Battlefield 2042 patchat - har äntligen fått VoIP

Robot
Battlefield 2042 patchat - har äntligen fått VoIP

En till buggfixarpatch ska komma i maj.

#battlefield-2042


Medlem

Too little too late DICE...

Medlem

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Medlem

Känns verkligen som att spelet var långt ifrån färdigt när det släpptes

Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Det är inte det som är problemet.
Battlefield handlar om stora kartor och slag.
Men det är nptt som är fel med 2042 om man känner så där, jag har bara spelat gratis betan eller vad det var... dålig karta var det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Skrivet av Molotov:

Känns verkligen som att spelet var långt ifrån färdigt när det släpptes

Det är inte det som är problemet.
Battlefield handlar om stora kartor och slag.
Men det är nptt som är fel med 2042 om man känner så där, jag har bara spelat gratis betan eller vad det var... dålig karta var det.

Jag tror det är precis det här som är problemet.

Vad är Battlefield idag? Stora kartor med stora avstånd att röra sig eller små kartor med tajta strider?

Gnällkuk

För att sno Telias gamla slogan "Framtiden flyttar in".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

när jag läser fix-listan inser jag än mer i vilket dåligt skick spelet släpptes i =( och det här kommer inte göra spelet roligare, bara mindre irriterande.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Du bör nog undvika att testa spela Squad

Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Nu har jag inte spelat 2042 mer än en match i betan. Men så har ju typ alla BF varit om man är en sådan som väljer att strida själv.

Ser man till att arbeta ihop med gruppen så blir man ofta mer framgångsrik och blir man utslagen kan en medspelare läka dig. Man kan ju även spawna på sin gruppledare.

Medlem
Skrivet av Wolzac:

Du bör nog undvika att testa spela Squad

Hahah jag testade faktiskt det i helgen när det var gratis. Gillar ideen men under min 1 timme långa session sprang jag runt med en grupp kineser och såg inte en enda fiende 😴 däremot så sköt dom artilleri eller nåt mot oss. Men är nog roligare om man haft 50 kompisar

Medlem

Låter bra, blir att installera och köra igen känner jag.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Jag tror det är precis det här som är problemet.

Vad är Battlefield idag? Stora kartor med stora avstånd att röra sig eller små kartor med tajta strider?

Jag tycker nog att en karta i spel som Battlefield är rolig så länge all action och objectives inte känns allt för långt borta. I close combat är detta sällan ett problem för man spawnar inte särskilt långt bort från eldstriden, men på en stor karta är detta svårare balansera. Å andra sidan kan det vara extra spännande att röra sig över stora distanser på en karta för att sen se vad det går för sen. Det blir liksom lite "High risk, high reward". Jag har inte spelat Battlefield 2042 så mycket, men kanske har de så stora kartor dels för att de kan, men också dels för att de är inspirerade av de stora kartorna som används i Warzone och andra battle royale-spel.

Medlem

"Buggar som fixats är bland annat problem att återuppliva stupade kamrater nära objekt i världen"

Den buggfixen finns typ med i varje uppdatering. DICE lyckas inte ens fixa ett problem som har funnits sen dag-1.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Battlefield handlar om stora kartor och slag.

Det här är en av många anledningar till att jag gett upp BF helt, f** DICE.
I alla BF hitintills har det funnits spellägen för oss som gillar tajt CQB. Vi blev utkastade från BF halvvägs in i BFV med just den motiveringen, vi är helt enkelt inte välkomna längre.

Medlem

Jag tror inte bugg-fixar kommer få mig tillbaka till serien. När jag testade mina tio timmar så kändes det bara så jäkla tråkigt. Det kanske blir bättre med de uppdaterade kartorna men BFV är mycket roligare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Roughack:

Det här är en av många anledningar till att jag gett upp BF helt, f** DICE.
I alla BF hitintills har det funnits spellägen för oss som gillar tajt CQB. Vi blev utkastade från BF halvvägs in i BFV med just den motiveringen, vi är helt enkelt inte välkomna längre.

Ja det stämmer nog, när jag tänker på Battlefield 2 så var det inte små tighta CQB kartor men det var kartor av samma stora karta som blev på ett mindre område om man valde att köra med färre spelare.
Sen även fast det var conquest med 64 spelare så hade dom som gillade storlek och CQB nånstans att kriga.
imo så har Dice inte lyckas överträffa BF2. BF3 och 4 kanske var lite i närheten men det var inte samma endå.
Sen har det väll gått utför.

Jag tror BF ville bli CoD, sen bli ändra dom sig och sen tappade dom identieten.

Kommer inte röra Battlefield nå mer, om det inte kommer med nå sorts VR-läge/VR-spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Nu har jag inte lirat annat än betan men något som 3an och 4an osv var bra på är att ge både och.

Medlem

Försent! Trasigt spel med barnsligt innehåll och 0 "Battlefield-känsla".
De får göra om hela spelet om de ska lyckas dra ny publik.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Jag gillar bannorna(storleken) avskyr när de tär för smått, men banorna i spelet är inget bra med alls, riktigt usla, tycker dem ska behålla storlek i för nästa bf(om det blir något) men fylla upp dem betydligt mera


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns verkligen som att spelet var långt ifrån färdigt när det släpptes

Det är inte det som är problemet.
Battlefield handlar om stora kartor och slag.
Men det är nptt som är fel med 2042 om man känner så där, jag har bara spelat gratis betan eller vad det var... dålig karta var det.

Håller med, problemet är inte storleken, det är avsaknaden av dedikerade områden för olika typer av strider.
Kartor i tidigare spel har alltid haft en kombination av områden där fordon dominerar på större öppna ytor och sedan tightare områden där infanteriet dominerar.

Det finns även väldigt få eller inga säkra vägar med bra skydd för infanteri att röra sig emellan flaggor på många kartor.
Man verkar ha förlitat sig på att alla ska förlita sig på transportfordon för att röra sig emellan punkterna. Men problemet blir snabbt att man blir dödad av en tank, attackfordon eller helikopter när man korsar dem öppna ytorna oavsett om man springer till fots eller sitter i ett transportfordon.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fortfarande inte kul att springa 18 mil för att bli dödad och sedan springa 18 mil igen för att bli dödad. Nej mer close quarter combat plz. Mindre spelare, mindre maps, mer förstörelse!

Jag har ungefär 100h i BF2042 och har en helt annan upplevelse än dig ser det ut som. Det du beskriver händer bara om din squad är helt inkompetent eller om du envisas med att kriga någonstans där resten av din squad inte vill.

Annars är det konstanta CQB-strider runt mindre mål och installationer runt omkring kartorna eftersom respawnmöjligheterna är stora med beacon, squadmates, eller helt enkelt en random helikopter som du kan hoppa ut ur.

Skulle du mot förmodan spawna ”18 mil” borta, som ärligt talat nästan bara händer om du klickat fel, så finns det vanligtvis ett fordon där, eller så kan du kalla in en airdrop med en bil/svävare/stridsvagn/whatever och vara tillbaka till CQB inom 2 minuter.

Sista utväg är att ta självmord och/eller byta till en annan squad som är mitt i all action.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

inom 2 minuter.

Ganska lång tid imao 🤪

Medlem
Skrivet av robbis:

Ganska lång tid imao 🤪

Ja, BF är väl som sagt inte för dig Äter man en banan och sen klagar på att det smakar banan, som man inte gillar, så… ja, då vetefan 🤨

Medlem

Mest arroganta studion någonsin. Så sjukt jävla besviken.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ja, BF är väl som sagt inte för dig Äter man en banan och sen klagar på att det smakar banan, som man inte gillar, så… ja, då vetefan 🤨

Gillat och spelat de flesta BF i tusentals timmar men V, 1 och nu detta stolpskott håller jag mig ifrån. Kul att du gillar det iaf.

Dom påstår att dom lyssnar på fansen men det är rena skämtet. Varför envisas dom fortfarande med hjältarna? Deras största prio bör ju bland annat va att skrota det och ge oss usa vs Ryssland, släng in kina, nato osv. Finns ju den där berömda Reddit tråden med alla hundratals saker som fattas och som bör ha ingått då funktionerna redan fanns i föregående spel. Ah blir så ledsen varje gång jag ser en bf2042 nyhet besvikelse deluxe!

Medlem

Sjukt besviken på Dice! Knappt 1000 som spelar spelet.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hahah jag testade faktiskt det i helgen när det var gratis. Gillar ideen men under min 1 timme långa session sprang jag runt med en grupp kineser och såg inte en enda fiende 😴 däremot så sköt dom artilleri eller nåt mot oss. Men är nog roligare om man haft 50 kompisar

Thats on you. Squad ska spelas med folk man kan tala med!
Att du hade tråkigt med någon grupp kineser förvånar mig inte.

Medlem

Ladda ner logga in spela en match märker ingen jätteskillnad förutom att drönarn inte har nån emp kolla på samma supercringeskräp efter matchen som inte går att trycka bort ingen toggle på scoreboard måste hålla in en knapp för att kunna se den avinstallera spela bfv och skriva ett inlägg utan punkt eller kommatecken tack för denna gång bf2042 ses igen efter sommaren


signatur

Styret upp och däcken ner

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Too little too late DICE...

Detta
/thread

12
Skriv svar