Vilken grej vad kul. Trodde aldrig det skulle bli nått efter att Disney köpt varumärket och sen valt att döda det typ för att satsa på Pirates of Carribean istället . Monkey Island är en klenod i spelsammanhang!

Medlem
Skrivet av Thane:

Har för mig de försvann när Disney fick rättigheterna :/

De försvann i och med att IOS tog bort 32bit stödet (I alla fall vad jag minns) Så har du en riktigt gammal enhet ska du kunna ladda ner dem..

1
Skriv svar