Wow-faktorn! Dragonflight är nästa WoW-expansion, Lich King Classic släpps i år

Robot
Wow-faktorn! Dragonflight är nästa WoW-expansion, Lich King Classic släpps i år
Medlem

Tror detta avtäckande är den som gjort mig minst exalterad över en WoW-expansion hittlls. Känns inte alls intressant.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Som jag skrev förut, jag gillar drakar! 😊
Kanske behöver göra en comeback efter att ha slutat i början av BfA


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Avstängd

Alltså, jag fick upp lite hype ändå… 😉

Tor
Medlem

Skönt att suget inte infinner sig alls för en gångs skull

Medlem

Haha jag känner mig trög. Jag fattar verkligen inte trailern. Vad handlar expansionen om? Drakar? Som gör vad?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tror detta avtäckande är den som gjort mig minst exalterad över en WoW-expansion hittlls. Känns inte alls intressant.

Känner exakt tvärtom, nu är dom tillbaka på rätt spår igen, Detta kommer bli bra!

Medlem

Mer taggad på trailern på nyheter i lost ark som precis släpptes!

Känner mig så färdig med wow, det va ett par år sen sist.

Medlem

Jag kommer nog testa expansionen. Med tanke på att de ska göra om Talent-systemet, lägger till Workorder till AH, förbättrar professions, ny ras och klass, så känns det ändå att man kan ha kul i någon månad åtminstånde.

Jag tror inte storyn i sig kommer vara något bättre än Shadowlands, men jag hoppas jag har fel.

Medlem

Mjamje, ramlade inte av stolen alls, inte ens av cinematicen.

Vissa saker låter bra på pappret, som mycket annat i tidigare expansioner, som senare visar sig inte bli någon höjdare. Kommer säkerligen testa expansionen, levla nya klassen och köra första raiden, som alltid. Frågan är om spelet håller mig kvar efter det eller inte.

Concept arten på raid tiersen ser ganska coola ut dock:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Så leaksen var sanna. Tror detta först nämndes för redan runt ett halvår sedan. Känner mig ganska så färdig med WoW dock.

Medlem

Fan vad ballt, riktigt taggad! Synd att det troligtvis (ej bekräftat?) dröjer till 2023

Medlem

Älskar att de hypear upp att man kan äntligen ändra deras UI, tog de bara 18 år att fixa

Tack men nej tack!

Medlem

Känner också en hype!
Blev ju ganska besviken med BFA och ännu mer med Shadowlands, så vi får se. Kommer dock som vanligt alltid att spela vid release. Det är det värt.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Älskar att de hypear upp att man kan äntligen ändra deras UI, tog de bara 18 år att fixa

Tack men nej tack!

Vill du ha en näsduk?

Medlem

Säga vad man vill om WoW, men det ger en i alla fall ett par månaders med content vartredje/varfjärdeår. Har längtat efter att få se Dragon Isles sedan WoW först släpptes.

Skrivet av Fluffo:

Haha jag känner mig trög. Jag fattar verkligen inte trailern. Vad handlar expansionen om? Drakar? Som gör vad?

Expansionen handlar om att beskyddarna utav Dragon Isles har vaknat till liv och aktiverat en beacon som kallar hem alla dragon aspects igen, vilket även gör att den går att hitta då den legat gömd under lika lång tid.
Varför detta hänt är oklart.

Medlem

Deras cinematics är alltid lika imponerande, sedan ser man spelet och tankarna flyger snabbt till hur mobilspel säljs. Men jag tänker njuta av dom ändå!

Medlem

Känns som att man var för upptagen med att försöka lura publiken att expansionen inte skulle handla om drakar som leaksen visade, att man faktiskt glömde göra en bra och informativ cinematic.

Medlem

Grymt! Ser fram emot den här expansion, ser riktigt lovande ut och nyheterna känns fräscha också! Still going strong!

Medlem

Jag är uppriktigt glad för dem som fortfarande kan ha roligt i WoW, men för mig dog det slutligen med BfA (som jag anser aldrig borde ha gjorts då spelet "slutade" med Legion) och det efterföljande rabaldret.

Medlem

Ser ut som Warcraft igen, alltid något.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Blandade känslor faktiskt. Kommer givetvis skaffa, lirat alla expansions och vanilla, men vi får vänta och se hur detta blir..

Medlem

Nu kanske dem har jobbat på den här ett tag (såklart), men jag har/hade förhoppningar om att Microsoft kommer att ta WoW i en ny riktning framöver och förhoppningsvis nystarta med en WoW 2...gärna med en WC4 emellan...någonting...istället för ett evigt ältande med expansioner. Känns som att de lyckades nysta ihop Warcrafts röda tråd iom Legion...sen blev det bara så urbota dumt.

Nu är det upp till Microsoft att visa vägen till framtiden, eller om det blir till att mjölka kassakon snustorr istället.

Medlem

Revealen gjorde mig glad att jag lämnade WoW för grönare skogar. Drakformen såg ju horribel ut


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Ender:

Nu kanske dem har jobbat på den här ett tag (såklart), men jag har/hade förhoppningar om att Microsoft kommer att ta WoW i en ny riktning framöver och förhoppningsvis nystarta med en WoW 2...gärna med en WC4 emellan...någonting...istället för ett evigt ältande med expansioner. Känns som att de lyckades nysta ihop Warcrafts röda tråd iom Legion...sen blev det bara så urbota dumt.

Nu är det upp till Microsoft att visa vägen till framtiden, eller om det blir till att mjölka kassakon snustorr istället.

Tror inte att MS kommer göra så mycket mer än att rensa ut bland skräpledningen som sitter där nu (läs: Bobby).

Medlem
Skrivet av Managor:

Revealen gjorde mig glad att jag lämnade WoW för grönare skogar. Drakformen såg ju horribel ut

Tur att smaken är som baken

Medlem

Tyckte det såg bra ut. Gillar att de går tillbaka till talent system och slutar med temporära "player powers". Ser fram emot att se dom visa upp mera.

Medlem

Tvekade länge på om jag skulle se revealen eller ej, men nu blev det som så att jag faktiskt kollade och well, vi kan väl gå igenom lite saker. Vi har alla blivit brända förr, eller hur? Vad jag gillar är dock revampen av talents, det såg bra ut och kan de sen också hålla fingrarna borta från att fylla expansionen med massa andra meningslösa system som bara finns där för att folk ska grinda så kan det säkerligen bli bra.

Nya klassen och rasen? Lockade inte mig personligen, känns ännu mer som en gimmick-klass än vad DH kändes som i Legion. Tyckte också de var ohyggligt fula...

Vad det gäller de nya zonerna så kan jag inte undgå att känna att man någonstans har kört fast? Allt ser mer eller mindre ut som sådant vi har sett tidigare och det lockar mig inte alls. Lågvattenmärke när någon sa att de tittat på Grizzly Hills för inspiration. Va fan? Kom igen nu, gör något nytt! Allt detta har vi sett tidigare, att ni sedan dammar av Tuskarr och tror på att det på något sätt skulle kunna rädda upp det blir bara pinsamt. Var finns nytänkandet? Hell, titta på Northrend, en expansion som var typ 75% snö och is, ändå så har zonerna sina distinkta skillnader och inget som vi tidigare sett.

Uppgraderingen av UI, ja det är väl kul att man äntligen fått tummen ur där....Frågan är dock bara hur stor inverkan det har egentligen? Något säger mig att de allra flesta som idag spelar World of Warcraft ändå har hittat det här med addons. Andelen spelare som sitter och stör sig på ett UI och som inte vet hur man löser addons känns mer eller mindre obefintlig.

Drakflygningen? Också det en gimmick, lite som en ny mount bara med lite fräscha animationer och diverse olika saker du sedan kan låsa upp och smycka den med.

I grund och botten så lär vi bjudas på samma buffé av meningslösa fetchquests, re-skinnade mobs och fraktioner vi kan grinda rep med för ytterligare en tabard eller mount. Det lockar inte mig längre och helt ärligt talat känns det lite ledsamt att spelet och världen som jag brukade älska så mycket idag bara ger mig dålig smak i mun. Detta blir nog första gången jag inte kommer sitta där vid release och räkna ner.

Inaktiv
Skrivet av greb1989:

Vad det gäller de nya zonerna så kan jag inte undgå att känna att man någonstans har kört fast? Allt ser mer eller mindre ut som sådant vi har sett tidigare och det lockar mig inte alls. Lågvattenmärke när någon sa att de tittat på Grizzly Hills för inspiration. Va fan? Kom igen nu, gör något nytt! Allt detta har vi sett tidigare, att ni sedan dammar av Tuskarr och tror på att det på något sätt skulle kunna rädda upp det blir bara pinsamt. Var finns nytänkandet? Hell, titta på Northrend, en expansion som var typ 75% snö och is, ändå så har zonerna sina distinkta skillnader och inget som vi tidigare sett.

Tycker du är ute och cyklar här, ett av kärnproblemen med WoW just nu är att de tappat greppet om WoW-känslan. Den gamla världen är rik av lore och raser som kan utforskas mer, det behöver inte nödvändigtvis komma ännu en ny ras med monster som bara glöms bort bland alla hundratals andra. Utveckla dem som redan finns. Som de gör med tuskar, sådant kommer få tillbaka WoW-känslan.

Att de hämtar inspiration från gamla zoner är också en bra sak, för att få tillbaka WoW-känslan.

Det du föreslår är exakt vad vi fick i Shadowlands och ett rungande nej tack på det.

Medlem

Det vore ju kul om de kunde väcka lite gammal melodi som lockar till sig en gammal publik. WoW-sfären är och kan vara genuint rolig att uppleva när tiden finns för ett spelande, fast man är mega-casual.

123
Skriv svar